اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناجا 190 میلیون دلار بدهی نفتی دارد


وزیر نفت با اشاره به پیگیری پرونده بدهی نفتی نیروی انتظامی و بابک زنجانی از ساخت 100 جایگاه تک تلمبه‌ای بنزین در تهران خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزیر نفت با اشاره به پیگیری پرونده بدهی نفتی نیروی انتظامی و بابک زنجانی از ساخت 100 جایگاه تک تلمبه‌ای بنزین در تهران خبر داد.

بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت وصول بدهی‌های نفتی ایران، گفت: وزارت نفت هنوز پیگری پرونده بابک زنجانی بوده و هنوز معتقد است که سهم هر ایرانی از پرونده بابک زنجانی حدود 110 هزار تومان است.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص بدهی نفتی نیروی انتظامی به شرکت ملی نفت ایران، گفت: نیروی انتظامی حدود 190 میلیون دلار به شرکت ملی نفت ایران بدهی دارد که در حال پیگیری وصول این بدهی نفتی هستیم.


ویدیو مرتبط :
دکتر عباسی : آمریکا 16.5 تریلیون دلار به کی بدهی دارد ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هند 750 میلیون دلار از بدهی نفتی این کشور را به ایران پرداخت کرد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

دهلی نو-ایرنا- منابع مطلع در دهلی نو اعلام کردند این کشور در آستانه سفر «نارندرا مودی » نخست وزیر هند 750 میلیون دلار از بدهی نفتی این کشور را به حساب ایران واریز کرد.

به گزارش ایرنا،500 میلیون دلار از این مبلغ توسط پالایشگاه منگلور و 250 میلیون دلار دیگر نیز از سوی شرکت نفت هند تامین شده است .


پالایشگاههای نفت هند ،این مبلغ را با استفاده از بانک اتحادیه هند ( UNION BANK OF INDIA) بعنوان بخشی از طلب نفتی به حساب شرکت ملی نفت ایران در بانک هالک ترکیه انتقال داده است .


شرکت اسار نیز اعلام کرد بزودی 500 میلیون دلار بابت بدهی نفتی این شرکت پرداخت می کند.


مقامات هندی پیش از این باز نبودن کانال های پرداخت را از موانع اصلی پرداخت بدهی نفتی ایران عنوان کرده بودند.


شرکت نفت منگلور 2.6 میلیارد دلار به ایران بدهکار است که تاکنون 500 میلیون دلار از بدهی این شرکت پرداخت شده است .


همچنین شرکت نفت هند نیز با پرداخت 250 میلیون دلار، 310 میلیون دلار دیگر بابت واردات نفت به ایران بدهکار است .


شرکت نفت اسار در مجموع 2.6 میلیون میلیارد دلار و «میتال انرژی» 60 میلیون دلار به ایران بدهکار هستند.


منابع مطلع، بدهی نفتی هند به ایران را حدود 6.5 میلیارد دلار اعلام کرده اند ولی برخی از منابع دیگر نیز با توجه به اختلاف ایران و هند درخصوص زمان تبدیل روپیه به یورو این میزان را بیش از هفت میلیارد دلار می دانند.


پالایشگاههای نفت هند پس از مسدود شدن مسیر پرداخت بهای نفت از طریق بانک هالک ترکیه درسال 2013 در توافقی با ایران 55 درصد از ارز حاصل از فروش نفت ایران را به یورو درحسابی در یوکو بانک ذخیره کرده است .


براساس توافق 45 درصد بقیه وجوه حاصل از فروش نفت ایران نیز در حسابی در یوکو بانک برای واردات کالا واریز شده است.