اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ های جدید اینترنت موبایل اعمال شد



اخبار,اخباراقتصادی,نرخ های جدید اینترنت موبایل


 اخباراقتصادی  - نرخ های جدید اینترنت موبایل اعمال شد

مصوبه شماره 203 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای نرخ اینترنت موبایل از امروز دوشنبه اول دی ماه باید از سوی اپراتورهای موبایل برای مشترکان تلفن همراه اعمال شود.

به گزارش مهر، كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اوایل آذرماه امسال در جلسه شماره 203 خود سقف تعرفه خدمات دیتای تلفن همراه را برای تمامی اپراتورهای موبایل یکنواخت و به ازای هر کیلوبایت اینترنت نیم ریال اعلام کرد.

اجرای این مصوبه که از اول دی ماه برای هر سه اپراتور تلفن همراه کشور الزامی اعلام شده است تفاوتی میان اینترنت GPRS و 3G و 4G ندارد و اپراتورهای موبایل مستقل از فناوری باید به ازای هر کیلوبایت استفاده از اینترنت از مشترکانشان حداکثر نیم ریال برای سیم کارتهای دائمی و 0.75 ریال برای سیم کارتهای اعتباری دریافت کنند.

طیق این مصوبه اپراتورهای موبایل می توانند با رعایت شرایط رقابتی و بازه تعرفه ای تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا براساس كیلو بایت، بسته های مختلف تعرفه ای نیز متناسب با نیاز مشتركین تعریف و ارائه كنند.

پیش از این و قبل از ورود نسل‌های سوم و بالاتر موبایل به کشور - 3G و 4G - نرخ دیتای آزاد موبایل به ازای هر کیلوبایت دسترسی به اینترنت 14.8 ریال بود که با اجرای مصوبه 203 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه دسترسی به اینترنت پرسرعت موبایل از امروز کاهش خواهد یافت.


  اخبار اقتصادی - مهر


ویدیو مرتبط :
کاهش مصرف اینترنت - افزایش سرعت اینترنت - موبایل وال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اعمال تعرفه‌ های جدید اینترنت موبایل


کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با ابلاغ مصوبه‌ای این گونه اعلام کرد که تعرفه‌های جدید اینترنت تلفن همراه از اول دی ماه لازم الاجرا خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با ابلاغ مصوبه‌ای این گونه اعلام کرد که تعرفه‌های جدید اینترنت تلفن همراه از اول دی ماه لازم الاجرا خواهد بود.

 براساس جلسه‌ کمیسیون تنظیم مقررات پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات در خصوص اصلاح تعرفه اینترنت تلفن همراه بررسی و در نهایت سقف تعرفه خدمات داده همراه برای سیم کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت نیم ریال تعیین شد.

همچنین اعلام شد که اپراتورهای تلفن همراه می توانند با رعایت شرایط رقابتی و بازه تعرفه تعیین شده در مصوبه ضمن فروش خدمات دیتا براساس کیلوبایت بسته‌های مختلف تعرفه‌ای را نیز متناسب با نیاز مشترکان تعرفه و ارائه کنند.

در این مصوبه تاکید شده است که تعرفه جدید از اول دی ماه امسال لازم الاجرا خواهد بود.

پیش از این در نسل دوم ارتباطی سقف تعرفه استفاده از هر کیلوبایت اینترنت تلفن همراه 14.8 ریال در نظر گرفته شده بود اما اپراتورها بنابر شرایط رقابتی بازار رقمی بین یک تا پنج ریال را برای استفاده آزاد از اینترنت تلفن همراه اعمال می کردند.

اما با روی کار آمدن نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی قرار بر آن بود که تعرفه‌های جدیدی در این حوزه اعمال شود. پیشتر اپراتور سوم که ارائه انحصاری خدمات نسل سه را بر عهده داشت برای هر کیلوبایت انتقال داده مجاز به اعمال تعرفه‌ای بین نیم تا یک ریال بود.

حال در شرایطی که اپراتورهای اول و دوم هم مجاز به ارائه خدمات نسل سه شده‌اند از سوی کمیسیون تنظیم مقررات برای انتقال هر کیلوبایت داده جدا از این که اینترنت نسل دو باشد یا سه تعرفه ای معادل نیم ریال در نظر گرفته شده است که البته اپراتورها براساس اصول مندرج در پروانه مجاز هستند در سیم کارت‌های اعتباری این رقم را تا 50 درصد افزایش دهد.

طی هفته‌های گذشته تعرفه‌ای معادل 2.5 ریال برای استفاده از اینترنت تلفن همراه اعلام شده بود که انتقادات مردمی موجب شد این تعرفه تغییر کرده و به نیم ریال تبدیل شود.