اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«م. مؤید» از بیمارستان مرخص شد


م. مؤید از بیمارستان مرخص شد.

خبرگزاری ایسنا: این شاعر هنگام ترخیص از بیمارستان مسیح دانشوری تهران در گفت‌وگویی اظهار کرد: شکر که از بیمارستان مرخص شدم و رفع نگرانی شده است. الآن هم به خانه‌ام در لاهیجان می‌روم.

مؤید که توده‌ای از زیر زبانش برداشته شده و جواب پاتولوژی‌اش خوب بوده در عین حال باز آزمایش دیگری هم دارد که باید به خاطر آن چند روز دیگر دوباره به تهران بیاید.

م. مؤید (حسین مهدوی) که ساکن لاهیجان است به تازگی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

م. مؤید از بیمارستان مرخص شد

محمدحسین مهدوی‌ سعیدی که با نام شعریِ م. مؤیّد شناخته می‌شود، متولد 1322 در نجفِ اشرف است و از شاعران مدرن و موج نو به حساب می‌آید. شعرهای او از دهه‌ 40 در مجلات ادبی به چاپ رسیده، اما نخستین مجموعه شعرش با نام «مگر با لبخنده‌ ماه» در سال 1373 از سوی نشر محراب اندیشه راهی بازار کتاب شده است.

«گلی اما آفتابگردان» (نامجوفرد، 1380) دومین دفتر از شعرهای منتشرشده‌ اوست که جایزه‌ شعر امروز ایران (کارنامه) را به دست آورده است. «تو کجاست؟» (آئینه‌ جنوب، 1384)، «سیماب‌های سیمین» (ثالث، 1385)، «پروانه‌ بی‌خویشیِ من» (فرهنگ ایلیا، 1386)، «نرگسِ هنوز» (تکا، 1386)، «بی‌خوانشِ پرندگان» (داستان‌سرا، 1389)، «سه‌بار می‌گویم گل سرخ» (فصل پنجم، 1390)، «دستاسِ هنوز می‌چرخد» (فرهنگ ایلیا، 1390)، «به سپیدیِ تاج‌محل» (داستان‌سرا، 1390)، «پندار آبی» (طرح‌واره‌ها) (شبچراغ، 1391)، «زیر درختِ آفتاب» (فصل پنجم، 1391) و «درخشش شبانه سیب سایه» (انتشارات داستان‌سرا، 1393) از دیگر دفتر شعرهای م. مؤید به شمار می‌روند. همچنین کتابی با نام «حسینِ علی درود خداوند بر او» (شرکت چاپ و نشر بین‌الملل، 1386) در کارنامه‌ او دیده می‌شود.


ویدیو مرتبط :
مازندلیگ/ امامعلی حبیبی از بیمارستان مرخص شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارگردان " هابیت " از بیمارستان مرخص شد



 

کارگردان

 

پیتر جکسون ، کارگردان مجموعه فیلمهای " هابیت" ،بعد از انجام عمل جراحی، فورا" از بیمارستان ولینگتن مرخص شد تا فیلمبرداری این پروژه با کمترین تاخیر ممکن انجام شود.

جکسون ۴۹ ساله که فیلم موفق " ارباب حلقه ها" را در سرزمین مادری خود ، نیوزلند ، کارگردانی کرد، هفته گذشته بدلیل درد شدید معده ، بستری شد.

بنا به گفته ملیسا بوث ، او بقیه دوره درمان خود را در خانه تکمیل خواهد کرد و فیلمبرداری فیلم " هابیت " که طبق برنامه قراراست این ماه آغاز شود ، با کمترین تاخیر ممکن انجام خواهد شد.

اولین قسمت این فیلم دو قسمتی در ماه دسامبر ۲۰۱۲ اکران خواهد شد و انتظار می رود دومین قسمت آن، یکسال بعد اکران شود.

این مجموعه فیلمها با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده اند که تهدید تایم وارنر برای خارج کردن این پروژه از نیوزلند ، یکی از برجسته ترین این مشکلات ، در سال گذشته بود.

اما دولت نیوزلند قانون کار را عوض کرد و تخفیفهای مالیاتی کمپانی وارنر برادرز را افزایش داد تا بتواند این پروژه ۵۰۰ میلیونی را در کشورش نگه دارد واز آسیبهایی که ممکن بود با خروج این فیلم ، به صنعت ضعیف و کوچک فیلمسازی در کشورش وارد شود ، جلوگیری کند.

فیلمنامه فیلم " هابیت " براساس کتاب ماجراهای بیلبو باگینز نوشته شده است . بیلبو یک هابیت است که در اعماق زمین زندگی می کند و برای یافتن گنجینه ای که توسط اژدها محافظت می شود ،تلاش می کند.

این کتاب که اولین بار در سال ۱۹۳۷ منتشر شد ، ادامه داستان " ارباب حلقه ها" است . همه حوادث داستان " ارباب حلقه ها" نیز در اعماق زمین رخ می دهد.

کیت بلانشت ، برنده جایزه اسکار، یان مک کلن ، اورلاندو بلوم ، کن استات و مارتین فریمن از جمله بازیگران حاضر در این مجموعه فیلمها هستند.

مترجم: فرشته مشاور.... / خبرگزاری رویترز