اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامۀ طلبۀ بازیگوش:حکم به حذف"برنج هاشمی"ندهند!+پاسخ هاشمی



نامۀ "طلبۀ بازیگوش"+ پاسخ هاشمی

حکم به حذف"برنج هاشمی"ندهند!

آقای آیت الله ! حضور پرشور و نشاط شما چنان بازتابی در میان اقشار مختلف جامعه ایجاد كرده بود كه گفتیم نكند همه را جادو و جنبل كرده اید، كوته‌فكران هم آن قدر نسبت به برخی مسائل ترسیده‌اند كه فكر می‌كنم در آینده‌ای نه چندان دور، به حذف «برنج هاشمی»هم حكم كنند!!

 متن کامل نامه "طلبۀ بازیگوش" و پاسخ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:

تلخ‌نامه، [مردِ همیشه آنلاین!]

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام آیت الله

امیدوارم مثل همیشه ثابت قدم باشی...

اگر در عنوان این نامه نوشتم «مرد همیشه آنلاین»، چون مانند فصل‌ها تغییر می‌كنید.

تغییراتی زیبا و با بركت،

آنلاین زبان صداقت بچه‌های دانشگاه و حوزویان امروزی است.

درخت‌ها، كوه‌ها، فصل‌ها، از نظر آنها آنلاین هستند.

برخلاف سرعت اینترنت...!!

بگذریم...!

تفسیر راهنمایت كه راهنمای ماست را مطالعه می‌كردم، در ترجمه آیه‌ی: «انّ الله یدافع عن الذین آمنوا انّ الله لا یحب كلّ خوان كفور» [حج: 38] آورده بودی كه: «بی گمان خدا ازآنان كه ایمان آورده‌اند دفاع می‌كند. قطعاً خدا هیچ خیانت پیشه‌ی ناسپاسی را دوست نمی‌دارد.» و در توضیح آیه آورده بودی كه: «خداوند بی‌تردید مؤمنان را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌دهد و شرّ دشمنان دین را از آنان دفع می‌كند. شرك‌پیشگان حق‌ستیز عصر بعثت، مردمانی خیانت كار و ناسپاس بودند.»

خواستم بگویم: با ظلم هایی كه در حقت دیدم، چقدر خوب به این آیه ایمان داشتی!

** من هم از آنجایی كه سهمی از این فضاها دارم و جزئی از این مرز و بومم، و چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوهای من می‌شود بی‌قرار، سعی می‌كنم این موضوع [ردّ صلاحیت آنها!] را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهم:

1- مایه‌ی امیدواری است كه در برهه‌ی حساس كنونی، شرایط طوری شده است كه با ردّ صلاحیت شما! از زوایا و اكناف مملكت امیدواری مستمراً می‌چكد. همه از بازگشت یك آیت‌الله سخن می‌گویند. آیت اللهی كه به خانه هاشان آمده است و در دل‌هاشان ستاد محبت و امید بنا كرده است. گرد خاك می‌گیرند از قاب‌های دهه‌ی شصت، اما بعضی را نمی‌دانم انگیزه‌ای هم دارند یا فقط می‌خواهند بیشتر مطرح شوند؟! یا گذشته‌ی بعضاً سه نقطه‌ی خود را تطهیر كنند.

2- كوته‌فكران آن قدر نسبت به برخی مسائل ترسیده‌اند كه فكر می‌كنم در آینده‌ای نه چندان دور، به حذف «برنج هاشمی» حكم كنند!! همان‌گونه كه «خانواده آقای هاشمی» را از كتاب‌های درسی حذف كردند! و به قرینه‌ی صارفه هم به بقیه‌ی هاشمی‌ها در هر زمینه‌ای رحم نكنند! البته این را بگویم‌ها، از دیدِ اینها كار نشد ندارد، ولی دقت نكرده‌اند كه شاید بتوانند صدا را خاموش كنند، ولی اندیشه‌ها و نگاه دوراندیش را كه نمی‌توانند بایكوت كنند...

3- حضور پرشور و نشاط شما چنان بازتابی در میان اقشار مختلف جامعه ایجاد كرده بود كه گفتیم نكند همه را جادو و جنبل كرده اید، البته خوب به نظر من شما ساحرید! چون در واقع همه‌ی اخلاق‌مدارها ساحرند.

راستش آقای آیت‌الله از همه‌ی این حرف‌ها گذشته می‌خواستم اعترافی بكنم: به قول حاج حسن آقا [استاد سیدحسن خمینی]، صبر و حوصله تان به قدری بالاست كه آدم قولنجِ حوصله‌اش می‌شكند. آنچه كه بیشتر از هر چیز در رفتار شما نمود دارد، بی‌كینه‌بودنتان است، انصافاً دست مریزاد بر روحیه‌ی اخلاقی و انسانی‌تان.

4- آقای آیت‌الله! واقعیت این است كه آنها نزد ما مردود شده‌اند؟! همگان باید بدانند كه مردود آنها مقبول ماست. آنها فقط خود را از یك كارشناس دلسوز محروم كردند، مردم راه را از بیراه می‌شناسند، شما امیدی را به ناامیدان دادید كه تاریخ‌ساز شد.

یاد جمله‌ای از مرحوم آیت‌الله بهجت افتادم كه گفته اساتید مكرراً می‌فرمود: «برای اداره تمام جهان كافی است كه انسان، عاقل و مؤمن و متدین باشد. دیانت و عقل، برای اداره كره زمین كفایت می‌كند. [در محضر بهجت،2/43]

كاش آنها این ظرفیت را در خود می‌دیدند كه از خرد و ذكاوت شما استفاده كنند.

ما نمی‌توانیم دوباره زندگی كنیم، برای همین خدا یك راه گذاشته است برای جبران!!!

گاهی اوقات یك ساعت از عمر انسان و كارهایی كه می‌كند در همین یك ساعت، می‌شود شروعِ یك تمدن؟!

ما منتظریم...

منتظر آیت‌الله

آیت‌الله كه می‌تواند تمدن‌ساز بشود،

تمدن اعتدال علوی...

«بسم الله الرحمن الرحیم»

طلبه بازیگوش

12/3/92

پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسم‌الله الرحمن الرحیم

طلبه بازیگوش، سلام

‌نامه بدون نام و نشانت ‌را شیرین خواندم ودر كنایات قلمت تأمل كردم. مخصوصاً آنجا كه خوان قرآن گستردی و خواندی: «ان الله لایحبّ كل خَوّانٍ كفور» (حج/38)

اگر جوانید، فردا از آن شما جوانان است و باید بكوشید كه زره علم بپوشید، از تلخ و شیرین تجربیات امروز بنوشید كه لازمه سربلندی در دهكده جهانی، كوشش و جوشش است. طنز سخنت در بندهایی از نامه، مخصوصاً آنجا كه نوشتی: «اخلاق‌مدارها ساحرند». واقعیت تاریخ است و مبادا «قولنج حوصله»‌هایتان بشكند كه باید كوه اتفاقات آینده را بردوش بكشید.

حسن ظنت را می‌ستایم كه متصّف به سخنانی از آیت‌‌الله بهجت(ره) كرده‌ای و خوشحالم كه در مدرسه ذهن مردم قبول شده‌ام و خدا می‌داند كه اگر سنگینی وظیفه و شبهه‌ی راحت‌طلبی و شرمندگی در محضر امام(ره) و شهدا نبود، با علم به موانع نزدیك و مشكلات دور، در انتخابات نام‌نویسی نمی‌كردم و خرسندم كه این دعایم مستجاب شد كه:

خدایا چنان كن سرانجام كار          توخشنود باشی و ما رستگار

اكبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

/پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آموزش 0 تا 100 فتوشاپ : ابزار تیره و روشن‌ کننده و اسفنج (dodge & burn & sponge) | قسمت 50

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ دادستان تهران در مورد حکم فائزه هاشمی



دادستان تهرانع,دادستان عمومی و انقلاب تهران ,حکم فائزه هاشمی,حکم فائزه هاشمی رفسنجانی, فائزه هاشمی,اخبار,اخبار سیاسی روز

 

پاسخ دادستان تهران در مورد حکم فائزه هاشمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به خبر تایید حکم فائزه هاشمی در دادگاه تجدید نظرتهران از اعلام خبرهای خوش و مهم قضائی در 15 فروردین امسال خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ، قاضی عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه چهارمین جلسه دادگاه فساد مالی بزرگ در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره تائید حکم فائزه هاشمی گفت: تا 15 فروردین صبر کنید خبرهای مهمی در راه است.

وی افزود: 15 فروردین در حاشیه یک مراسم تودیع و معارفه به پرسش خبرنگاران پاسخ می دهم.

گفتنی است برخی رسانه‌ها اعلام کردند که دادگاه تجدید نظر تهران با تایید حکم دادگاه بدوی، فائزه هاشمی رفسنجانی را به شش ماه زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم کرده است./انتخاب