اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات 8 مسافر نوروزی از غرق شدن


رییس جمعیت هلال احمر بندر دیر (Dayeer) در استان بوشهر گفت: هشت مسافر نوروزی که قایق تفریحی آنها در حوالی این بندر با یک شناور باری برخورد کرده بود، با تلاش امدادگران این جمعیت از غرق شدن نجات یافتند.

خبرگزاری ایرنا: رییس جمعیت هلال احمر بندر دیر (Dayeer) در استان بوشهر گفت: هشت مسافر نوروزی که قایق تفریحی آنها در حوالی این بندر با یک شناور باری برخورد کرده بود، با تلاش امدادگران این جمعیت از غرق شدن نجات یافتند.

مهدی نظامیان روز چهارشنبه افزود: این گردشگران عصر روز گذشته با یک فروند قایق تفریحی در یک مایلی بندر دیر در حال تفریح بودند که با یک شناور باری برخورد و براثر واژگونی قایق هشت سرنشین آن در حال غرق شدن بودند که امداد گران هلال احمر با کمک پایگاه حفاظت آبزیان دریایی شیلات بندر دیر پس از اطلاع از این حادثه در محل حضور یافته و آنان را نجات دادند.

وی گفت: این افراد به کمک جلیقه نجات که برتن داشتند با گرفتن قایق خود را روی سطح آب نگه داشته بودند که امداد گران جمعیت هلال احمر پایگاه حفاظت آبزیان شیلات بندر دیر به کمک آنها رسیدند.

نظامیان ادامه داد: این مسافران که همگی صدمه جزیی دیده بودند پس از مداوا در چادر امداد هلال احمر با سلامت کامل اسکان یافتند.

نظامیان با توصیه به مسافران نوروزی به رعایت نکات ایمنی در دریا بیان کرد: نیروی آموزش دیده هلال احمر در گشت دریایی و خشکی برای نجات جان مسافران نوروزی در آمادگی کامل بسر می برند.

بندردیر در 180 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع است.


ویدیو مرتبط :
آموزش غریق نجات - آموزش انتقال فرد غرق شده روی تخت نجات در آب کم عمق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات 4 گردشگر نوروزی از غرق شدن در رودخانه فصلی



4گردشگر هنگام بازی در مسیر آبراه رودخانه فصلی باشت به طور ناگهانی با طغیان رودخانه و خطر آبگرفتگی مواجه شدند و در حال غرق شدن بودند که با تلاش امداگران هر 4 نفر نجات یافنتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ساعت 18 و 30 دقیقه عصر امروز 4 گردشگر هنگام بازی در مسیر آبراه رودخانه فصلی باشت در  استان کهگیلویه و بویراحمد به طور ناگهانی با طغیان رودخانه و خطر آبگرفتگی مواجه شدند.

این افراد در حوالی روستای بوستان بر اثر ریزش شدید و رگباری باران گرفتار سیلاب شدند که امدادگران به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و این افراد را که حدود  200متر بر اثر سیلاب جابه جا شده بودند، نجات دادند.

گفتنی است، یکی از چهار جوان که جهت تماشای رودخانه فصلی بوستان باشت در این محل حضور یافته بودند به صورت ناگهانی در آب غرق شده و سه نفر دیگر نیز به دنبال هم جهت نجات دیگری به آب رفتند که موجب غرق شدن هر چهار نفر آنان شد و خوشبختانه با تلاش امداگران هر 4 نفر نجات یافنتد.


 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران