اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظارت بر نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای این کمیسیون نظرشان را درباره نظارت بر نهادهای زیر نظر رهبری، اعلام فرمودند.

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای این کمیسیون نظرشان را درباره نظارت بر نهادهای زیر نظر رهبری، اعلام فرمودند.

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل 90 خانه ملت درباره جزئیات حسابرسی از سازمان صداوسیما، گفت: فصل حسابرسی مشخص است و در فصل خود این حسابرسی پیگیری خواهد شد، البته جزئیات این موضوع را حسابرسان مشخص کرده و زمان انجام آن را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه حسابرسی از سازمان صداوسیما باید انجام شود، اظهار داشت: نظر مقام معظم رهبری هم همین است؛ ایشان در دیدار کمیسیون اصل 90 فرمودند، همه ارگان‌هایی که زیر نظر ایشان هستند باید نظارت شده و عملکردشان رصد شود.

افضلی‌فرد، رهنمودهای مقام معظم رهبری به کمیسیون اصل 90 را بسیار مطلوب، راه‌گشا و امیدوارکننده ارزیابی کرد و افزود: ایشان در بخش دیگری از بیانات خود گفتند اگر شما به تخلفات مسئولان برخورد کرده و متوقف شدید، بسیار نامطلوب است اما اگر تا ته قضیه رفتید، من هم پشتیبان شما هستم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: یکی از موارد هم این است که ارگان‌های زیر نظر مقام معظم رهبری به بهانه اینکه زیر نظر رهبر معظم انقلاب هستند، نمی‌توانند خودشان را از رصد نهادهای نظارتی مصون ببینند.


ویدیو مرتبط :
کلیپ بیانات مقام معظم رهبری - مخالفت با نظرات خاص مقام معظم رهبری ؟ حتما نگاه کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین نظر مقام معظم رهبری درباره فیس‌بوک


دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به دنبال انتشار خبری در ایرنا تحت عنوان «شرط رهبر معظم انقلاب برای فیس بوکˈ با ارسال نامه ای، خواستار انتشار آن شد و نوشت که این نامه حاوی آخرین نظر مقام معظم رهبری و آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مورد فیس بوک است.

خبرگزاری ایرنا: دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به دنبال انتشار خبری در ایرنا تحت عنوان «شرط رهبر معظم انقلاب برای فیس بوک» با ارسال نامه ای، خواستار انتشار آن شد و نوشت که این نامه حاوی آخرین نظر مقام معظم رهبری و آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مورد فیس بوک است.

متن نامه «عبدالصمد خرم آبادی» مشاور قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به شرح زیر است:

احتراما نظر به اینکه در مطلبی که در تاریخ 23/9/92 با کد خبری شماره 80949688 در سایت خبرگزاری ایرنا منتشر نموده اید واقعیت قضیه در خصوص نظر مقام معظم رهبری و آیت الله ناصر مکارم شیرازی را کتمان نموده و با تفسیر به رای فتاوی گذشته مراجع محترم تقلید، به تبلیغ سایت جاسوسی صهیونیستی فیس بوک پرداخته اید. لذا مقتضی است متن این نامه که حاوی آخرین نظر مقام معظم رهبری و آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مورد فیس بوک می باشد و در صفحه اول آن سایت منتشر شود.

مقام معظم رهبری در دیدار مورخ 29/8/92 خود با فرماندهان بسیج، فیس بوک را عامل فتنه و فتنه گران دانسته و آن را ابزاری همانند تحریم در مقابل جمهوری اسلامی ایران برشمردند. عین متن سخنرانی معظم له به شرح زیر است:

«رییس جمهور کنونی آمریکا در فتنه 88 یکی از شبکه های اجتماعی که می توانست عامل فتنه و فتنه گران قرار بگیرد، احتیاج به تعمیر داشت، دولت آمریکا از او خواست که تعمیراتش را به تعویق بیاندازد. امیدوار بودند بتوانند با این کارهای رسانه ای فیس بوک و توئیتر نظام جمهوری اسلامی را براندازند. خیال های احمقانه خام. همه وسایل و ابزارها را به خط کردند در مقابل نظام جمهوری اسلامی، تحریم هم یکی از همین هاست، یکی از همین ابزارهاست.»

آیت الله مکارم شیرازی نیز صراحتا عضویت و فعالیت در فیس بوک را حرام اعلام کرده و در پاسخ به سوالی در مورد دلیل حرمت شرعی عضویت در فیس بوک فرموده اند:

عزیزان من! دلیل آن روشن است و همان نشر گسترده فساد و انواع گناهان از این طریق می باشد. زیرا فیس بوک مانند شهر بی در و دروازه ای است که همه کس از دانشمندان و افراد نخبه گرفته تا دزدان و شیادان و کلاهبرداران و کسانی که به انواع فساد آلوده اند، هر کدام در این شهر مغازه ای دارند و در این مغازه ها گاه وسایل ضروری زندگی و در بسیاری از موارد ابزار گناه و مفسده و انحراف های اخلاقی فراگیر و ایجاد اختلاف در میان ملت ها با برچسب های زیبا و پوشش های فریبنده در اختیار همگان قرار می گیرد. حال اگر ورود در این شهر برای همه ممکن شود از جوانان کم سن و سال گرفته تا بزرگ سالان ناآگاه و غیر آنها، آیا هیچ فرد آگاهی می تواند ورود به چنین شهری را برای همه آزاد بگذارد؟ حتی جاسوسان و مفسدان فی الارض می توانند در این شهر بی در و پیکر مبادله اطلاعات کنند و با رموز و اشاراتی بذر توطئه بپاشند.

ما می گوییم باید بر مطبوعات و رسانه ها به طور عام نظارتی باشد تا افراد فاسد و مفسد نتوانند از این طریق جامعه را آلوده کنند. با این حال چگونه فیس بوک باید از هر قید و شرطی آزاد باشد. آیا آزادی بی قید و شرط در دنیا داریم؟ پاره ای از محدودیت های غربی به هیچ وجه مشکلی را حل نمی کند و تکثیر اشکال، حل اشکال نیست. (منبع: پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی «دامت برکاته»)

دکتر خرم آبادی

مشاور قضایی دادستان تهران و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه