اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موگرینی: بهار آینده با هیاتی بزرگ به ایران سفر می‌کنم



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای سیاست خارجی , موگرینی

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در بهار آینده به همراه یک هیأت بزرگ به ایران خواهد آمد.

به گزارش  ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته در سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که از اینکه در بهار سال 2016 به ایران سفر می‌کند، خرسند است.

وی ادامه داد: اکنون آماده سرمایه‌گذاری همه جانبه در روابط دوجانبه با ایران هستیم. در بهار آینده هیأت بزرگی را شامل اعضای کمیسیون اروپایی برای گفت‌وگو درباره روابط اروپا و ایران به این کشور خواهم برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 حاصل شد، اشاره کرد و آن را حاصل عزم سیاستمداران برای انتخاب بازی برد- برد و دست کشیدن از بازی برد- باخت دانست.

موگرینی تأکید کرد که در پایان این مذاکرات، هیچ یک از طرفین از خطوط قرمز خود عقب‌نشینی نکردند و همه به نتیجه موردنظر خود دست یافتند، این یعنی برد- برد.

به گزارش اسپوتنیک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی خود از کاترین اشتون که در مذاکرات هسته‌ ای نقش سازنده‌ای داشت تشکر و قدردانی کرد.

 

اخبار سیاست خارجی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
سفر دومین هیئت بزرگ تجاری آلمان به ایران، پاییز امسال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موگرینی هفته آینده به ایران سفر می‌کند



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی , موگینی

وزیر خارجه استونی در نشست بامحمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان از سفر هفته آینده موگرینی به ایران خبر داد و گفت: در این سفر روابط میان اتحادیه اروپا و ایران تقویت خواهد یافت.

 مارینا کالجوراند وزیر خارجه استونی که صبح امروز یکشنبه به ایران سفر کرده است در نشست مشترک با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: برای من مایه افتخار است که به جمهوری اسلامی سفر داشتم و امیدوارم که در آینده بتوانیم به همکاری های خود ادامه دهیم. مارینا کالجوراند با بیان اینکه استونی نامزد عضو غیردائم شورای امنیت است، توضیح داد: ما به عنوان عضو اتحادیه اروپا دارای روابط خوبی با ایران هستیم و تشکر می کنم از آقای وزیر برای اعلام آمادگی‌شان جهت همکاری بیشتر.

وزیر خارجه استونی با اشاره به سابقه روابط میان دو کشور گفت: به دلیل دشواری های سیاسی که وجود داشت نتوانستیم روابط خود را افزایش دهیم. اکنون این زمینه برای همکاری ها وجود دارد.

وی  از سفر هفته آینده موگرینی به ایران خبر داد و گفت: در این سفر روابط میان اتحادیه اروپا و ایران تقویت خواهد یافت.وزیر خارجه استونی ادامه داد: خوشحال هستم که همراه با هیات اقتصادی استونی در ایران حضور دارم و ملاقاتی نیز با اتاق بازرگانی ایران خواهم داشت. اسلونی یک کشور پیشرو در خصوص IT هست و زمینه های بسیاری برای همکاری میان دو کشور وجود دارد. مارینا کالجوراند با بیان اینکه پارلمان استونی در سال گذشته ایجاد شد، اظهار داشت: امیدوارم گروه های دوستی و پارلمانی ایران و استونی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کمتر از یک روز است که در ایران حضور دارم، ادامه داد: در همین مدت کوتاه از روابط گرم و دوستانه خوشحال شدم و  بسیار خورسندم که در ایران حضور دارم و از جناب وزیر تشکر می‌کنم. مارینا کالجوراند وزیر خارجه استونی گفت: فضای بسیار خوبی برای بهبود روابط اقتصادی میان ایران و استونی وجود دارد. ایران یکی از اولویت های اصلی استونی در حوزه تجارت قرار گرفته است.

وی افزود: ما یکی از اعضای اتحادیه اروپا هستیم. ما در زمینه مسائل سایبری و ITC پتانسیل های بسیار بالایی را در زمینه همکاری با ایران داریم. استونی اولین کشوری است که انتخابات اینترنتی را برگزار کرد و خدمات اینترنتی بسیار بالایی را به مردم خودمان ارائه می کنیم و بسیار خوشحال خواهیم شد که تجارب خود را با ایران تبادل کنیم.

کالجوراند تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که حوزه مسائل ITC می تواند یکی از زمینه های همکاری ما با ایران باشد. همچنین موضوع حمل و نقل می تواند یکی از زمینه های همکاری تجاری دو کشور باشد و امروز و فردا در ایران ملاقات هایی را خواهیم داشت و امیدواریم که بتوانیم رویکردهای خوبی را برای افزایش همکاری ها داشته باشیم.


 اخبار سیاست  خارجی  - باشگاه خبرنگاران