اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات کودک ربوده شده با عذاب وجدان سارق



محمد طه,کودک ربوده شده,آدم ربایان

نجات کودک ربوده شده با عذاب وجدان سارق

محمد، طاهاکودک 9 ماهه ربوده شده از مقابل مغازه ای در تهران، پس از رسانه ای شدن موضوع و عذاب وجدان سارق به آغوش مادر بازگشت.

حوادث - به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکی از اقوام محمد طاها در این باره گفت: محمد طاها در 29 خرداد ماه در مقابل مغازه از سوی یک فرد ناشناس ربوده شد.
وی‌ ادامه داد: پس از این موضوع و با تلاش رسانه‌ها و پیرو در خواست احسان علیخانی مجری برنامه تلویزیونی ماه عسل از سارق این کودک، باجناق سارق عذاب وجدان گرفته و پدر محمد طاها را از سلامت  فرزندش با خبر می‌کند.

همچنین بنا بر اظهارات پدر محمد طاها، باجناق سارق از آنان در خواست کرد که بدون اینکه پلیس را در جریان ماجرا قرار دهند پسرشان را تحویل بگیرند.
مادر محمد طاها نیز در حالی که در پوست خود نمی‌گنجید، از معجزه امام هشتم خبرداد و به خبرنگار ما گفت: محمد طاها از لطف امام رضا(ع) به آغوشم بازگشت.

در نهایت محمد طاها شب گذشته در حالی که در یک سبد قرار گرفته و شماره تماس پدرش روی سینه‌اش با سنجاق چسبانده شده بود، در مسجد امام رضا(ع) در مجیدیه پیدا شد و خادم مسجد نیز سریعا به شمار تماسی که روی سینه کودک بود زنگ می‌زند و خبر خوش پیدا شدن محمد طاها را به خانواده‌اش می‌دهد.
این خانواده به موجب پیدا شدن فرزندشان برای ادای نذر به پا بوس امام رضا(ع) رفتند.

باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
دکتر هلاکویی عذاب وجدان برای اشتباهات تربیتی کودک و جبران آن، احساس گناه و ایراد آن، باورهای غیر ان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات کودک ربوده شده میلیونر پس از 8 سال!


زنی كه با ربودن یك كودك قصد داشت ارثیه 200 میلیون تومانی او را تصاحب كند بعد از هشت سال دستگیر شد و كودك را به پلیس تحویل داد.

زنی كه با ربودن یك كودك قصد داشت ارثیه 200 میلیون تومانی او را تصاحب كند بعد از هشت سال دستگیر شد و كودك را به پلیس تحویل داد.

 زنی در سال 82 به پلیس آگاهی اصفهان مراجعه كرد و از مفقود شدن دخترش خبر داد. او به كارآگاهان گفت فرد ناشناسی فرزند یك‌ساله‌اش را ربوده است ماموران كه در ابتدا احتمال می‌دادند این آدم‌ربایی با انگیزه باج‌خواهی صورت گرفته است، منتظر ماندند تا گروگان‌گیران با مادر كودك تماس بگیرند و خواسته‌شان را مطرح كنند اما این انتظار بی‌فایده بود و خبری از كودك‌ربایان نشد.

پس از آن ماموران، راه‌های دیگر را برای پی بردن به سرنوشت این دختر كه ساناز نام دارد، آزمایش كردند. اما باز هم به سرنخی دست نیافتند و در نهایت پرونده به حالت راكد و بلاتكلیف درآمد.

آنچه موضوع را پیچیده می‌كرد این بود كه جنازه‌ای با مشخصات ساناز نیز پیدا نشده بود تا بتوان مفقود شدن او را به وقوع قتل و جنایت مرتبط دانست.

بعد از گذشت مدتی این پرونده به فراموشی سپرده شد این در حالی‌ بود كه مادر ساناز همچنان برای فرزندش نگران بود و می‌كوشید از هر طریقی كه شده خبری از او به دست بیاورد.

چند روز قبل، بعد از گذشت هشت سال از این ماجرا زنی به دادگاه عمومی اصفهان رفت و دادخواستی را مطرح كرد.

 او گفت كودكی را به‌تازگی به طور اتفاقی پیدا كرده است و چون به تنهایی زندگی می‌كند و كسی را ندارد، می‌خواهد دختر‌بچه را نزد خودش نگه دارد و برای این كار به اجازه دادگاه نیاز دارد.

 قاضی دادگاه بعد از شنیدن حرف‌های زن میانسال به نام سوسن به موضوع مشكوك شد و او را به پلیس آگاهی معرفی كرد تا تحقیقاتی در این خصوص انجام و معلوم شود كودك چگونه گم شده و چه اتفاقی برایش رخ داده است.

ماموران ابتدا سوسن را تحت بازجویی قرار دادند این زن در اظهاراتش درباره نحوه پیدا كردن كودك دچار تناقض‌گویی شد و همین مساله فاش كرد او حقیقت را پنهان می‌كند.

به همین دلیل تحقیقات ادامه یافت تا اینكه سوسن اعتراف كرد دختربچه را ربوده است او گفت: «من می‌دانستم برادرشوهر مرحومم برای پسرش ارثیه 200 میلیون تومانی به جا گذاشته است برای همین وسوسه شدم به هر شكل ممكن این مبلغ را به دست بیاورم.

تنها راهی كه به فكرم رسید این بود كه ساناز را بدزدم برای این كار نقشه‌ای طراحی كردم و بعد از ربودن ساناز كه آن موقع فقط یك‌سال داشت او را به خانه‌ای در یكی از روستاهای اطراف شهر بردم و در تمام این هشت سال از او مراقبت كردم و اجازه ندادم كسی از حضورش مطلع شود من با فامیل نیز قطع ارتباط كرده بودم تا كسی متوجه ماجرا نشود، بعد از هشت سال در حالی‌كه مطمئن شده بودم پرونده ساناز فراموش شده است، تصمیم گرفتم حضانت او را به عهده بگیرم و بعد از طریق قانونی برای گرفتن ارثیه او وارد عمل شوم ولی موفق به این كار نشدم.»

بعد از روشن شدن ماجرا گروهی از ماموران به روستای موردنظر رفتند و ساناز را پیدا كردند و او را بعد از انجام مراحل قانونی به خانواده‌اش تحویل دادند.

سرهنگ «حسین‌زاده» رییس پلیس آگاهی اصفهان با تایید این خبر گفت: «صحنه رسیدن این مادر و دختر به یكدیگر صحنه‌ای به یاد ماندنی بود.» وی ادامه داد: «متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.»


منبع: شرق