اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناکارآمدی مایکروسافت در تشخیص سن


شرکت اینترنتی مایکروسافت، وبسایتی با عنوان How Old راه اندازی کرده است که از طریق نرم افزارهای مختلف فعال در آن پس از اخذ عکس مخاطب سن او را تخمین می زند اما این گام جدید با خطاهای بسیاری در عمل مواجه شده است.

ایرنا: شرکت اینترنتی مایکروسافت، وبسایتی با عنوان How Old راه اندازی کرده است که از طریق نرم افزارهای مختلف فعال در آن پس از اخذ عکس مخاطب سن او را تخمین می زند اما این گام جدید با خطاهای بسیاری در عمل مواجه شده است.

مایکروسافت مدعی شده است که با راه اندازی وبسایت مذکور می تواند با استفاده از عکس، حدود سن واقعی صاحب آن را تشخیص داده و آن را ارائه کند.

این شرکت با این توضیح که این سایت می تواند به مردم برای تنظیم آلبوم عکس های خود براساس سن افراد کمک کند، پیشنهاد کرده برای درک بیشتر این موضوع یک عکس در این وبسایت دانلود شود تا پاسخ صریح آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

مایکروسافت در کنفرانس بیلد سال ۲۰۱۵ از این وب سایت رونمایی کرد تا قدرت پلت فورم سرویس های ذخیره مجازی(کلاود) خود را به رخ بکشد.

این سایت پس از آپلود عکس کاربر آن را تحلیل و به وی می گوید که چهره وی چند ساله به نظر می رسد.

البته این سایت تشخیص در این زمینه را دقیق نمی داند و به همین علت در پایان ارزیابی از عکس این پیام برای مخاطب ارسال می شود که این یک اقدام حدسی است و ممکن است پاسخ آن درست نباشد.

شرکت اینترنتی مایکروسافت پس از رونمایی از این دستاور دخود در جریان یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد این پیشرفت بزودی در قالب یک اپلیکیشن به بازار عرضه شود.

**آزمایش یک ادعا ، اشتباه و دقت در تشخیص

پایگاه خبری سی ان ان با انتشار گزارشی درمورد عملکرد این سایت جدید گزارش داد که با بارگذاری عکس تعدادی از ستاره ها و شخصیت های معروف سعی کرده است میزان دقت این وبسایت را بسنجد. نتیجه کار در مواردی بسیار دقیق و در موارد دیگری کاملا اشتباه بوده است.

این سایت سن دیوید بکهام را که اکنون 40 ساله است 45 ساله تشخیص داد. سن هیلاری کلینتون را که 67 ساله است 40 ساله تشخیص داد. میشل اوباما 51 ساله را 37 سال اعلام کرد که همه جوانتر از سن واقعی خود هستند.اما این سایت درعین حال بیل گیتس 59 ساله را 77 ساله دانست که بسیار پیرتر از سن واقعی اوست .این موضوع نشان می دهد این سایت خطای بسیاری نیز در ارائه گزارش خود دارد و سایت مایکروسافت هنوز برای کارایی کامل راه زیادی را در پیش دارد . به همین دلیل به نظر می رسد اقدام این شرکت بیشتر یک گام تبلیغاتی و رقابتی با سایر رقبا بوده است.

البته کارشناسان عرصه فضای مجازی معتقدند باتوجه افزایش ارتباطات اینترنتی و سوء استفاده های مختلف در این زمینه شرکت های اینترنتی درصدد هستند تا با ارائه نرم افزارهای مختلف مانع از تخلفات ایجاد شده دراین عرصه باشند و این ارتباطات را به واقعیت نزدیکتر کنند.


ویدیو مرتبط :
اصرار مایکروسافت بر ناکارآمدی Siri

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وب‌سایتی که سن شما را تشخیص می‌دهد؟! + عکس



وب‌سایتی که سن شما را تشخیص می‌دهد؟! + عکس

اگر از این سرویس استفاده کنید حتما از دقت عملکرد آن شگفت زده خواهید شد.

جام نیوز: وب سایت Face. com در واقع یک نرم افزار آنلاین تشخیص چهره‌ است که به تازگی قابلیت جدیدی را اضافه کرده که براساس عکس چهره شخص، ‌ سن او را تخمین می‌زند. اگر از این سرویس استفاده کنید حتما از دقت عملکرد آن شگفته زده خواهید شد. این نرم‌افزار دارای API مخصوص تولیدکنندگان نرم‌افزار است که به آن‌ها امکان استفاده از این قابلیت را در برنامه‌هایشان می‌دهد.

 

  تعیین سن,سایت Face,تشخیص چهره‌,افزار آنلاین تشخیص چهره‌,چهره کاربر

 

به عنوان مثال مرورگرهای وب‌ می‌توانند از طریق وب‌کم چهره کاربر را تشخیص داده و از دسترسی کودکان به سایت‌های مربوط به بزرگسالان خودداری کنند. شما هم می‌توانید از طریق این سرویس سن دوست خود را که تا دیروز یک راز بشمار می‌رفت، بدست آورید.

 

عملکرد ابزار جدید Face فوق‌العاده است در چند نمونه‌ای که ما آزمایش کردیم محاسبه سن بسیار نزدیک به واقعیت و با تفاوت یک تا سه سال انجام شد. همانطور که پیش‌تر گفته شد این ابزار برای تولیدکنندگان نرم‌افزار کاربرد دارد و به راحتی می‌توان از آن در وب‌سایت‌ها استفاده کرد. اما اگر شما هم می‌خواهید قدرت آن را بسنجید به این آدرس مراجعه نموده و از ستون سمت چپ، گزینه Upload Photo را انتخاب کنید. سپس چهره‌های موجود در عکس آپلود شده تشخیص داده شده و اطلاعاتی در رابطه با جنسیت، سن، باز یا بسته بودن دهان، لبخند زدن یا نزدن چهره‌ها اعلام می‌شود.

 

  تعیین سن,سایت Face,تشخیص چهره‌,افزار آنلاین تشخیص چهره‌,چهره کاربر

 

به نوشته زومیت، این API براساس استانداردهای HTML۵ و JSON کار می‌کند و به راحتی می‌توان از آن در نرم‌افزارهای موبایل، وب‌سایت‌ها و یا حتی نرم‌افزارهای مبتنی بر کامپیوترهای شخصی استفاده کرد./شفاف