اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موافقت آمریکا با فروش بالگرد به عربستان


دولت آمریکا با فروش بالگردهای نظامی از نوع یو اچ 60 ام، موتور و سلاح سبک به ارزش حدود نیم میلیارد دلار به عربستان سعودی موافقت کرده است.

عصر ایران: دولت آمریکا با فروش بالگردهای نظامی از نوع یو اچ 60 ام، موتور و سلاح سبک به ارزش حدود نیم میلیارد دلار به عربستان سعودی موافقت کرده است.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، هدف از این اقدام کمک به بهبود امنیت در عربستان سعودی اعلام شده است.

پنتاگون اعلام کرد دولت آمریکا با قراداد فروش 9 فروند بالگرد بلاک هوک از نوع یو اچ 60 ام (Sikorsky UH-60 Black Hawk) به عربستان سعودی موافقت کرده است. قیمت این معامله 495 میلیون دلار است.

موافقت آمریکا با فروش بالگرد به عربستان

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا وابسته به وزارت دفاع این کشور گفته است که این قرارداد تسلیحاتی به امنیت عربستان سعودی کمک می کند.

عربستان سعودی یکی از مهمترین همپیمانان اصلی آمریکا به شمار می آید.

این آژانس که بر فروش خارجی تسلیحات آمریکا نظارت دارد گفته است که عربستان سعودی خواستار خرید 9 فروند بالگرد نظامی ، 21 موتور ساخت شرکت جنرال موتورز، سیستم های جی پی اس، مسلسل و سامانه های اعلام زودرس شده است.

کنگره آمریکا 30 روز برای اعلام نظر و جلوگیری از این قرارداد زمان دارد اما این اقدام معمولا روی نمی دهد.


ویدیو مرتبط :
التماس اوباما به مردم آمریکا جهت موافقت کنگره با توافق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافقت آمریکا با فروش پاتریوت به عربستان


وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از موافقت این کشور برای فروش موشک های پیشرفته پاتریوت (پک-۳) ساخت شرکت لاکهید مارتین به عربستان سعودی خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از موافقت این کشور برای فروش موشک های پیشرفته پاتریوت (پک-۳) ساخت شرکت لاکهید مارتین به عربستان سعودی خبر داد.

این خبر در حالی اعلام می شود که جان کری وزیر امور خارجه، اشتون کارتر وزیر دفاع و سه عضو ارشد دیگر دولت باراک اوباما در نشست کمیته دفاعی مجلس سنا حاضر شده و درباره توافق هسته ای با ایران و اثرات آن بر توازن قدرت در منطقه توضیح داده اند.

ارزش قرارداد فروش موشک های پاتریوت به عربستان سعودی بیش از ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. آژانس همکاری‌های امنیتی- دفاعی که از جمله سازمان های زیر مجموعه‌های پنتاگون محسوب می شود، فروش موشک‌های پاتریوت به عربستان را به نفع متحد کلیدی آمریکا در منطقه خاورمیانه دانسته است.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه به توافقی تاریخی و جامع درباره حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند اما عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از این توافق ابراز نگرانی کرده اند.

گفتنی است آمریکا در روزهای پس از توافق هسته ای بارها تاکید کرده است که به تعهد خود در تامین امنیت متحدان خود در منطقه خاورمیانه متعهد است.