اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج دیدار های انتخابی جام‌جهانی در اروپا


بازی‌های انتخابی جام‌جهانی در قاره اروپا با توقف ایتالیا و شکست سوئد پیگیری شد.

ایسنا: بازی‌های انتخابی جام‌جهانی در قاره اروپا با توقف ایتالیا و شکست سوئد پیگیری شد.

 رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا با انجام دیدارهایی در گروه‌های مختلف پیگیری شد.

در گروه یک اسکاتلند که پیش از این حذفش از جام‌جهانی قطعی شده است، موفق شد با یک گل کرواسی را شکست دهد. بلژیک با نتیجه دو بر یک صربستان را از پیش رو برداشت. بلژیک با این پیروزی به صدر جدول صعود کرد و گام بلندی برای حضور در جام‌جهانی 2014 برداشت.

در گروه دو ایتالیای مدعی مهمان جمهوری چک بود که در پایان به تساوی بدون گل رضایت داد. در این دیدار ماریو بالوتلی در دقیقه 72 از زمین مسابقه اخراج شد. ایتالیا با این تساوی همچنان با 14 امتیاز پیشتاز این گروه است. در دیگر دیدار این گروه مالت موفق شد با یک گل ارمنستان را شکست دهد.

در گروه سه اتریش موفق شد دست به کاری بزرگ بزند و سوئد را 2 بر یک شکست دهد. ایرلندجنوبی نیز با هت‌تریک رابی کین با نتیجه 3 بر صفر جزایر فارو را از پیش رو برداشت. در این گروه تیم‌های آلمان و اتریش در رده‌های اول و دوم بالاتر از ایرلندجنوبی قرار دارند. سوئد هم چهارم است.

در گروه چهار هیچ مسابقه‌ای انجام نشد تا همچنان هلند با 18 امتیاز بالاتر از مجارستان صدرنشین باشد.

در گروه پنج دیدار آلبانی و نروژ با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اسلونی با نتیجه پرگل 4 بر 2 ایسلند را از پیش رو برداشت. در این گروه تیم‌های سوئیس و آلبانی در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

در گروه شش پرتغال با گل هلدر پوستیگا اولین شکست روسیه را به این تیم تحمیل کرد تا پرتغالی‌ها با دو بازی بیشتر به صدر جدول گروه برسند. در دیگر دیدار این گروه بازی آذربایجان و لوکزامبورگ با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این گروه پرتغال با دو بازی بیشتر و دو امتیاز اختلاف نسبت به روسیه در صدر قرار دارد.

در گروه هفت بوسنی‌وهرزگوین جشنواره گل به راه انداخت و موفق شد با نتیجه پر گل پنج بر صفر لتونی را شکست دهد. یونان با یک گل لیتوانی را برد و دیدار اسلواکی و لیختن‌اشتاین به تساوی یک بر یک رسید. در جدول این گروه بوسنی با 16 امتیاز بالاتر از یونان 13 امتیازی صدرنشین است.

در گروه هشت دیدار مولداوی و لهستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اوکراین در دیداری پربرخورد که 3 اخراجی داشت، موفق شد با چهار گل مونته‌نگرو را شکست دهد. مونته‌نگرو با این شکست همچنان با 14 امتیاز و دو امتیاز بالاتر از انگلیس در صدر این گروه قرار دارد.

در تنها دیدار گروه 9 نیز فنلاند موفق شد با یک گل بلاروس را شکست دهد. در جدول این گروه اسپانیا بالاتر از فرانسه در صدر قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
‫نگاهی به نتایج ایران در دور رفت انتخابی های جام جهانی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج رقابتهای انتخابی جام جهانی 2014دراروپا



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نتایج رقابتهای انتخابی جام جهانی 2014دراروپا

آلمان در نخستین بازی خود در مرحله رقابتهای انتخابی جام جهانی با سه گل جزایر فارو را شکست داد، انگلیس هم با پنج گل از سد مولداوی گذشت.

مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره سبز جمعه شب با انجام 22 دیدار آغاز شد که در مهترین دیدارها آلمان با سه گل جزایر فارو را شکست داد و بوسنی و هرزگوین با نتیجه‌ هشت بر یک از سد لیختن اشتاین گذشت.

** گروه A:

به گزارش ایسنا ،کرواسی در نخستین دیدار این گروه با تک گل یلایچ مقابل میهمانش مقدونی به پیروزی رسید تا کار خود را در این بازی‌ها با پیروزی آغاز کند. در دیگر دیدار برگزار شده در این گروه ولز با دو گل مقابل میهمانش بلژیک تن به شکست داد.

