اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده ایران در اسکار 2013 معرفی شد


یلم سینمایی "یه حبه قند" ساخته سیدرضا میرکریمی از سوی کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران، به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

خبرگزاری مهر: فیلم سینمایی "یه حبه قند" ساخته سیدرضا میرکریمی از سوی کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران، به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مهر ماه سال 1390 اکران عمومی شد.

"یه حبه قند" تاکنون در جشنواره های مختلف بین المللی حضور داشته و جوایز متعددی را از آن خود کرده است. این فیلم از میان رقبایی همانند "ملکه"، "بغض"، "آینه های روبرو" و ... توسط کمیته انتخاب اسکار به ریاست امیر اسفندیاری انتخاب شده است.

معرفی نماینده سینمای ایران را در اسکار 2013

سال گذشته فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی در اسکار 2012 سینمای ایران را نمایندگی کرد و موفق به کسب اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد.

در فیلم "یه حبه قند" نگار جواهریان، سعید پورصمیمی، رضا کیانیان، ریما رامین فر، فرهاد اصلانی، هدایت هاشمی، سهیلا رضوی، نگار عابدی، پریوش نظری، اصغر همت، شمسی فضل الهی و امیرحسین آرمان بازی می کنند.

این فیلم از تولیدات حوزه هنری است. رضا میرکریمی ساخت فیلم هایی چون "خیلی دور، خیلی نزدیک"، "به همین سادگی"، " زیر نور ماه" و "کودک و سرباز" را در کارنامه خود دارد.


ویدیو مرتبط :
نماینده ایران برای اسکار سال بعد ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده سینمای ایران به اسکار 2013 نمی رود


محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از اجماع سینماگران مبنی بر عدم حضور فیلم "یه حبه قند" خبر داد.

خبرگزاری مهر: محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از اجماع سینماگران مبنی بر عدم حضور فیلم "یه حبه قند" خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت با اعلام این خبر در توضیح کم و کیف اتخاذ چنین  تصمیمی گفت: جشنواره فیلم مقاومت به عنوان جشنواره ای که حرف دفاع و مبارزه مردم در طول هشت سال دفاع مقدس را به گوش جهان رساند تنها رویداد مهمی است که می توان خبر تحریم اسکار از سوی اهالی سینما را به اعلام کرد.

«یه حبه قند» به اسکار 2013 نمی رود

وی در ادامه افزود:چندی پیش خبر اهانت یک فیلمساز آمریکایی به ساحت مقدس پیامبر (ص) را شنیدیم که متاسفانه ساخت این فیلم اهانت آمیز خشم همه مسلمانان را بر انگیخت و در این بین سینماگران ایرانی و دلسوزان فرهنگ و هنر خشم و عصابیت خود را نسبت به ساخت و نمایش این فیلم بیان کردند اما آنچه در کنار اعتراض های فردی به این جریان اهمیت دارد اعلام همبستگی و بیان اعتراض به شکل جمعی است.

وزیر ارشاد در ادامه افزود: در این بین بحث اسکار بسیار مطرح بود و صحبت ها و نقطه نظرهای بسیاری مبنی بر عدم حضور این فیلم در اسکار مطرح می شد و از آنجا که این مراسم در آمریکا برگزار می شود و این فیلم موهن هم یک توسط یک  آمریکایی ساخته شده است با توافق حوزه هنری به عنوان تهیه کننده این اثر سینمایی و جناب میرکریمی تصمیم گرفته شد با عدم حضور این فیلم در اسکار دنیا را آگاه به اعتراض سینماگران مسلمان ایران بکنیم.

وی در پایان افزود: از همین رو از دیگر کشورهای مسلمان هم می خواهیم که از شرکت در مراسم سینمایی اسکار خودداری کنند و خوشبختانه اهالی سینما در این زمینه به همدلی خوبی رسیدند.