اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میلیون‌ ها زائر حسینی روانه کربلا شدند


یک رسانه عرب زبان با اشاره به تدابیر امنیتی قوی برای حمایت از زائران از حضور میلیون ها زائر در بین الحرمین برای گرامیداشت مقام شامخ سرور و سالار شهیدان خبرداد.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه القدس العربی گزارش داد: فردا سه شنبه در سالروز شهادت امام حسین بن علی در سال 60 هجری در کربلا در 118 کیلومتری جنوب بغداد، میلیون ها شیعه آن را گرامی می دارند.

این رسانه اعلام کرد: اوج این مراسم در بین الحرمین است که طی آن میلیون ها شیعه در میان تدابیر امنیتی شدید مشارکت می کنند و بیش از 33 هزار نیروی امنیتی و پلیس با حمایت بالگردها و نیروهای مردمی و صدها زنی که در بازرسی زائران مشارکت دارند، در طرح امنیتی حضور دارند.

القدس العربی نوشت: انتظار می‌رود که بیش از صدها هزار زائر از کشورهای حوزه خلیج فارس، لبنان و دیگر کشورهای عربی و ایران، هند، پاکستان و عراقی های مقیم اروپا در این مراسم مقدس نزد شیعیان مشارکت داشته باشند.

این رسانه بیان کرد: با هدف حمایت از زائران مسئولان محلی در کربلا روزهای یکشنبه و دوشنبه و نیز فردا سه شنبه را تعطیل رسمی اعلام کرده اند و بیش از 33 هزار نیروهای امنیتی حصار امنیتی در اطراف کربلا ایجاد کرده اند و فرماندهان برجسته نظامی از طریق بالگرد طرح امنیتی در کربلا را زیر نظر دارند.

این مراسم به کربلا محدود نمی‌شود و شامل استان نجف، شهر کاظمین و مراقد مقدس در سراسر عراق را شامل می شود و مراسم دیگری در هر کوی، کوچه و شهر شیعی در عراق برگزار می شود.

پرچم های سیاه و بیرق های رنگی بر بالای منازل و ساختمان های دولتی و نیز معابر عمومی، خیابان ها، مساجد، حسینیه ها و دیگر مناطق نصب شده است.


ویدیو مرتبط :
زائر اهل نقده کربلا در اربعین حسینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهادت چند زائر ایرانی در انفجارهای کربلا



 انفجار در عراق,شهادت زائران ایرانی,انفجارهای امروز عراق,اسامی زائران ایرانی,حوادث امروز

 

شهادت چند زائر ایرانی در انفجارهای کربلا

یک منبع پلیس در کربلای معلی از شهید و زخمی شدن چند زائر ایرانی در انفجارهای تروریستی تکفیریها خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رسانه های عراق، آمار تلفات انفجارهای تروریستی امروز کربلای معلی به ۶۹ شهید و زخمی رسید.

به گفته یک منبع در پلیس استان کربلا، امروز سه شنبه دو دستگاه خودروی بمبگذاری شده در شمال کربلا منفجر شد که تا کنون ۶۹ نفر شهید و زخمی شده اند.

این منبع عراقی اعلام کرده است چند زائر ایرانی نیز در این جنایت تروریستی تکفیریها شهید و زخمی شده اند.

 

هنوز آمار دقیق شهدا و مجروحان ایرانی در این جنایت تکفیریها مشخص نشده است.

همچنین یک منبع در پلیس استان بابل عراق از کشته و زخمی شدن ۳۷ نفر بر اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در مرکز شهر حله خبر داد.

از بغداد هم خبر می رسد یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در منطقه العلاوی در مرکز شهر منفجر شده است که شماری از غیرنظامیان بر اثر آن کشته و زخمی شده اند./الف