اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موسسه رسانه های تصویری منحل نمی شود


وزیر ارشاد در حاشیه بازدید از بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای گفت: در بحث موسسه‌ رسانه‌های تصویری انحلال به آن معنا مطرح نیست، دولت در این زمینه یک سیاست دارد که می‌خواهد تصدی‌گری کند و حوزه‌های این چنینی را به بخش خصوصی واگذار کند.

خبرگزاری فارس: وزیر ارشاد در حاشیه بازدید از بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای گفت: در بحث موسسه‌ رسانه‌های تصویری انحلال به آن معنا مطرح نیست، دولت در این زمینه یک سیاست دارد که می‌خواهد تصدی‌گری کند و حوزه‌های این چنینی را به بخش خصوصی واگذار کند.

پس از اظهار نظر هفته گذشته وزیر ارشاد در اتاق بازرگانی ایران و اینکه احتمال انحلال موسسه رسانه های تصویری وجود دارد بحث‌های فراوانی درباره سرنوشت این موسسه مطرح شد و حتی حسین مسافرآستانه مدیرعامل این موسسه نیز در اظهار نظری عنوان داشت وزیر ارشاد هر تصمیمی در این خصوص بگیرد تابع ان خواهیم بود.

اما وزیر ارشاد که صبح امروز برای بازدید از بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به محل این بنیاد رفته بود در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سرنوشتی چون موسسه هنرهای تصویری و ستاد حفظ و صیانت از آثار پیدا می‌کند، گفت: «در بحث موسسه‌ رسانه‌های تصویری انحلال به آن معنا مطرح نیست، دولت در این زمینه یک سیاست دارد که می‌خواهد تصدی‌گری کند و حوزه‌های این چنینی را به بخش خصوصی واگذار کند، البته نقش حاکمیتی که دولتها دارند نمی‌توان فراموش کرد، آنچه مهم است نقش سیاست‌گذاری، حمایت و هدایت است که وزارت ارشاد بر عهده دارد اما به عنوان تولید کننده ظاهر شود قابل قبول نیست، ما در همه حوزه‌ها این سیاست را دنبال می‌کنیم که آنچه قابل تصدی‌گری است را واگذار کنیم».


ویدیو مرتبط :
نمونه کار (موسسه مصاف ، سازمان رسانه ای اوج)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موسسه رسانه‌های تصویری منحل می شود؟


علی جنتی صبح امروز اعلام کرد موسسه رسانه های تصویری در یک دوره‌ای توسط آقای لاریجانی تاسیس شد اما الان دیگر فلسفه وجودی‌اش را از دست داده و اگر بتوانیم آن را منحل می‌کنیم؛ اظهارنظری که مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری از دلایل آن بی اطلاع است.

خبرگزاری مهر: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه 18 خرداد در صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ایران که در محل این اتاق در تهران برگزار شد درباره کارکرد موسسه رسانه‌های تصویری به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه حرف های جدیدی زد.

وی درباره کارکرد موسسه رسانه های تصویری گفت: موسسه رسانه های تصویری در یک دوره ای توسط آقای لاریجانی تاسیس شد اما الان دیگر فلسفه وجودی اش را از دست داده است و اگر بتوانیم این موسسه را منحل می‌کنیم. البته به دنبال برطرف کردن موانع و مشکلات پیش روی شبکه نمایش خانگی هستیم.

حسین مسافرآستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری درباره صحبت های جدید وزیر ارشاد درباره این موسسه گفت: من از دلایل صحبت‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر انحلال موسسه رسانه های تصویری بی اطلاع هستم و نمی دانم منظور از بیان چنین صحبت هایی چیست اما بر این نکته تاکید می کنم که این موسسه همواره در جهت تقویت زیرساخت های سینما فعالیت کرده است.

وی در ادامه افزود: من به شخصه هیچ سخنی مبنی بر انحلال موسسه رسانه های تصویری نشنیده‌ام بلکه بازخوردهای خوبی از عملکرد و فلسفه وجودی این رسانه از سوی سینماگران دریافت کرده‌ام و اصولا یکی از اهداف موسسه رسانه های تصویری در معاونت سینمایی تقویت پیکر سینما بوده و همواره محل اعتماد سینماگران بوده است.

مسافرآستانه در پایان عنوان کرد: از همین رو معتقدم این موسسه همواره موجب دلگرمی تهیه‌کنندگان بوده است و از انتشار آثارشان در این رسانه ابراز خرسندی کرده‌اند.