اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناطق نوری،سخنران لیالی قدر در حرم امام(ره)


مراسم شبهای احیا در حرم مطهر امام خمینی (ره) که در چهار سال گذشته عملا برگزار نمی‌شد، امسال مجددا برگزار می‌شود.

 خبرگزاری ایسنا: مراسم شبهای احیا در حرم مطهر امام خمینی (ره) که در چهار سال گذشته عملا برگزار نمی‌شد، امسال مجددا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی جوادی‌راد معاون فرهنگی حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این رابطه گفت: امسال مراسم شبهای احیا در حرم به صورت رسمی برگزار می‌شود و حجج اسلام ناطق نوری سخنران شب نوزدهم، نقویان سخنران شب بیست و یکم و سیدمهدی طباطبایی سخنران شب بیست و سوم خواهند بود.

وی همچنین افزود:‌ دعای جوشن کبیر در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان توسط مداح اهل بیت خلف‌زاده از اهواز و در شب بیست و یکم توسط حاج احمد اصفهانی از اصفهان قرائت می‌شود و در شب بیست و سوم نیز دعای ابوحمزه ثمالی توسط حاج مهدی منصوری از اصفهان قرائت خواهد شد.

جوادی‌راد همچنین یادآور شد: در چهار سال گذشته به دلیل ساخت و ساز حرم و کمبود جا در حرم عملا مراسم رسمی برای شبهای احیا نداشتیم اما مردم با ازدحام زیاد به حرم می‌آمدند اما امسال با توجه به اینکه صحن غربی آمادگی لازم را پیدا کرده قرار شد مراسم احیا به صورت رسمی برگزار شود.

 13 شهریور ماه سال 88 و در آستانه شبهای احیای رمضان 88، روابط عمومی آستان مقدس امام (ره) طی اطلاعیه‌ای از عدم برگزاری مراسم شبهای احیا در حرم به دلیل "وجود مشکلاتی در حرم" خبر داده بود.


ویدیو مرتبط :
صحبت های شنیدنی ناطق نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری مراسم شب قدر در حرم امام (ره)


مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) در تشریح برنامه‌های شب‌های قدر امسال سازمان بهشت زهرا(س) گفت: پروژه حرم حضرت امام خمینی(ره) به پایان رسیده بر همین اساس مراسم شب های قدر امسال در حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) در تشریح برنامه‌های شب‌های قدر امسال سازمان بهشت زهرا(س) گفت: پروژه حرم حضرت امام خمینی(ره) به پایان رسیده بر همین اساس مراسم شب های قدر امسال در حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.

اکبر توکلی‌نژاد در حاشیه مراسم انس با قرآن کارکنان بهشت زهرا(س) و حرم حضرت امام خمینی که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به آرزوی دیرین مردم کشورمان به ویژه شهروندان تهرانی برای برگزاری مراسم شب‌های احیا در حرم امام دلها، در جمع خبرنگاران گفت: تمهیدات لازم برای انتقال زائرین و شهروندان به حرم امام(ره) پیش‌بینی شده است بر همین اساس، شرکت مترو و اتوبوسرانی تا صبح آماده ارائه خدمات و جابجایی شهروندان و زائرین در این شب ها خواهند بود.

وی افزود: با اتمام پروژه حرم امام دلها، امسال نخستین برنامه‌های شب‌های احیا در حرم حضرت امام(ره) برگزار خواهد شد و سازمان بهشت‌زهرا(س) هیچ برنامه رسمی دیگری را در قطعات بهشت‌زهرا(س) به جز برگزاری مراسم شب احیا در حرم حضرت امام خمینی(ره) نخواهد داشت.

وی درخصوص برگزاری مراسم انس با قرآن کارکنان بهشت زهرا(س) و حرم حضرت امام خمینی نیز گفت: امسال مراسم انس با قرآن هر روز از ساعت 7 و 40 دقیقه تا 9 صبح در داخل حرم حضرت امام خمینی(ره) و با حضور کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که "طرح ساماندهی قبور شهدا در چه مرحله ای قرار دارد؟" گفت: این کار به عهده بنیاد شهید است و سازمان بهشت زهرا(س) این طرح را اجرا نمی کند، اما سازمان بهشت زهرا(س) تمامی خدمات عمومی به ویژه در مسیرهای این قطعات را فراهم کرده است.