اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موافقت با تبدیل زندان اوین به پارک عمومی


شهردار تهران از موافقت آیت الله آملی لاریجانی با واگذاری زندان اوین برای تبدیل شدن به پارک عمومی خبر داد .

خبرگزاری مهر: شهردار تهران از موافقت آیت الله آملی لاریجانی با واگذاری زندان اوین برای تبدیل شدن به پارک عمومی خبر داد .

محمد باقر قالیباف با اشاره به زمینه های همکاری مشترک شهرداری تهران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه های نوسازی، بهداشت، همراهان مسافر و اورژانس، تاکید کرد: با حضور هاشمی در وزارت بهداشت و همکاری خوبی که میان دو مجموعه وجود دارد، وضع سلامت در شهر تهران با رشد بسیار خوبی همراه خواهد بود.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره آلایندگی زباله سوز شهر تهران، عنوان کرد: اخیرا جلسه ای با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم و توافق شد تا این کار را با همکاری بیمارستان ها انجام دهیم، چرا که این کار به جهت قانونی وظیفه بیمارستان ها است.

قالیباف تصریح کرد: بر این  اساس مقرر شد تا خطرات زباله های بیمارستانی در همان جا گرفته شده و بسته بندی های لازم انجام شود، بعضا می توان کار سوزاندن این زباله ها را با زباله سوزهای مورد تایید محیط زیست انجام داد و سپس به زباله معمولی تبدیل کرد؛ از این به بعد شهرداری تهران کار انتقال زباله ها را انجام می دهد.

به گفته شهردار تهران این همکاری مربوط به بیش از یک سال است که دنبال شده و در آینده این طرح انجام خواهد شد.

قالیباف همچنین پیرامون واگذاری ۲۳ وظیفه به مدیریت شهری از سوی دولت نیز گفت: در زمینه واگذاری وظایف باید از حوزه بهداشت شروع کنیم به نحوی که وزارت بهداشت امکانات، ظرفیت ها و امکان مالی را در اختیار شهرداری بگذارد و شهرداری نیز یک امکان مالی به آن بیفزاید تا کار خود را با حوزه بهداشت آغاز کنیم. به این ترتیب وزارت بهداشت نیز می تواند به کار اصلی درمان و آموزش پرداخته و بخش های حاکمیتی را دنبال کند.

وی خاطرنشان ساخت: به عنوان نمونه بیمارستان مفید از جهت جغرافیایی اصلا در جای مناسبی قرار ندارد. این در حالی است که ما به راحتی می توانیم با جا به جایی این بیمارستان، هم بیمارستانی با دو برابر ظرفیت برای کودکان احداث کنیم و هم زمین فعلی را تغییر کاربری دهیم تا بر اساس طرح جامع و نیاز منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار تهران درباره بوستان یاس نیز گفت: ما کار خود را در این بوستان شروع کرده ایم و قرار است شورای شهر تا پایان سال ردیفی را در این خصوص بگذارد.

قالیباف به موضوع واگذاری بوستان پردیسان برای تبدیل به تفرجگاه عمومی شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که رویکرد مقام معظم رهبری برای آماده سازی بوستان جنگلی یاس اتفاق افتاد، درباره بوستان پردیسان نیز شورای شهر سوم مصوبه ای را به تصویب رسانده است تا کار آن انجام شود چرا که مجموعه ۲۷۰ هکتاری پردیسان در مرکز شهر وجود دارد و همه مردم می توانند از این فضا به عنوان یک ظرفیت عمومی استفاده کنند.

وی در ادامه عنوان داشت: شهرداری تهران آماده است تا این زمین را خریداری کند اما اگر دولت به هر دلیلی قصد فروش زمین ندارد، ما آماده هستیم تا با هزینه شهرداری آنجا را تبدیل به یک پارک ۲۷۰ هکتاری کنیم. این در حالی است که پارک ملت تنها ۳۰ هکتار است و این زمین بیش از هفت برابر پارک ملت وسعت دارد.

قالیباف درباره طراحی های اکولوژیکی بوستان پردیسان نیز گفت: شهرداری تهران آماده است تا  براساس طرح هایی که از قبل وجود داشته است، بوستان پردیسان را برای استفاده عموم مردم آماده کند، البته سازمان محیط زیست می تواند استفاده اداری خود را از این فضا انجام دهد اما دیوارها و فنس های اطراف بوستان باید برچیده شود تا مردم به راحتی بتوانند از این بوستان نیز همانند بوستان ملت استفاده کنند.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر جزییات توافق با قوه قضائیه برای تبدیل ندامتگاه اوین به بوستان عمومی نیز گفت: این بحث را حدود ۹ ماه قبل و در اوایل سال گذشته خدمت آیت الله آملی لاریجانی منعکس کردم و ایشان نیز در آن زمان گفتند که باید بررسی های بیشتری را انجام دهد. در جلسه ای که دو هفته پیش از پایان سال گذشته با ایشان داشتم، آیت الله آملی لاریجانی خودشان گفتند که این موضوع را بررسی کرده ام و با اصل توافق با شهرداری تهران مبنی بر اینکه ندامتگاه اوین را در اختیار شهرداری گذاشته و تبدیل به پارک عمومی کنیم موافق هستیم، اما باید کمک کنیم تا مشکلات ساختمانی و ظرفیت های قوه قضائیه را نیز تامین کنیم.

وی تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه گفتند که اصل این موضوع پذیرفته شده و این کار توافق شده است اما این موضوع را هنوز به کارشناسان منتقل نکردیم، البته ما کار را برای ساماندهی اماکن قوه قضائیه آغاز کردیم به نحوی که حدود ۱۰ روز قبل به همکارانم در حوزه املاک گفتم تا این بحث را از جهت برآوردها با قوه قضائیه شروع کنند و به این ترتیب رقم ها و جانمایی ها مشخص شود.

به گفته قالیباف، شهرداری تهران خرید ندامتگاه اوین را انجام می دهد تا این ندامتگاه به یک پارک عمومی تبدیل شود اما در جانمایی های صورت گرفته، ندامتگاه جدید باید حتما بیرون از محیط شهری باشد.


ویدیو مرتبط :
از زندان اوین تا دادگاه انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت تبدیل زندان اوین به پارک



 اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,شهردارتهران

شهردارتهران گفت: با موافقت رئیس سازمان زندانها مقرر شد زندان اوین به پارک عمومی تبدیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار  تهران در نخستین روز سفر استانی رئیس قوه قضاییه به تهران که امروز (دوشنبه)در محل دادگستری کل استان تهران برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت تبدیل زندان اوین به پارک اظهار داشت: در این زمینه با جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها صحبتی‌های داشته‌ایم و قرار شد جلسه اجرایی آن هر چه سریع تر برگزار شود.

شهردار تهران گفت: امیدوارم تبدیل زندان اوین به پارک در دوره آیت الله آملی لاریجانی اجرایی شود ،تا از این طریق مشکلات قوه ،شهرداری و شهروندان تهرانی مرتفع شود، البته موافقت رئیس قوه قضاییه را در این خصوص گرفته ایم و منتظر ابلاغ آن از سوی رییس قوه قضاییه هستیم.