اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: تسریع در امتیازدهی 1+5 به ایران


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به هر تلاشی برای بر هم زدن توافق احتمالی بین ایران و 1+5 دست می‌زند این بار مدعی شد که گروه 1+5 امتیازدهی به ایران را در مذاکرات هسته‌ای تسریع بخشیده‌ است.

خبرگزاری ایسنا: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به هر تلاشی برای بر هم زدن توافق احتمالی بین ایران و 1+5 دست می‌زند این بار مدعی شد که گروه 1+5 امتیازدهی به ایران را در مذاکرات هسته‌ای تسریع بخشیده‌ است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه مدعی شد: اطلاعاتی به دست آورده‌ام که نشان می‌دهد قدرت‌های جهانی هم‌زمان که به ضرب الاجل 30 ژوئن نزدیک می‌شویم امتیازدهی به ایران را تسریع بخشیده‌اند.

او در نشست هفتگی‌اش با اعضای کابینه‌اش در بیت‌المقدس ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه هر روز که می‌گذرد این توافق بدتر می‌شود، اما هنوز برای این که با یکدیگر متحد شویم و با این توافق بد مخالفت کنیم و خواستار یک توافق بهتر شویم دیر نشده است.

نتانیاهو در ادامه ادعاهایش گفت: ایران از توافقاتی که ظاهرا در لوزان به دست آمده بود عقب‌نشینی کرده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، اسراییل با نگرانی پیشرفت‌های مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 را دنبال می‌کند این درحالی است که این کشورها خود را برای یک توافق نهایی آماده می‌کنند حتی اگر این مذاکرات به دلیل ماهیت سخت و پیچیده آن برای چند روز تمدید شود.

یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز برای پیگیری روند این مذاکرات روز یک‌شنبه (امروز) به واشنگتن سفر کرده است تا با سوزان رایس همتای آمریکایی خود و دیگر مقامات آمریکا درباره توافقی که در حال شکل‌گیری است رایزنی کند.

او در این دیدارها قرار است مخالفت صهیونیست‌ها با توافق هسته‌ای احتمالی را به مقامات آمریکایی ابراز کند.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 همواره با آن مخالفت کرده و گفته است برای جلوگیری از حصول چنین توافقی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی که رژیم متبوعش تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود ادعا می‌کند ایران در فعالیت هسته‌ای‌اش به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح است این درحالی است که مقامات ایران تاکید می‌کنند برنامه هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.


ویدیو مرتبط :
کلیپ ایران ایران- خواننده: نتانیاهو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست نتانیاهو از بایدن:به ایران چنگ و دندان نشان دهید !



 

 

 

درخواست نتانیاهو از بایدن:به ایران چنگ و دندان نشان دهید !

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل  برای دیدار با مقامات آمریکایی درسفری پنج روزه راهی آمریکا شده است .

به گزارش عصر ایران سفر نتانیاهو به آمریکا در شرایطی صورت می گیرد که اوباما برای انجام سفری آسیایی در خارج از آمریکا به سر می برد . همچنین این سفر در شرایطی انجام می پذیرد که رابطه واشنگتن – تل آویو در ماه های گذشته به دلیل عدم انعطاف دولت دست راستی اسراییل در مذاکرات صلح خاورمیانه و نیز اعتقاد تل آویو به ناکافی بودن و بی تاثیر بودن تحریم های اعمالی آمریکا و اروپا برای متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران ، روزهای خوبی را سپری نمی کند.

نتانیاهو روز یکشنبه در نیواورلئان آمریکا با جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا دیدار کرد و بنا به گزارش خبرگزاری ها در این دیدار از آمریکا خواست تا تهدید های نظامی خود علیه ایران را به سطحی جدی برساند تا مقامات تهران باور کنند که واشنگتن در کاربرد نیروی نظامی علیه برنامه های هسته ای ایران جدی است.

نتانیاهو با اشاره به این موضوع گفت : " تنها تهدید به یک اقدام نظامی جدی علیه ایران می تواند برنامه های اتمی این کشور را متوقف کند. "

وی با ابراز تردید در موثر بودن تحریم ها علیه ایران ، گفت : " نشانه های نگران کننده ای وجود دارد  که جامعه جهانی به صورت کورکورانه در دام حیله ها و حقه های حکومت ایران می افتند ".

اما بلافاصله پس از اظهارات روز یکشنبه نتانیاهو "رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا که برای دیداری از استرالیا در این کشور به سر می برد به این سخنان واکنش نشان داد و از استراتژی کشورش در قبال ایران دفاع کرد .

گیتس با ادعای  اینکه  تحریم های ایران بسیار بیش از  پیش بینی ها موثر بوده است ، افزود که دولت اوباما رویکرد سیاسی -  اقتصادی کنونی خود علیه ایران  را ادامه خواهد داد .

وی در پاسخی صریح به اظهارات  نتانیاهو  گفت: "من با این مخالفم که فقط یک تهدید نظامی، ایران را مجبور می کند به برنامه سلاح های اتمی خود  پایان دهد."

گیتس با اذعان به اینکه  نگرانی تل آویو  را نسبت به موثر بودن تحریمها علیه ایران درک می کند، مدعی شد  : " تحریم ها عمیقا گزنده بوده  و واشنگتن در شرایط فعلی معتقد است که رویکرد دیپلماتیک باید ادامه پیدا کند. "

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که آمریکا همه گزینه ها را همچنان در نظر دارد و برای مقابله با برنامه هسته ای ایران آنچه را که ضروری  باشد انجام خواهد داد..../تحلیل:عصرایران