اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موج جدید افزایش دما در تهران


مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به بیش از 35 درجه بالای صفر رسید، رطوبت نسبی هوا حدود 11 درصد، سرعت وزش باد از جنوب شرقی به حدود 21 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 24 تا 37 درجه خواهد بود.

ایرنا: سازمان هواشناسی اعلام کرد: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در برخی نقاط استانهای کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب شاهد وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد در این مناطق خواهیم بود.
 
این وضعیت طی روز جاری در شهرهای شمالی استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان و خراسان شمالی نیز قابل پیش بینی است، ضمن اینکه طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواجی می شود و در این مدت همچنان پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش، طی 24 ساعت آینده نیز به سبب باد نسبتا شدید در استان سمنان گرد و غبار رقیق در استانهای اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران قابل پیش بینی است و طی دو روز آینده نیز باد و گرد و خاک در مرزهای غربی استانهای ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.
 
مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص هوای امروز تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به بیش از 35 درجه بالای صفر رسید، رطوبت نسبی هوا حدود 11 درصد، سرعت وزش باد از جنوب شرقی به حدود 21 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 24 تا 37 درجه خواهد بود.
 
احد وظیفه با بیان اینکه پیش بینی می شود کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز سه شنبه این هفته بین 24 تا 37 درجه بالای صفر باشد، گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد، آسمان تهران نیز در این روز جاری صاف خواهد بود.
 
به گفته وی، بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که کمینه و بیشنیه هوای تهران طی چهارشنبه این هفته بین 24 تا 39 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز در این روز صاف پیش بینی شده است.


ویدیو مرتبط :
راهکارهای افزایش دما در زمستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش شدت بارش در نوار شمالی کشور/ روند کاهشی دما تهران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شدت بارش در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بوده و در روز شنبه در سواحل دریای خزر خواهد بود.

روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز و برخی مناطق شمال شرق بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش امروز در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بوده و در روز شنبه در سواحل دریای خزر خواهد بود.

شایان ذكر است كه از امروز تا اواسط هفته آینده به سبب نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در استان‌های نوار شمالی كشور به طور محسوس كاهش می‌یابد.

 همچنین از بعدازظهر امروز تا اواسط هفته آینده نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

برای سه روز آینده در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق كشور وزش باد و گرد و خاك سبب كاهش دید افقی و كیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آسمان تهران امروز کمی ابری است و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات احتمال رشد ابر و وزش باد وجود دارد. بیشینه دما امروز تهران با کاهش 2 درجه‌ای نسبت به روز قبل به 38 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

همچنین طی روز آینده بیشینه دما 37 درجه خواهد شد.

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران