اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مهاجر» بهتر از «دورگه» است


مربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر این که شرایط تمرینی بازیکنان در لیگ ایران با لیگ‌های اروپایی بسیار متفاوت است، گفت: صرف خوب بازی کردن برای دعوت به تیم ملی کافی نیست و ما به دنبال بازیکنانی هستیم که بتوانند سطح تیم ملی را بالا ببرند.

ایسنا: مربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر این که شرایط تمرینی بازیکنان در لیگ ایران با لیگ‌های اروپایی بسیار متفاوت است، گفت: صرف خوب بازی کردن برای دعوت به تیم ملی کافی نیست و ما به دنبال بازیکنانی هستیم که بتوانند سطح تیم ملی را بالا ببرند.

امید نمازی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی مقابل تایلند، اظهار کرد: پس از ارزیابی‌ بازیکنان لیگ و همچنین بازیکنان ایرانی خارج از کشور لیست 23 نفره تیم ملی را اعلام کردیم . فکر می‌کنم با بردی که مقابل تایلند داشتیم بازیکنان از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی به سر می‌برند.

مربی تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: به این دلیل چند روز زودتر از انجام بازی به تایلند رفتیم تا بازیکنان بتوانند به خوبی با شرایط آب و هوایی آنجا خود را تطبیق دهند و مشکلات کمتری را از این بابت در میدان مسابقه داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند کادر فنی تیم ملی به اندازه کافی عملکرد بازیکنان لیگ برتر را برای دعوت به تیم ملی مورد ارزیابی قرار نمی‌دهد و اولویت در دعوت به تیم ملی با بازیکنان ایرانی خارج از کشور است، اظهار کرد: ما زمان‌های زیادی را برای دیدن و ارزیابی عملکرد بازیکنان لیگ برتر اختصاص می‌دهیم ، اما آن چیزی که به عقیده من مهم است، این است که شرایط تمرینی و آمادگی بدنی بازیکنان در لیگ برتر ایران با بازیکنانی که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند کاملا متفاوت است که این موضوع در تصمیم گیری کارلوس کی‌روش برای دعوت از بازیکنان تاثیرگذار است.

نمازی تصریح کرد: این که یک بازیکن در لیگ برتر خوب بازی کند برای دعوت شدن به تیم ملی کافی نیست، بلکه ما به دنبال بازیکنانی هستیم که فراتر از این باشند و بتوانند سطح تیم ملی را بالا ببرند. ما به دنبال این هستیم که علاوه بر نتیجه‌گیری خوب بتوانیم با حضور بازیکنان طراز اول بتوانیم سطح تیم ملی را در رویدادهای بین‌المللی ارتقا دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که انتقادات زیادی درباره افزایش دعوت از بازیکنان دو ملیتی به تیم ملی ایران مطرح شده است و این که این موضوع می‌تواند موجب تضعف روحیه بازیکنان داخلی شود؟ گفت: از به کار بردن کلمه "دو رگه" تا حد زیادی راضی نیستم، چرا که بازیکنانی مانند دژاگه، بیت آشور و قوچان نژاد اصلا دورگه نیستند و هم پدر و هم مادرشان ایرانی هستند. به اعتقاد من اگر واژه مهاجر را درباره آنها به کار ببریم بهتر است . در پاسخ به سوال دیگر شما نیز باز هم می گویم ما به دنبال دعوت از بازیکنانی هستیم که بتوانند سطح تیم ملی را ارتقا دهند.

دستیار کارلوس کی‌روش درباره مشخص شدن بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در آینده، گفت: به طور دقیق در جریان بازی‌های تدارکاتی نیستم، اما می‌دانم که فدراسیون در حال انجام مذاکرات برای تحقق این موضوع است. در روزهای فیفا دی یک بازی را در اسفند ماه مقابل کویت خواهیم داشت و پس از آن اگر لیگ برتر زود تمام شود سریعا اردوی تیم ملی را بر پا می‌کنیم و ان‌شاءالله بازی‌های دوستانه را نیز انجام دهیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارلوس کی‌روش در حال حاضر این است که بازیکنان تیم ملی هر چه بیشتر در کنار هم باشند تا به هماهنگی بهتری دست یابند. وی معتقد است که اگر بتوانیم هر چه زودتر لیگ را به پایان برسانیم و اردوی تیم ملی را تشکیل دهیم می‌توانیم کارهای تاکتیکی را بهتر دنبال کنیم و با هماهنگی بیشتری راهی مسابقات جام جهانی شویم.

