اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ تورهای گردشگری در تعطیلات آخر هفته


همزمان با فرا رسیدن تعطیلات عیدفطر نرخ تورهای گردشگری داخلی و خارجی نیز به میزان متوسط 100 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

خبرگزاری مهر: همزمان با فرا رسیدن تعطیلات عیدفطر نرخ تورهای گردشگری داخلی و خارجی نیز به میزان متوسط 100 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

تعطیلات چند روزه در طول سال همیشه باعث می شود تا تورهای گردشگری که در این ایام برگزار می شود با نرخ بیشتری به فروش برسد به خصوص اگر در تعطیلات اعیاد و شهادت، مقصد گردشگری شهرهای مذهبی کشور باشد.

به عنوان مثال برای تعطیلات روزهای 17 تا 20 مرداد تورهای دو یا سه روزه مشهد با اقامت در هتل سه ستاره تاپ 530 تا 550 هزار تومان به فروش می رسد.

نرخ اقامت در هتلهای چهارستاره نیز از 570 هزار تومان بیشتر است با این حال در ایامی غیر از تعطیلات این نرخها با 100 هزار تومان کمتر توسط آژانسهای مسافرتی به فروش می رسد هر چند که باز هم قیمت تورهای گردشگری در تعطیلات تابستان با ایامی مانند مهرماه تفاوت چندهزار تومانی دارد.

نرخ داده شده برای تورهای زمینی دو روزه گیلان نیز 300 هزار تومان بوده است با این حال نرخ تورهای گردشگری خارجی مانند تورهای داخلی در ایام تعطیل سال بالا می رود با این تفاوت که این افزایش نرخ 100 تا 200 هزار تومان متغیر است مانند تورهای یک هفته ای سنگاپور، کوالالامپور که از سه میلیون و 200 هزار تومان به بالا شروع می شود و یا تورهای یک هفته ای دبی که یک میلیون و 500 هزارتومان قیمت دارند. در این تورها تنها خدماتی که داده می شود صبحانه و ترانسفر و گاهی تور نیم روزه گشت شهری است.

این نرخ تور برای پس از ایام عید فطر تا 200 هزار تومان کمتر توسط دفاتر خدمات مسافرتی فروخته می شود.


ویدیو مرتبط :
تعطیلات آخر هفته!!!...(آخر خنده)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدارهای راهور برای تعطیلات آخر هفته



 

 

رئیس پلیس راهور برای تعطیلات آخر هفته به رانندگان متخلف هشدار داد و اعلام كرد: رانندگان برای جلوگیری از ترافیك زمان سفر خود را به ساعات پایانی موكول نكنند.

 

سردار اسكندر مومنی در گفت‌وگو با فارس گفت: با توجه به تعطیلات پایان هفته به مناسبت عید قربان، به رانندگان توصیه می‌كنیم برای سفر حتماً برنامه‌ریزی كرده و سفر خود را زمان‌بندی و مدیریت كنند.

 

وی اظهار داشت: مدیریت سفر از ترافیك طولانی جلوگیری خواهد كرد، مسافران و رانندگان شروع و بازگشت به شهرهای خود را از زودتر آغاز كنند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح كرد: محورهای شمالی كشور گنجایش تردد حجم سفرهای سنگین را ندارد. بنابراین پیش بینی می شود روز جمعه ترافیك سنگینی را در بازگشت مسافران به تهران داشته باشیم.

 

سردار مؤمنی به رانندگان پرخطر هشدار داد: مأموران پلیس راهنمائی و رانندگی به شدت با رانندگان متخلف برخورد و از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، جلوگیری خواهند كرد. گشت‌های نامحسوس پلیس در جاده‌ها با رانندگان متخلف به شدت برخورد خواهند كرد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: در محورهای كوهستانی و برفگیر همراه داشتن تجهیزات ایمنی همچون زنجیر چرخ، چراغ مه شكن و دیگر تجهیزات زمستانی در این تعطیلات الزامی است.

 

وی اظهار داشت: رانندگان هنگام انسدادهاى مقطعى صبور و شكیبا باشند و براى حفظ جان خود و دیگران از سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خوددارى كنند.... / تحلیل عصر ایران