اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقش فصل تولد در احتمال ابتلا به آلرژی


مطالعات جدید محققان دانشگاه ساوتهمپتون در انگلیس نشان می دهد که فصل تولد تاثیر مستقیمی در احتمال ابتلا به آلرژی دارد و احتمال ابتلا به انواع آلرژی در متولدین پاییز و زمستان بیشتر است.

خبرگزاری ایرنا: مطالعات جدید محققان دانشگاه ساوتهمپتون در انگلیس نشان می دهد که فصل تولد تاثیر مستقیمی در احتمال ابتلا به آلرژی دارد و احتمال ابتلا به انواع آلرژی در متولدین پاییز و زمستان بیشتر است.

مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد نشان می دهد 55 نوع بیماری با فصل تولد مرتبط است. در این مطالعه آمده است افرادی که در ماه اکتبر متولد شده اند، بیشتر در معرض انواع بیماری ها هستند.

مطالعه دیگری نشان می دهد نوزادانی که در تابستان متولد می شوند، بزرگسالی سالمتری دارند؛ چراکه مادران در دوران بارداری میزان ویتامین Dبیشتری جذب کرده اند.

این مطالعات که با استفاده از توالی ژن صورت گرفته نشان می دهد احتمال ابتلا به اگزما در افرادی که متولد پاییز هستند، نسبت به متولدین بهار بیشتر است. در ادامه این مطالعه آمده است آسم در متولدین پاییز و زمستان بیشتر دیده می شود.

این تحقیقات تاثیر ماه تولد بر میزان سلامتی را بیش از پیش تایید می کند، در حالیکه نظریه های متفاوتی برای دلیل این امر مطرح شده است. محققان احتمال می دهند که دما، میزان نور خورشید و رژیم های غذایی متفاوت علت اصلی این موضوع است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، آلرژی ششمین علت بیماری های مزمن در آمریکا است و بیش از 50 میلیون نفر به آلرژی مبتلا هستند و انواع آلرژی سالیانه بیش از 18 میلیارد دلار هزینه در بردارد.نتایج این تحقیقات در نشریه Allergy منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
احتمال ابتلا به دیابت بارداری در چه زنانی بیشتر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«پسوریازیس» احتمال ابتلا به سكته مغزی را افزایش می دهد



 

 

«پسوریازیس» احتمال ابتلا به سكته مغزی را افزایش می دهد

 

 

در یك مطالعه جدید معلوم شد پسوریازیس كه یك بیماری معمول پوستی است خطر ابتلا به سكته مغزی و نامنظم شدن ضربان قلب را افزایش می دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، گروهی از متخصصان دانماركی در این مطالعات می گویند در برخی موارد بیماران مبتلا به پسوریازیس نزدیك به سه برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به این بیماریها و مشكلات عروقی هستند.

این یافته كه در مجله اروپایی قلب به چاپ رسیده، تاییدی بر مطالعات قلبی است كه پسوریازیس را با بروز مشكلات قلبی و عروق خونی مرتبط می دانند. این مشكلات قلبی و عروقی شامل حمله قلبی و حتی مرگ ناشی از این بیماریها هستند.

به گزارش مجله آنلاین لایوسانیس، دكتر اولی آلهوف متخصص قلب بیمارستان گنتوفت در دانشگاه كوپنهاگ در این باره خاطرنشان كرد: در سالهای اخیر بیماری پسوریازیس فقط بعنوان بیماری كه ظاهر و پوست انسان را مبتلا می سازد در نظر گرفته نمی شود بلكه این بیماری یك مشكل سیستماتیك است و فاكتور خطرزا برای قلب و عروق محسوب می شود.

دكتر آلهوف تاكید كرد: مبتلایان به پسوریازیس باید از نظر شاخص های بیماریهای قلبی و عروقی از جمله بی نظمی در ضربان قلب نیز مورد معاینه قرار بگیرند.

پسوریازیس یك بیماری مزمن پوستی است كه نام آن از كلمه ای یونانی به معنی «خارش» گرفته شده است. در این بیماری ناحیه ای از پوست ملتهب شده و برجسته می شود كه با قرمزی پوست و خارش همراه است و روی آن نیز پوسته های نقره ای رنگ دیده می شود. پوست سر، آرنج ها و پشت بدن بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

گاهی شدت پسوریازیس آنقدر خفیف است كه بیمار اصلا از ابتلا به آن آگاه نیست. از سوی دیگر گاهی این بیماری آنقدر شدید می شود كه نواحی گسترده ای از بدن را در بر می گیرد. پسوریازیس اشكال گوناگون با شدت های متفاوت داشته و مسری هم نیست.

پسوریازیس اغلب در سنین جوانی شروع می شود، اما می تواند در هر سنی از دوران نوزادی تا سنین كهولت شروع شود. هم زنان و هم مردان تقریبا به یك نسبت به این بیماری مبتلا می شوند.

شایع ترین علامت پسوریازیس بروز برجستگی های كوچك قرمز رنگ است. بتدریج این ضایعه بزرگتر شده و سطح آن پوسته پوسته می شود. در حالی كه پوسته های سطحی براحتی جدا شده و می ریزند تا پوسته های زیرین برداشته شوند، پوسته زیر آنها دردناك شده و خونریزی خواهد كرد. بتدریج این نواحی قرمز، رشد كرده و گاهی حتی كاملا وسیع و چشمگیر می شوند.... /  خبرگزارى ایسنا