** گروه B :

در این گروه ابتدا دو تیم مالت و ارمنستان مقابل هم صف آرایی کردند که در آن ارمنستان موفق شد با یک گل مقابل میزبان خود به پیروزی برسد.

در دیگر دیدار این گروه جدال دو تیم بلغارستان و ایتالیا با تساوی دو بر دو به پایان رسید. هر دو گل ایتالیا را در این دیدار که به میزبانی بلغارستان برگزار شد، اوسوالدو در دقیقه‌های 36 و 40 به ثمر رساند.

** گروه C :

در نخستین دیدار این گروه دو تیم قزاقستان و ایرلند مقابل هم صف آرایی کردند که در آن ایرلند با نتیجه‌ دو بر یک مقابل میزبانش به پیروزی رسید و سه امتیاز بیرون خانه را به دست آورد.

در دیگر دیدار این گروه آلمان که شانس اول صعود به شمار می‌آید با سه گل میهمانش جزایر فارو را در هم کوبید. گل‌های ژرمن‌ها را در این دیدار گوتزه در دقیقه 28 و مسوت اوزیل در دقیقه‌های 54 و 72 به ثمر رساندند.

** گروه D :

در این گروه ابتدا دو تیم استونی و رومانی مقابل هم صف آرایی کردند که این دیدار با پیروزی دو بر صفر به سود رومانی به پایان رسید تا استونی هم به جمع میزبانان ناموفق شب نخست اضافه شود.

هلند در ورزشگاه اختصاصی خود با دو گل مقابل ترکیه به پیروزی رسید. گل‌های لاله‌های نارنجی را در این دیدار روبین فان پرسی در دقیقه 17 و لوسیانو نارسینگاه در دقیقه 90 به ثمر رساندند.

در آخرین دیدار این گروه هم مجارستان با پنج گل آندروا را در هم کوبید تا با توجه به تفاضل گل بهتر در صدر جدول این گروه قرار گیرد.

** گروه E:

در نخستین دیدار این گروه دو تیم اسلوونی و سوئیس به مصاف هم رفتند که در آن سوئیس موفق شد با دو گل مقابل میزبانش به پیروزی برسد.

در دیگر دیدار این گروه هم آلبانی با نتیجه‌ سه بر یک از سد میهمانش قبرس گذشت. در این گروه دیدار دیگری هم برگزار شد که در آن ایسلند با دو گل مقابل میهمان صاحب نامش نروژ به پیروزی رسید.

** گروه F :

روسیه که در ورزشگاه اختصاصی خود از ایرلند شمالی پذیرایی کرد با دو گل به پیروزی رسید تا فابیو کاپلو کار خود را در تیم جدیدش با پیروزی آغاز کند.

پرتغال که در زمین لوگزامبورگ به میدان رفته بود با نتیجه‌ دو بر یک به پیروزی رسید. گل‌های پرتغال را در این دیدار کریستیانو رونالدو در دقیقه 28 و هیلدر پوستیگا در دقیقه 54 به ثمر رساندند. در آخرین بازی این گروه هم دو تیم آذربایجان و رژیم اشغالگر قدس به تساوی یک بر یک دست یافتند.

** گروه G :

در این گروه بوسنی و هرزگوین با نتیجه‌ پر گل هشت بر یک میزبانش لیختن اشتاین را در هم کوبید.

یونان دیگر میهمان موفق این گروه بود که با نتیجه‌ دو بر یک لتونی را شکست داد. در آخرین دیدار این گروه هم جدال دو تیم لیتوانی و اسلواکی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

** گروه H :

در نخستین دیدار این گروه جدال دو تیم مونته نگرو و لهستان با تساوی دو بر دو به پایان رسید، اما در دیگر دیدار انگلیس که بیشترین شانس صعود از این گروه را دارد با پنج گل میزبانش مولداوی را در هم کوبید.

گل‌های انگلیس را در این دیدار فرانک لمپارد (3 و 29) جرمن دفو (32) میلنر (74) و باینس (84) به ثمر رساندند.

** گروه I:

در این گروه ابتدا فرانسه مقابل میهانش فنلاند به میدان رفت که با تک گل ابودیابی به پیروزی رسید. این گل در دقیقه 20 وارد دروازه فنلاند شد.

در دیگر دیدار این گروه هم گرجستان با همین نتیجه‌ مقابل میهمانش بلاروس به پیروزی رسید.

اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 برزیل و یورو 2008 و 2012 در این گروه قرار دارد، اما در هفته‌ نخست استراحت داشت./ورزش3