اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موتور سیکلت های جدید پلیس لندن



 

موتور سیکلت های جدید پلیس لندن

 

پلیس لندن برای اینکه بتواند فرق خود را با بقیه پلیس ها نشان دهد (البته اگر این فرق به خنگی تشبیه نشود) ترجیح داده تا موتور سیکلت های جدید خود را وارد ناوگان متروپولیتن نماید.

 

پلیس لندن برای اینکه بتواند فرق خود را با بقیه پلیس ها نشان دهد (البته اگر این فرق به خنگی تشبیه نشود) ترجیح داده تا موتور سیکلت های جدید خود را وارد ناوگان متروپولیتن نماید.

 

حالا تنها فرقی که این سه رخ دارد این است که بر عکس بقیه موتورهای سه چرخ ، دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب دارد.

 

صفر تا صد آن ۴.۵ ثانیه طول می کشد و سرعت آن تا ۱۲۵ مایل بر ساعت یعنی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.


ویدیو مرتبط :
نبرد موتور سیکلت ها با پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس: موتور سیکلت ها هم نا ایمن هستند و هم آلودگی بالایی دارند



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلایندگی زیست محیطی

برخی از خودروهای دارای سیستم انژکتوری نیز در صورتیکه که میزان مصرف سوخت بالایی داشته باشند در آلوده کردن هوا نقش موثرتری دارند

 رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی با انتقاد از وضعیت موتور سیکلت ها در کشور گفت: هم اکنون 10 میلیون موتور سیکلت در کشور در حال تردد است که مطابق برآورد ها هر کدام از این موتور ها تا 8 برابر یک خودرو آلایندگی تولید می کنند.

سرهنگ علیرضا جهانگیری در گفت و گو با   عصر ایران افزود: تعداد زیادی از موتور سیکلت ها علاوه بر اینکه آلایندگی زیست محیطی ایجاد می کنند آلودگی های صوتی نیز دارند و این موضوع باعث می شود نارحتی و فشار هایی که ناشی از ترافیک است افزایش یابد.

وی با بیان اینکه چهره  شهر ها باید از وجود موتور سیکلت ها پاک شود خاطر نشان کرد: موتورسیکلت یک وسیله مزاحم در چرخه ترافیک است و حال اگر این وسیله نا ایمن هم باشد وضعیت بدتر خواهد بود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی در مورد آلودگی هوا که معمولا در فصل زمستان  نیز تشدید می شود و اقدامات پلیس در زمینه برخورد با خودروهای آلاینده گفت: هم اکنون 17 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که 3.5 میلیون خودرو  در تهران تردد می کند و این میزان خودرو در حالی در حال تردد است که بخشی از آنها سیستم کاربراتوری داشته و آلایندگی زیادی تولید می کنند.

وی ادامه داد: برخی از خودروهای  دارای سیستم انژکتوری نیز در صورتیکه که میزان مصرف سوخت بالایی داشته باشند باز هم در آلوده کردن هوا نقش موثرتری دارند تا خودرویی که دارای مصرف سوخت پایین بوده و در 100 کیلومتر 6 لیتر بنزین مصرف می کند.

سرهنگ جهانگیری در ادامه با اشاره به عدم خروج خودروهای فرسوده نیز گفت: هم اکنون 1 میلیون و 250 هزار خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که از این رقم 167 هزار خودرو در تهران در حال تردد هستند و باید هرچه زودتر برای از رده خارج کردن آنها  اقدامات جدی انجام شود.

وی ادامه داد: آماراین میزان خودروی فرسوده مطابق جداول دولت که سن فرسودگی را در خودروها مشخص کرده است می باشد و حال آنکه برخی از خودروها  هنوز به سن فرسودگی نرسیده اند ولی به دلیل نگهداری نادرست از یک خودروی فرسوده هم آلودگی بیشتری تولید می کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی فرسوده بودن بخشی از خودروهای حمل و نقل عمومی را از دیگر عوامل آلودگی هوای تهران ذکر کرد و گفت: در تهران 17 هزار خودروی عمومی فرسوده در حال تردد است که  از این رقم بیش از 7 هزار خودرو فقط تاکسی بوده و مابقی اتوبوس ، مینی بوس و ون هستند و با توجه به اینکه تعداد زیادی از این خودروها در محدوده مرکزی شهر در حال تردد هستند باید به صورت فوری برای از رده خارج کردن این خودروها اقدامات جدی انجام شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد برخورد جدی پلیس با خودروهای آلوده کننده هوا گفت: اقدامات پلیس دراین مورد همیشه و به صورت مستمر در حال اجرا است و ما منتظر  طرح و یا بخشنامه ای در این زمینه نیستیم  به طوریکه  در 3 ماهه فصل پایز بیش از 1 میلیون 200 هزار خودروی آلاینده و یا دارای نقص فنی توسط پلیس اعمال قانون ، فک پلاک با اعزام به تعمیرگاه و یا به پارکنیگ منتقل شده اند.

 

 اخباراجتماعی  -  عصر  ایران