اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: عباس کابینه مرا نجات داد


یک منبع عبری زبان از نشست فوق‌العاده کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از تصمیم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای مراجعه به نهادهای سازمان ملل پرده برداشت.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه "معاریو" نوشت که این نشست در دفتر نتانیاهو برگزار شد و وزیران حاضر در این جلسه تهدید کردند که در صورت موافقت نتانیاهو با آزادی اسرای فلسطینی و تعلیق شهرک سازی از این کابینه استعفا می دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،این منبع خاطرنشان ساخت: نتانیاهو در این نشست تاکید کرد: عباس کابینه مرا از فروپاشی نجات داد.

اخیرا رژیم صهیونیستی اعلام کرده که بخش چهارم اسیران فلسطینی را در برابر تمدید مذاکرات آزاد می‌کند و به دنبال آن طرف فلسطینی اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای پیوستن به نهادهای سازمان ملل به کار می‌گیرد.تل‌آویو نیز تاکید کرد که اسیران فلسطینی را آزاد نخواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
کابینه نتانیاهو شهرکسازی را در بیت لحم افزایش می دهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلاف بر سر ایران، جلسه کابینه نتانیاهو را ناتمام گذاشت



اختلاف بر سر ایران، جلسه کابینه نتانیاهو را ناتمام گذاشت

از زمان اوج‌گیری مباحثات بر سر حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشارهای شدید داخلی و بین‌المللی مخالفان این اقدام قرار داشته است. اینک این مخالفت‌ها تا اندازه‌ای گسترش یافته که بر درونی‌ترین حلقه‌های تصمیم‌گیری این رژیم نیز تأثیر می‌گذارد.

از زمان اوج‌گیری مباحثات بر سر حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشارهای شدید داخلی و بین‌المللی مخالفان این اقدام قرار داشته است. اینک این مخالفت‌ها تا اندازه‌ای گسترش یافته که بر درونی‌ترین حلقه‌های تصمیم‌گیری این رژیم نیز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش «تابناک»، نشست محرمانه «کابینه امنیتی» رژیم صهیونیستی که روز گذشته آغاز شده و بنا بود، صبح امروز نیز ادامه پیدا کند، به دلیل درز اخبار آن به بیرون و آشکار شدن مخالفت وزرا با حمله به ایران، از سوی نتانیاهو لغو شد.

روزنامه «تایمز اسرائیل» ضمن انتشار این خبر نوشت: نشست هفت ساعته عصر دیروز کابینه امنیتی، عمدتاً به موضوع «تهدید ایران» اختصاص داشت؛ اما رسانه‌های اسرائیلی با به دست آوردن اخبار این نشست محرمانه، اعلام کردند، اعضای کابینه با نیاز به حمله فوری به تأسیسات هسته‌ای ایران مخالف بوده‌اند و این نشست به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اما درز اخبار این نشست محرمانه به میان رسانه‌ها، خشم نتانیاهو را برانگیخته، به گونه‌ای که وی اعلام کرده، شخصی که این اطلاعات را در اختیار خبرنگاران گذاشته، به امنیت اسرائیل آسیب رسانده است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، مجمعی است که وزرای بلندمرتبه دولت، مسائل امنیتی حیاتی را در آن به بحث می‌گذارند. در این باره باید گفت، به جز نتانیاهو، «آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه، «ایهود باراک» وزیر جنگ، «یاکوف نعمان» وزیر دادگستری، «ییژاک آهارانوویچ» وزیر امنیت داخلی، «دن مریدور» وزیر سرویس‌های اطلاعاتی، «یووال استینیتز» وزیر امور مالی و چند تن دیگر عضویت دارند.

به این ترتیب، واقعه اخیر نشان‌دهنده آن است که درز این اخبار، توسط یک یا چند تن از معتمد‌ترین افراد نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفته و واکنش نتانیاهو نیز نشان دهنده درستی این اخبار است؛ بنابراین، آن گونه که مشخص است، نه تنها افکار عمومی رژیم صهیونیستی، بلکه مقامات عالی‌رتبه این رژیم نیز با تمایلات جنگ‌طلبانه نتانیاهو همراه نیستند./تابناک