اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهاجم بوندس‌لیگایی در اردوی جوانان ایران


سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان از تکمیل پروسه استعدادیابی جوانان تا اسفندماه خبر داد و گفت: یک بازیکن ایرانی شاغل در پارما در اردوی تیم ملی تست داد و یک مهاجم بوندس‌ لیگا 3 هم رزومه فرستاده است.

ایسنا: سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان از تکمیل پروسه استعدادیابی جوانان تا اسفندماه خبر داد و گفت: یک بازیکن ایرانی شاغل در پارما در اردوی تیم ملی تست داد و یک مهاجم بوندس‌ لیگا 3 هم رزومه فرستاده است.

علی دوستی‌مهر اظهار کرد: مربیان متخصص استعدادیابی از طرف کمیته جوانان فدراسیون در استان‌های مختلف اقدام به استعدادیابی بازیکنان رده جوانان کرده‌اند که در حال حاضر 16 استان اعلام آمادگی کرده‌اند که بازیکنان استعدادیابی شده‌ آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

** با مهدوی‌کیا به شیراز می‌رویم

وی از سفرش به شیراز به همراه مهدی مهدوی‌کیا برای استعدادیابی خبر داد و گفت: ما پنج‌شنبه سفر یک‌روزه‌ای به شیراز داریم تا بازیکنانی که در آنجا توسط مربیان استعدادیابی شده‌اند را مورد ارزیابی قرار دهیم. به همین منوال بازیکنان سایر استان‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند، دیده خواهند شد. برای این که کار سریعتر انجام شود، بخشی از کار را هم رحیم میرآخوری انجام می‌دهد و بعضا بازیکنان هر چند استان را در یک محل بررسی می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود تا اسفند تمام پروسه استعدادیابی‌ها تمام شود و بتوانیم برای تشکیل کادر بازیکنان تیم ملی جوانان انتخاب نهایی داشته باشیم.

** سیاوش پرچم‌بالا مهاجم بوندس‌ لیگا ‌3 برای تیم ملی رزومه فرستاد

دوستی‌مهر از ارزیابی بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا طی اردوهای تیم ملی خبر داد و به ایسنا گفت: در تورنمنت روسیه یکی از این بازیکنان تست شد. در اردوی اخیری که در تهران برگزار کردیم بازیکنی از باشگاه پارما به تمرینات آمد و تمام شرایط او را بررسی کردیم. علاوه بر بازیکنانی که رزومه‌شان را ایمیل کردند، بازیکنی دیگری به نام سیاوش پرچم‌بالا که در بوندس لیگا 3 آلمان بازی می‌کند برای من ایمیلی فرستاده که به نظر خوب باشد. او در 8 بازی 4 گل و در یک تورنمنت 12 گل به ثمر رسانده‌ است. او درتیم‌های ملی رده 11 و 12 سال ایران هم عضو بوده و 5 سال پیش ایران را ترک کرده است. این بازیکنان در اردوهای داخلی و خارجی ما به تناوب حضور پیدا می‌کنند تا مورد ارزیابی قرار بگیرند.

** بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا باید در درون تیم بررسی شوند

وی در پاسخ به اینکه مگر قرار نبود در مکان مشخص خارجی از همه این بازیکنان دعوت شود تا تست بدهند، اظهار کرد: ابتدا صحبت این موضوع بود اما به چند دلیل این کار میسر نیست. اول اینکه بهتر است این بازیکنان مانند 2 بازیکنی که تاکنون تست داده‌اند، در اردوهای ما و در کنار ملی‌پوشان فعلی بررسی شوند تا تشخیص دقیق‌تری از آنها داشته باشیم و در قالب تیم دیده شوند. بعد هم بالاخره لازم نیست از همه بازیکنانی که ایمیل فرستاده‌اند تست بگیرم و از کسانی دعوت می‌کنیم که شرایط اولیه خوبی داشته باشند؛ ضمن اینکه انجام این کار هم مشمول هزینه‌های اضافی برای فدراسیون می‌شود. نهایتا از بازیکنان مدنظرمان دعوت می‌کنیم تا اگر می‌توانند در اردوهای داخلی و اگر با مشکلات تحصیلی و سربازی مواجه هستند، به اردوهای خارجی تیم ایران بیایند.


ویدیو مرتبط :
تشویق بوندس لیگایی هواداران تراكتور برای اولین بار در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوت از 29 بازیکن به اردوی تیم جوانان ایران


سرمربی تیم فوتبال جوانان کشورمان از ۲۹ بازیکن برای حضور در اردوی این تیم دعوت به عمل آورد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اردوی تدارکاتی تیم فوتبال جوانان کشورمان از شانزدهم دی ماه 93 در آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهد شد. امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم فوتبال جوانان از 29 بازیکن دعوت کرده تا در این اردو حضور پیدا کنند که اسامی این بازیکنان به تفکیک استان‌ها به شرح زیر است:

محمدامین بهرامی، مهران درخشانی‌مهر، نیما طاهری، مهدی علی خاصی و رضا دهقانی (اصفهان)

مصطفی اسماعیل‌زاده (کرمان)

علیرضا آقابراری (مازندران)

اتابک زارعی، علی طاهران و نیما درودی (آذربایجان شرقی)

شاهین عباسیان، امیرحسین باقرپور، مهرداد پورابوالقاسم، عارف آقاسی کلاه‌سرخی، شکراله دهقان، محمدجواد کردونی، سیدصادق هاشمی، سیددانیال موسوی، محمدعلی صفیا و رضا کرملاچعب (خوزستان)

وحید افتاری (هرمزگان)

علی شجاعی، علی‌اکبر احمدی و محمدرضا حاج سلطانی (البرز)

رضا شکاری، امیرحسین بیات، امید نورافکن، قدرت‌اله طاهری و محمدرضا عابدین‌زاده (تهران)

بازیکنان فوق عصر روز سه‌شنبه 16 دی ماه باید در کمپ تیم‌های ملی خود را به کادر فنی تیم جوانان ایران معرفی کنند. این بازیکنان پس از برپایی اردوی چهار روزه، روز بیستم دی ماه تهران را به مقصد قطر جهت حضور در تورنمنتی دوستانه ترک می‌کنند.