اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان‌ مکالمه ‌خارج ‌از ‌کشور ‌ایرانی‌ ها


ایرانی‌ها در سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دقیقه مکالمه بین المللی داشتند.

خبرگزاری تسنیم: ایرانی‌ها در سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دقیقه مکالمه بین المللی داشتند.

مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۹۲ موفق شد دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دقیقه ارتباط بین الملل هموطنان را برقرار کند.

حسین معدنی پور افزود: برقراری این حجم مکالمه در سال گذشته با وجود اعمال محدویت در تبادل ترافیک بین الملل ناشی از تحریم های ناعادلانه بانکی علیه کشور مان، امکان پذیر شد.

وی در ادامه گفت: با تلاش بی وفقه مدیران و کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت و با استفاده از توان بالقوه بخش خصوصی این چالش ها در این شرایط به فرصت تبدیل و ارتباطات با کیفیت مناسب با تمامی مقاصد بین المللی برقرار شد.

معدنی پور با بیان اینکه در سال گذشته کیفیت ارتباطات نسبت به قبل بهبود داشته است عنوان کرد: این آمار بیانگر همفکری و همکاری متقابل دولت و بخش خصوصی با یکدیگر در ارائه سرویس مطلوب و مناسب به هموطنان خصوصا در شرایط مورد نیاز است.

مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ توضیح داد: کیفیت مکالمات بین الملل علاوه بر کیفیت سیستم های ارتباطی واسط، وابسته به شبکه کشور مقابل نیز است که در این میان بهترین کیفیت شبکه بین الملل متعلق کشور هایی از جمله انگلیس، آلمان با بیش از ۴۴ درصد و در کشور های همجوار متعلق به ترکیه و امارات در حدود ۴۰ درصد در سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: کانالهای بین الملل کشور مان با مقاصد بین المللی در سال ۹۲ با ۳۰ درصد افزایش به ۴۷۰۰۰ کانال رسید.


ویدیو مرتبط :
تفاوت ایرانی ها در داخل کشور و خارج کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان مکالمه ایرانی ها با خارج از کشور


آمریکا، انگلیس و آلمان دارای بیشترین بار ترافیک مکالمه با ایران را دارند و از کشورهای منطقه نیز افغانستان و عراق دارای بیشترین بار مکالمه با ایران را از آن خودکردند.

 
 
 
 
روزنامه هفت صبح: «آمریکا، انگلیس و آلمان دارای بیشترین بار ترافیک مکالمه با ایران را دارند و از کشورهای منطقه نیز افغانستان و عراق دارای بیشترین بار مکالمه با ایران را از آن خودکردند.» مسئولان شرکت زیرساخت آمارهای جالبی از میزان مکالمه های ایرانی ها با خارج از کشور منتشر کرده اند.

آمارهایی که نشان می دهد تماس های ورودی به ایران بیشتر از تماس های خروجی از ایران است و همچنین ایرانی ها آرام آرام روش های سنتی تماس با خارج از کشور را فراموش می کنند و خدمات تلفن بین الملل اینترنتی به رقیب جدی تبدیل می شود.

در حال حاضر 45 درصد تماس های خارجی از طریق (VoIP) و یا همان تلفن بین الملل اینترنتی فراهم می شود و این آمارها در حالی است که در کنار اینها باید بخش نسبتا بزرگی از مکالمه های خارجی را نیز به نرم افزارهای اینترنتی مانند اسکایپ و اوو اختصاص دهیم.

ارتباط با 233 مقصد بین المللی

به گفته مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت زیرساخت ارتباط بین الملل ایران با تمامی کشورهای دنیا به غیر از رژیم اشغالگر قدس شامل 233 مقصد بین المللی و با استفاده از پیش شماره دو صفر برقرار می شود. همچنین تمامی ارتباطات مخابراتی از طریق 70 شرکت بین المللی (کریر) TDM و VoIP بین المللی برقرار می شود.

ماهانه 200 میلیون دقیقه مکالمه خارجی

ماهیانه در حدود 80 میلیون دقیقه ترافیک تلفنی از ایران به خارج ارسال می شود و در حدود 120 میلیون دقیقه ترافیک نیز از خارج ایران وارد کشور می شود و مجموعا به طور متوسط 200 میلیون دقیقه ترافیک بین الملل در ماه، اتز مسیرهای مجاز کشور که همان درگاه های بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت است، مبادله می شود.

بیشترین ارتباط ایران با افغانستان و آمریکا

حسین معدنی پور همچنین درباره کشورهایی که بیشترین مکالمه با آنها صورت می گیرد نیز گفته: «پر ترافیک ترین کشورها در تبادل ارتباطات تلفنی با ایران در منطقه، کشورهای همسایه شامل افغانستان، عراق، امارات، ارمنستان، پاکستان، عربستان، ترکیه و آذربایجان هستند و در خارج از منطقه نیز کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و آلمان دارای بیشترین ترافیک با ایران هستند.»

15 درصد مکالمات از مسیر غیر از دو صفر

همچنین حدود 15 درصد ترافیک صادره بین الملل به خارج از ایران نیز با پیش شماره هایی غیر از دو صفر (عمدتا 020) و از طریق بستر زیرساخت ارسال می شود. از آنجایی که مکالمه با کارت های تلفن نیز به غیر از پیش شماره های دو صفر صورت می گیرد، بنابراین شرکت های ارائه دهنده کارت تلفن هم سهم کمی از مکالمات بین الملل را به خود اختصاص داده اند.

درصد مکالمه ها از مسیر VoIP

به گفته معدنی پور 55 درصد ارتباطات مخابرات بین الملل از طریق سیستم های مداری و 45 درصد دیگر از طریق سیستم های بسته ای (VoIP) برقرار می شود. VoIP همان تلفن بین الملل اینترنتی است. این سرویس در حدود یکی دو سال است در کشور راه افتاده و این آمارها نشان می دهد که در همین مدت زمان کم توانسته به خوبی جای خود را در میان مردم باز کند. این سرویس با ارائه دستگاه های کوچکی از طریق شرکت ها انجام می شود و با نصب آنها به تلفن یا مودم های اینترنت و اختصاص یک شماره و رمز به کاربر صورت می گیرد.

کاربرها به صورت ماهیانه این سرویس خود را شارژ می کنند. روش کار هم به این صورت است: کاربر ابتدا با تلفن خود شماره شرکتی که سرویس VoIP را خریداری کرده می گیرد. اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم، با شماره گیری این شماره ها، آن شرکت ها مکالمه شما را از طریق اینترنت متصل می کنند. در واقع شما از طریق شماره گیری با تلفن ثابت بدون آنکه متوجه شوید از بستر اینترنت مکالمه های خود را انجام داده اید.

چکیده

- ماهیانه در حدود 80 میلیون دقیقه ترافیک تلفنی از ایران به خارج ارسال می شود و در حدود 120 میلیون دقیقه ترافیک نیز از خارج ایران وارد کشور می شود و مجموعا به طور متوسط 200 میلیون دقیقه ترافیک بین الملل در ماه، از مسیرهای مجاز کشور که همان درگاه های بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت است، مبادله می شود.

- پرترافیک ترین کشورها در تبادل ارتباطات تلفنی با ایران در منطقه، کشورهای همسایه شامل افغانستان، عراق، امارات، ارمنستان، پاکستان، عربستان، ترکیه و آذربایجان هستند و در خارج از منطقه نیز کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و آلمان دارای بیشترین ترافیک با ایران هستند.