اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامزدهای خرس طلای جشنواره برلین


فهرستی از پنج فیلم رقابتی و سه فیلم بخش نمایش‌های ویژه، شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا: فهرستی از پنج فیلم رقابتی و سه فیلم بخش نمایش‌های ویژه، شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اعلام شد.

مسئولان برگزاری شصت وششمین جشنواره فیلم برلین یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی جهان، فهرستی اولیه از پنج فیلم حاضر در بخش رقابتی این رویداد سینمایی را به همراه سه فیلم بخش نمایش‌های ویژه جشنواره را منتشر کردند.

پنج فیلمی که تاکنون به عنوان نامزدهای خرس طلای برلین شناخته شده‌اند، همگی اولین نمایش جهانی خود را در این رویداد سینمایی تجربه خواهند کرد و شامل این فیلم‌ها می‌شوند:

فیلم‌ «نابغه» اولین تجربه بلند سینمایی «مایکل گرندج» کارگردان سرشناس تئاتر انگلیس با بازی «کالین فرث»، «جود لا»، «نیکل کیدمن»، «گای پیرس»، «لائورا لینی» و «دومنیک وست»، بر اساس فیلمنامه اقتباسی نوشته «جان لوگان» نویسنده فیلمنامه «سقوط آسمانی»، روایتگر داستان رابطه میان «توماس وولف» چهره‌سرشناس ادبی با بازی «جود لاو» و «مکس پرکینز» دبیر معروف انتشارات «اسکرایبنر» با بازی «کالین فرث» است.

نامزدهای خرس طلای جشنواره برلین

فیلم «ویژه نیمه شب» ساخته «جف نیکلز» یکی دیگر از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره برلین 2016 خواهد بود که داستان پدر و پسری است که پس از پی بردن به قدرت‌های ویژه پسر فرار می‌کنند. در این فیلم «مایکل شنون»، «جوئل ادگارتون»، «کریستین دانست»، «آدام درایور» و «سم شپرد» ایفای نقش کرده‌اند.

«الکس گیبنی» سازنده مستندهای جنجالی «دروغ آرمسترانگ» و «پاک شدن: ساینتالوژی و زندان یک عقیده»، با اولین نمایش فیلم جدیدش با عنوان «روزهای صفر» در بخش رقابتی جشنواره برلین حضور خواهد داشت.

«تنها در برلین» ساخته «وینسنت پرز» کارگردان فرانسوی با بازی «برندون گلیسون»، «اما تامپسون» و «دنیل برول» دیگر فیلم رقابتی برلین 2016 است که اقتباسی از رمان کلاسیک نوشته «هانس فالادا» در سال 1974 و روایتگر داستان واقعی زوجی است که مجموعه‌ای از اعتراض‌های ناشناس را در جریان جنگ جهانی دوم علیه نازی‌ها ترتیب می‌دهند.

پنجمین و آخرین فیلمی که تاکنون در فهرست نامزدهای خرس طلای برلین قرار گرفته است، درام کانادایی «بوریس بدون بئاتریس» ساخته «دنیس کوته» است.

سه مستند نیز تاکنون در برنامه نمایش ویژه جشنواره برلین گنجانده شده‌اند که شامل مستند جنجالی «مایکل مور» تحت عنوان «مکان حمله بعدی کجاست»، «موسیقی غریبه ها: یو-یو ما و گروه جاده ابریشم» به ساخته «مورگان نویل» کارگردان برنده اسکار مستند «20 قدم تا آزادی» و همچنین مستند «فصول در کوئینسی: چهار پرتره از جان برگر» به کارگردانی مشترک «کالین مک‌کیب»، «کریستوفر راث»، «بارتک زیادوس» و «تیلدا سوئینتون» است.

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ 11 فوریه (22 بهمن) با حضور «مریل استریب» بازیگر برنده سه جایزه اسکار هالیوودی در راس هیات داوران با نمایش فیلم «درود بر سزار» ساخته جدید «برادران کوئن» آغاز به کار می‌کند و تا 21 فوریه (دوم اسفند) ادامه خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
جعفر پناهی خرس طلایی جشنواره برلین را کسب کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرس طلای افتخاری جشنواره برلین به نامزد ۱۷ جایزه اسکار رسید + عکس



اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 

 

 

مریل استریپ بازیگر آمریکایی جایزه خرس طلای افتخاری شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره برلین روز سه‌شنبه بیش از سه دهه دستاورد مریل استریپ در دنیای سینما را مورد تقدیر قرار دادند.

 

استریپ 62 ساله که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد، امسال برای بازی در نقش مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین بریتانیا در فیلم «بانوی آهنین» رقیب اصلی اسکار 2012 در بخش بازیگر زن است. او برای این فیلم پیش از این جوایز گلدن گلوب و بفتا را دریافت کرده است.

 

استریپ پیش از دریافت جایزه خرس طلای افتخاری برلیناله به خبرنگاران گفت: «زنان سخت یا حداقل زنانی را که درک آن‌ها سخت است، دوست دارم. دوست دارم آن‌ها به تصویر بکشم.»

 

او درباره نقش‌آفرینی‌های خود گفت: «این شانس را داشتم که در نقش شخصیت‌های متفاوت که ویژگی‌های قابل تشخیص در خودم دارند، ظاهر شوم.»

 

استریپ درباره مارگارت تاچر - که از 1975 تا 1990 رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا و از 1979 تا 1990 نخست وزیر انگلیس بود - گفت: «وقتی جوان بودم نگاه دیگری به تاچر داشتم. به عنوان یک بازیگر چپ‌گرای لیبرال اهل نیویورک واکنش من به او کورکورانه بود.»

 

 

اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 

 

 

نمایش هفت فیلم استریپ از جمله «بانوی آهنین» از دیگر برنامه‌های برگزارکنندگان جشنواره برلین برای تقدیر از اوست که در بیش از 40 فیلم بازی کرده و 17 بار نامزد اسکار شده است.

 

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین از استریپ به عنوان «یک بازیگر عالی و همه‌فن‌حریف که به راحتی بین نقش‌های دراماتیک و کمدی حرکت می‌کند.» یاد کرد.

 

استریپ پس از دریافت جایزه گفت: «پس از سال‌ها کار، تازه بودن و اینکه خودت و دیگران را شگفت‌زده کنی یک چالش است.»

 

استریپ سال 1980 با فیلم «کریمر علیه کریمر» اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت کرد و سال 1983 با «انتخاب سوفی» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. هر دو فیلم به عنوان بخشی از ادای احترام برلیناله به استریپ به نمایش درمی‌آیند.

 

«از آفریقا»، «پل‌های مدیسن کانتی» و «همراهان خانه‌ای در علفزار» از دیگر فیلم‌هایی هستند که در بخش مرور آثار استریپ روی پرده می‌روند.

 

استریپ سال 1999 جایزه دوربین برلیناله را دریافت کرد و سال 2003 به طور مشترک با جولین مور و نیکل کیدمن برای بازی در فیلم «ساعت‌ها» جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

 

شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین 9 تا 19 فوریه (20 تا 30 بهمن) برگزار می‌شود.... /

khabaronline.ir