اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موج ترافیک در جاده ها تا ساعاتی دیگر


سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان تهران با اشاره به اینکه فعلا ترافیک محورهای خروجی استان سنگین نیست اما پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی دیگر ترافیک افزایش یابد از برنامه‌ریزی برای مسافران نوروزی در راستای انجام فعالیت‌های راهداری توسط مسافران خبر داد.

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان تهران با اشاره به اینکه فعلا ترافیک محورهای خروجی استان سنگین نیست اما پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی دیگر ترافیک افزایش یابد از برنامه‌ریزی برای مسافران نوروزی در راستای انجام فعالیت‌های راهداری توسط مسافران خبر داد.

فرشاد اسکندری اظهار داشت: وظیفه ادارات کل راه و شهرسازی پاسخگویی به شکایات مسافران و رفع نواقص جاده‌ها است.

وی ادامه داد: تا پیش از این مردم و مسافرانی که در جاده‌ها بودند برای گزارش مشکلات و ایرادات جاده‌ها فقط با برقراری تماس با مرکز مدیریت راه‌ها گزارش ایراد را انجام می‌دادند اما نوع ایراد مشخص نبود ضمن آنکه راهداران به صورت دقیق محل ایراد در جاده را شناسایی نمی‌کردند.

وی ادامه داد: به تازگی نرم‌افزاری تهیه کرده‌ایم که مردم به راحتی بتوانند گزارش نواقص و ایرادات جاده‌ها را برای مرکز مدیریت راه‌ها ارسال کنند.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان تهران افزود:‌این نرم‌افزار امروز تکمیل شده است و مسافران نوروزی می‌توانند آن را از طریق سایت اینترنتی WWW.IRAN RAHYAR.IR دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کند.

اسکندری افزود:‌ مسافران به محض مشاهده ایرادات فنی جاده‌ها اعم از مشکلات تیرهای روشنایی، گاردریل‌ها، چاله، نواقص تابلوهای راهنمایی و رانندگی و از این قبیل این ایرادات را از طریق همان نرم‌افزار و با تلفن همراه خود عکسبرداری کرده و توسط نرم‌افزار مذکور برای ما ارسال می‌کنند.

وی بیان کرد:‌بدین ترتیب گزارش کامل ایراد جاده و موقعیت مکانی آن که از طریق GPS مشخص می‌شود برای راهداران روشن خواهد شد.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان تهران تاکید کرد:‌بسته به میزان اهمیت این ایراد وعده می‌دهیم کمتر از 48 ساعت برای رفع ایراد رسیدگی کنیم.

وی افزود:‌بدین ترتیب مسافران نوروزی خود راهدار افتخاری ما می‌شوند و ما نیز ملزم به این هستیم که به سرعت این ایراد را رفع کنیم.

اسکندری تاکید کرد:‌اگر ایراداتی که توسط مسافران شناسایی و گزارش می‌شود درجه اهمیت بالایی داشته باشد حتما از آنها قدردانی خواهد شد.

*افزایش ترافیک جاده‌های خروجی استان تهران تا ساعاتی دیگر

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان تهران بیان کرد: فعلاً  هنوز محورهای خروجی استان تهران ترافیک چندانی ندارد و ترافیک در این محورها روان است.

وی اضافه کرد:‌پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی دیگر که ادارات و مدارس تعطیل خواهند شد بار ترافیکی محورهای خروجی استان تهران افزایش یابد.

اسکندری بیان کرد: از طریق سیستم مرکزی مدیریت راه‌ها همه جاده‌های استان تهران مانیتورینگ می‌شود ضمن آنکه گشت‌های راهداری در جاده‌های استان مستقر شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسافران زمان سفر و زمان رانندگی تا رسیدن به مقصد را جزو سفر بدانند اظهار داشت: از مسافران خواهشمندیم با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و آرامش خاطر در این ایام رانندگی کنند.


ویدیو مرتبط :
بی سابقه ترین ترافیک جاده شمال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۲ کشته و ۲۳ مجروح حاصل تصادفات آخر هفته/ ترافیک روان در جاده‌های کشور



تصادف در جاده فرعی پنبه جوق,مجروهان تصادف در جاده فرعی پنبه جوق

۱۲ کشته و ۲۳ مجروح حاصل تصادفات آخر هفته/ ترافیک روان در جاده‌های کشور

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از کشته شدن ۱۲ و مجروح شدن ۲۳ نفر در مهم‌ترین تصادفات تعطیلات آخر هفته گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر جاده‌های کشور از ترافیکی روان برخوردار هستند.

سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در گفت‌وگو با  فارس در تشریح تصادفات تعطیلات آخر هفته گذشته گفت: برابر اعلام پلیس راه استان خوزستان در ساعت 23:30 روز پنجشنبه به علت تصادف بین یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه سواری پژو 405 در جاده روستایی بنی‌تمیم، 4 نفر کشته شدند.

وی ادامه داد: همچنین در ساعت 23:20 روز پنجشنبه بر اثر تصادف بین یک دستگاه کامیون بنز و یک دستگاه وانت نیسان در جاده ساوه تهران 5 نفر کشته و 1 نفر مجروح شدند.

سلبی با اشاره به وقوع یک فقره تصادف در استان اصفهان افزود: در ساعت 5:30 روز جمعه بر اثر واژگونی یکدستگاه اتوبوس ولوو در جاده ملااحمد به سجزی 5 نفر مجروح شدند.

وی یادآور شد: براساس اعلام پلیس راه استان فارس در ساعت 11:10 روز جمعه به علت تصادف بین یک دستگاه سواری پژو پارس و یک دستگاه تریلی ولوو در جاده شیراز - کازرون 2 نفر کشته و 4 نفر مجروح شدند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور خاطرنشان کرد: برابر اعلام پلیس راه استان زنجان در ساعت 17:30 روز جمعه بر اثر تصادف بین یک دستگاه سواری پراید و یک دستگاه سواری پژو آردی در جاده فرعی پنبه جوق در این استان، یک نفر کشته و 13 نفر مجروح شدند.

وی همچنین در مورد وضعیت جوی جاده‌های کشور و وضعیت ترافیکی آنها گفت: بر اساس آخرین گزارشات دریافتی در جاده‌های آستارا و رشت به لاهیجان شاهد بارش خفیف باران هستیم. ضمن اینکه سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و پایدار و ترافیکی روان برخوردار هستند./فارس