اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه‌های هیلاری کلینتون حاوی اطلاعات حساس بوده است



اخبار,اخبار بین الملل,هیلاری کلینتون

 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد حدود 150 نامه هیلاری کلینتون در دوره وزارت امور خارجه از مجموع هزاران نامه ای که قرار است دوشنبه شب منتشر شود، در آن زمان جزو طبقه بندی بوده زیرا اطلاعات حساسی را در خود جای داده بود.

در این مشاجره که تبلیغات ریاست جمهوری سال 2016 کلینتون را تحت تاثیر قرار داده است، وزارت امور خارجه آمریکا قرار است امشب مجموعه جدیدی از نامه های الکترونیکی (حدود 7000 صفحه) را منتشر کند که در زمانی که نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ،سکان وزارت امور خارجه را (2009 تا 2013) در اختیار داشت، از یک آدرس و سرور خصوصی ارسال، دریافت یا منتقل شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا از بهار قرار است براساس حکم قضایی هرماه صدها یا هزاران ایمیل از مجموع 30 هزار نامه الکترونیکی کاری رئیس سابق خود را بررسی، طبقه بندی و به صورت مرحله ای منتشر کند.

15 روز پیش، این وزارتخانه اذعان کرد دهها نامه از این نامه ها می بایست در سطح « محرمانه » جزو طبقه بندی قرار می گرفت. براساس مقررات سختگیرانه مربوط به ارتباطات و تبادل اطلاعات خارجی و داخلی دولت آمریکا ،رده محرمانه پایین ترین سطح طبقه بندی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای مطبوعاتی اذعان کرد از حدود 7000 صفحه ای که قرار است دوشنبه شب منتشر شود ،« من فکر می کنم حدود 150 صفحه است که در آن زمان می بایست جزو طبقه بندی قرار می گرفت.»

علاوه بر این یک بازرس کل اطلاعات مامور مشخص کردن رده طبقه بندی نامه های کلینتون شده است .


کلینتون در طول چهار سال دوره وزارت امور خارجه خود 62 هزار و 320 نامه الکترونیکی از ایمیل شخصی خود دریافت کرده است که براساس مقررات می بایست آنها را از طریق آدرس ایمیل دولتی دریافت می کرد.

به درخواست وزارت امور خارجه آمریکا ،‌او 30 هزار و 490 نامه الکترونیکی را که او کاری می دانست برای آرشیو تحویل داده است. کلینتون عقیده دارد 31 هزار و 830 نامه الکترونیکی باقیمانده شخصی است و او آن را از سرور شخصی خود پاک کرده است .


نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این ماه ابراز اطمینان کرده بود که « هرگز هیچ اطلاعاتی را که در زمان ارسال و یا دریافت آن طبقه بندی شده بوده ، ارسال و یا دریافت نکرده است.»

مخالفان جمهوریخواه که در کنگره اکثریت را در اختیار دارند به طور مرتب کلینتون را درخصوص نامه های او هدف قرار می دهند و او را به فقدان شفافیت متهم می کنند. یکی از رقبای او یعنی دونالد ترامپ حتی گفته بود کلینتون به سبب این ماجرا « بی اعتبار » شده است.

اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
هیلاری کلینتون در پارتی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش هیلاری کلینتون به نامه 47 سناتور آمریکایی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هیلاری کلینتون نامه ۴۷ سناتور آمریکایی را محکوم کرد

وزیر خارجه سابق آمریکا نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به ایران را محکوم کرد و آن را به ضرر آمریکا دانست.

«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا نامه 47 سناتور به مقامات ایران را محکوم کرد و گفت این نامه به نفع ایران است.

47 سناتور جمهوری‌‌خواه کنگره آمریکا  روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شدند که هرگونه توافق اتمی آمریکا با ایران که به تصویب کنگره آمریکا نرسد، تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر خواهد بود.

انتشار این نامه با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد. «جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید ساعاتی پس از انتشار این نامه، آن را ادامه رویکرد حزبی جمهوری‌خواهان برای تخریب مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 توصیف کرد.

خانم کلینتون در این سخنرانی در سازمان ملل گفت: «این سناتورها یا می‌خواهند به نفع ایران کار کنند و یا به ضرر فرمانده کل قوای آمریکا».

وزیر خارجه سابق آمریکا با بیان اینکه توافق با ایران می‌تواند اجازه دسترسی و بازرسی بی‌سابقه از تأسیسات هسته‌ای این کشور را بدهد گفت این توافق را باید بر اساس منافع آن سنجید.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره جنجال‌های ایجاد شده بر سر استفاده از ایمیل شخصی در دوران حضورش در وزارت خارجه گفت که این عمل، مجاز و قانونی بوده است.

وی گفت از این موضوع هیچ سوءاستفاده امنیتی نشده است وو وی به تمامی قوانین و مقررات امنیتی پایبند بوده است.

کلینتون افزود هیچ موضوع محرمانه را از طریق ایمیل شخصی خود به مقامات آمریکا نفرستاده است.


اخبار سیاست خارجی - فارس