نمازی درباره مخالفت کی‌روش از دیدار تدارکاتی مقابل آمریکا نیز، ‌خاطر نشان کرد: از لحاظ لجستیکی اشکالاتی در این باره وجود دارد ، زیرا تیم ملی باید در آمریکا به مصاف این تیم برود و پس از آن به ایران باز گردد و دوباره راهی رقابت‌های جام جهانی برزیل شویم. کی‌روش معتقد است به لحاظ فاصله طولانی میان ایران و آمریکا و سپس طی کردن مسافت طولانی تا برزیل منجر به خستگی بازیکنان تیم ملی خواهد شد.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش از امکانات تیم ملی رضایت دارد یا خیر؟ نیز گفت: در مقطع کنونی اسپانسر مالی خوبی به تیم ملی آمده است و کمک های مالی خوبی هم به تیم ملی کرده است.


ویدیو مرتبط :
پهپاد مهاجر-1 در فیلم مهاجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش نژاد پرستان آلمانی به مرگ آیلان: بهتر؛ یک مهاجر کمتر شد!



"اخبار,اخباربین

ما از این واقعه ناراحت نیستیم بر عکس ما خوشحالیم! تنها یک مهاجر از آمار مهاجران کم شد. دریا تا کنون شر مهاجران بی شماری را از سر ما کم کرده است.

در حالی که هزاران مهاجر آسیایی تبار با موافقت دولت های آلمان و اتریش و بازگشایی مرز های این دو کشور ،پا در راه ورود به آلمان گذاشته اند، برخی گروه های نژاد پرست آلمانی که میانه خوبی با مهاجران ندارند، در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی مطالب تهدید آمیزی علیه مهاجران منتشر می کنند به نحوی که پلیس برلین علیه یکی از این گروه ها وارد عمل شده است. 

به گزارش عصر ایران مرگ "آیلان کردی " در هفته گذشته افکار عمومی اروپا را تا حدود زیادی آماده پذیرش هزاران مهاجر کرده است و این واقعه یک شوک بزرگ احساسی را سبب شد اما برخی گروه های دست راستی و نژاد پرست آلمانی همچنان از ورود مهاجران به کشورشان ابراز نگرانی می کنند و حتی یک نژاد پرست آلمانی با باز کردن یک صفحه در فیسبوک ضمن نوشتن مطالب تهدید آمیز علیه مهاجران از مرگ آیلان اعلام خوشحالی کرده است.

به گزارش وب سایت "ولت " آلمان یک گروه نژاد پرست  آلمانی در روزهای گذشته صفحه ای در فیسبوک با عنوان " برلین از خود دفاع می کند" تاسیس کرده است. در این صفحه در پست های مختلف از اینکه مهاجران آسیایی در راه آلمان هستند ابراز نگرانی شده و در برخی مطالب مهاجران تهدید می شوند.

در یک پست فیسبوکی این گروه با انتشار یک تصویر از صحنه مرگ آیلان کردی آمده است:" ما از این واقعه ناراحت نیستیم بر عکس ما خوشحالیم! تنها یک مهاجر از آمار مهاجران کم شد. دریا تا کنون شر مهاجران بی شماری را از سر ما کم کرده است."

به نوشته "ولت" پلیس برلین بلافاصله پس از انتشار این پست فیسبوکی علیه این گروه وارد عمل شد و یک جوان 26 ساله آلمانی در این چارچوب تحت تعقیب قرار گرفته است.

دیروز و پس از نوشتن این پست بیش از 2 هزار و پانصد کاربر آلمانی فیسبوک با نوشتن نظرات اعتراضی زیر این مطلب نژاد پرستانه نسبت به آن اعتراض کرده و از مدیریت شبکه فیسبوک خواسته است این پست نژاد پرستانه و تحریک آمیز را حذف کند.

نژاد پرستان در آلمان پیشتر نیز حملاتی به گروه های مهاجر داشته اند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از مردم کشورش خواسته است با مهاجران با مهربانی و مدارا رفتار کنند. با این حال دولت آلمان نگران تبعات اجتماعی و امنیتی ورود هزاران مهاجر آسیایی از کشورهای درگیر جنگ در خاورمیانه است.

برخی شهروندان آلمان در سال های گذشته برای شرکت در جنگ داخلی سوریه و عراق در قالب گروه های تروریستی تندرو  به این کشورها رفته اند و حالا ممکن است این گروه از ستیزه جویان بخواهند با موج آوارگان بازگردند. از سوی دیگر ناراحتی گروه های نژاد پرست آلمانی از مهاجران ممکن است تنش های اجتماعی در پی داشته باشد.


  اخبار بین الملل  -  عصر  ایران