اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرم‌ افزار «ترک سیگار» وارد بازار می‌شود


متخصصان سلامت از افراد سیگاری خواستند در سال جدید میلادی به دنبال راه حل برای ترک این عادت باشند که در این راستا وزارت بهداشت ایرلند از ابتدای سال جدید میلادی نرم افزاری با نام «من ترک می‌کنم» را وارد بازار می‌کند تا به داوطلبان ترک سیگار این امکان را دهد تا نسبت به ارائه برنامه‌های ترک خود و به اشتراک گذاشتن آن‌ با دیگران اقدام کنند.

خبرگزاری ایسنا: متخصصان سلامت از افراد سیگاری خواستند در سال جدید میلادی به دنبال راه حل برای ترک این عادت باشند که در این راستا وزارت بهداشت ایرلند از ابتدای سال جدید میلادی نرم افزاری با نام «من ترک می‌کنم» را وارد بازار می‌کند تا به داوطلبان ترک سیگار این امکان را دهد تا نسبت به ارائه برنامه‌های ترک خود و به اشتراک گذاشتن آن‌ با دیگران اقدام کنند.

مدیر بخش خدمات بهداشت و درمان کشور ایرلند می‌گوید از آنجایی که پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۳، حدود ۵۵۰۰ نفر در این کشور به واسطه استعمال دخانیات و بیماری‌ های ناشی از آن جان خود را از دست بدهند، بنابراین پیشگیری و پیگیری یک برنامه مشخص ترک بهترین راهکار می‌باشد.

دکتر فنتون هاول، مدیر بهداشت عمومی کشور ایرلند معتقد است کمک به افراد سیگاری در ترک این عادت ضریب موفقیت آنها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: سالانه هفت نفر از ۱۰ نفر خواهان ترک سیگار هستند که تنها چهار نفر از آنان اقدام به ترک سیگار می‌کنند که در این راه کمک‌های مراکز خدمات عمومی می‌تواند شانس این افراد را در ترک سیگار به دو برابر افزایش دهد.

بخش بهداشت و درمان ایرلند از ابتدای سال جدید میلادی نرم‌افزاری با نام «من ترک می‌کنم» (آی کوئیت) را ارائه می‌کند که به داوطلبان ترک سیگار امکان می‌دهد نسبت به ارائه برنامه‌های ترک خود و به اشتراک گذاشتن آن‌ با دیگران اقدام نماید.

این نرم افزار همچنین به افراد امکان دسترسی به کمک‌های موجود و دعوت دوستانشان جهت پشتیبانی از آنها در ترک سیگار می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
آموزش نرم افزار ProCAST : وارد کردن فایل از نرم افزارهای CAD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما هنوز موفق نشده است سیگار را ترک کند!



شواهد حکایت از آن دارد که باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، هنوز موفق نشده است سیگار را به طور کامل ترک کند.

 

 

شواهد حکایت از آن دارد که باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، هنوز موفق نشده است سیگار را به طور کامل ترک کند.

 

«جفری کالمن»، یکی از پزشکان کاخ سفید در همین‌باره می‌گوید، اوباما باید «تلاش‌های ترک سیگار» را که شامل استفاده از آدامس نیکوتین می‌شود، ادامه دهد. این پزشک همچنین نوبت بعدی معاینه رییس‌جمهور آمریکا را در آگوست ۲۰۱۲ و زمانی که وی ۵۰ ساله می‌شود، اعلام کرده است.

 

اوباما پیش‌تر در جریان یک کنفرانس خبری در ماه ژوئن اعلام کرده بود، هنوز به صورت گاه و بیگاه سیگار می‌کشد. وی همچنین از آدامس‌های مخصوص نیکوتین برای کاهش میزان مصرف سیگار استفاده می‌کند و پزشک وی توصیه کرده است این کار را ادامه دهد.

 

علاوه بر آن، تیم پزشکی اوباما، روز یکشنبه و پس از انجام یک سری معاینات معمول چنین نتیجه‌گیری کردند که رییس‌جمهور آمریکا باید برای کاهش کلسترول خون خود، عادات غذایی خود را بهبود بخشد.

 

بنا بر گزارش‌هایی که پس از این معاینه ۹۰ دقیقه‌ای از کاخ سفید مخابره شده است، میزان کلسترول خون رییس‌جمهور آمریکا از حد مجاز تجاوز کرده است.

 

آقای «کالمن» همچنین می‌گوید رییس‌جمهور باید رژیم غذایی خود را تغییر دهد تا میزان کلسترول بد خونش (LDL) را به کمتر از ۱۳۰ برساند.