اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میتسوبیشی 2.5 میلیارد دلار ایران را بلوکه کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

میتسوبیشی 2.5 میلیارد دلار ایران را بلوکه کرد

مدیران این بانک تا کنون خبری از جزییات این تصمیم خود منتشر نکرده‌اند، ولی آنچه مسلم است، این که این بانک، حجم بالایی از نقل و انتقالات پولی با ایران را انجام می‌دهد؛ اما هنوز مشخص نیست این مبلغ را از چه منبعی برداشت خواهند کرد!

بانک  میتسوبیشی ژاپن، نزدیک به سه میلیارد دلار از اموال ایرانی نزد این کشور را بلوکه کرده است و قصد پس دادن آن به ایران را ندارد.

به گزارش «تابناک»، مقامات این بانک اعلام کرده‌اند: دو میلیارد و ششصد میلیون دلار از اموال ایران را به دستور دادگاهی در آمریکا بلوکه کرده‌اند. این دادگاه این حکم را به ادعای دست داشتن ایران در انفجار مقر آمریکایی‌ها در بیروت در سال ۱۹۸۳ و برای پرداخت غرامت به حادثه دیدگان و بازماندگان صادر کرده است.

بنا بر این گزارش، هرچند این حکم دادگاه نیویورک، دردسرهایی را درست کرده و تعارضاتی با سیستم حقوقی ژاپن داشته است، به ظاهر بانک ژاپنی، این دستور را اجرا کرده، چرا که بر پایه حکم صادره، توقیف اموال ایران، تنها مشمول دارایی‌های این کشور در آمریکا نیست.

گفتنی است، مدیران این بانک تا کنون خبری از جزییات این تصمیم خود منتشر نکرده‌اند، ولی آنچه مسلم است، این که این بانک، حجم بالایی از نقل و انتقالات پولی با ایران را انجام می‌دهد؛ اما هنوز مشخص نیست این مبلغ را از چه منبعی برداشت خواهند کرد!

اینها همه در حالی است که تا کنون مقامات ایرانی به این تصمیم بانکی، واکنش نشان نداده‌اند و مشخص نیست چه سیاستی در این باره در پیش گیرند./تابناک


ویدیو مرتبط :
29 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

60 میلیارد دلار سرمایه ایران در بانک های خارجی بلوکه شده



بلوکه شدن سرمایه ایران در بانکهای خارجی

جلالی:
60 میلیارد دلار سرمایه ایران در بانک های خارجی بلوکه شده/ سوء مدیریت عامل رکود اقتصاد کشور

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون بیش از 60 میلیارد دلار سرمایه ایران در بانک های خارجی بلوکه و دسترسی به آن ها وجود ندارد و این امر به تنهایی می تواند باعث بروز مشکلات مالی عدیده ای برای دولت و مردم باشد.

کاظم جلالی در گفتگو با مهر در میامی ضمن ترسیم مشکلات متعدد دولت فعلی و آن چه پیش روی دولت آینده است، افزود: از بودجه 142 هزار میلیارد تومانی سال 91 تنها 94 هزار و نیم میلیارد تومان محقق شد و این یعنی چیزی نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان کسری بودجه که دولت و ملت در این سال با آن دست و پنجه نرم کردند.

کسب 117 هزار میلیارد تومان تنها پاسخگوی هزینه های جاری
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نشستی که با رئیس جمهور منتخب داشته خاطرنشان کرد: در این گفتگو به سرمایه بلوکه شده ایران در بانک های خارجی هم اشاره شد و پیشنهاد شد فضایی فراهم شود تا این پول ها به کشور بازگشت داده شود چرا که بسیاری از پروژه های عقب مانده کشور مجددا راه اندازی شده، جریان می یابند و این رکود جبران خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی پروژه ها دچار توقف جدی هستند از جمله بدهکاری به پیمانکاران دولت و اگر دولت جدید بتواند 117 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند فقط هزینه های جاری کشور را پاسخ خواهد داد.

مشکلات مالی و سوء مدیریت عامل رکود فعلی اقتصاد کشور
رئیس مرکز پژوهش های اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مشکلات مالی و سوء مدیریت عامل رکود فعلی اقتصاد کشور است، اذعان کرد: در این شب های پرفضیلت ماه مبارک رمضان گامی فراتر نهاده پیروزی مسلمانان جهان به ویژه سوریه و مصر، موفقیت دولت آینده و برطرف شدن مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نیز در کنار تمام حوائج مادی و معنوی از خداوند منان بخواهیم.


جلالی در خاتمه ضمن بیان این مطلب که دو سال از شهرستان شدن میامی می گذرد اما تا کنون پیشرفت خاص و چشمگیری در این شهرستان صورت نگرفته خواستار نگاه ویژه مسئولان برای رفع محرومیت های این شهرستان شد./مهر