اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منتجب‌نیا: منتظریم تکلیف کروبی روشن شود و بعد فعالیت‌های حزب اعتمادملی را شروع کنیم



حزب اعتمادملی,کروبی

منتجب‌نیا: منتظریم تکلیف کروبی روشن شود و بعد فعالیت‌های حزب اعتمادملی را شروع کنیم

روزنامه اعتماد در گفت و گویی با رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتمادملی نوشت:

* حزب اعتماد ملی تعطیل شده لکن منحل نشده و اعتبار قانونی‌اش محفوظ است. بنابراین هر گاه بخواهیم فعالیتش را شروع می‌کنیم.

*ما برای بازگشایی حزب اعتماد ملی دو مشکل داریم که رفع آنها باعث از سرگیری فعالیت‌های حزب می‌شود. مشکل اول این است که درحال حاضر دبیرکل حزب اعتماد ملی درمیان ماحضور ندارند.اعضای حزب هم منتظرند تا تکلیف ایشان روشن شود و بعد فعالیت های خود را شروع کنند. موضوع دوم به وسایل و تجهیزاتی برمی‌گردد که توسط پلمب‌‌کنندگان دفتر حزب اعتماد ملی در سال 88 ضبط و توقیف شده است.

*ما امیدواریم که فضای اعتدالگرایی که با ریاست‌جمهوری آقای دکتر روحانی پدید آمده مقدمات بازگشت حزب اعتماد ملی را فراهم کند. در حال حاضر نیز خواستی در بین اعضا و هواداران حزب قوت گرفته و آنها از سراسر کشور به طرق مختلف پیغام می‌دهند تا حزب دوباره فعال شود.

*طبق آمار سرانگشتی که در اختیار ماست حدود دو میلیون نفر در سراسر کشور فرم عضویت حزب اعتماد ملی را پر کرده‌اند و بنده بعید می‌دانیم حزبی در کشور تا این میزان فراگیر باشد. ما هم امیدواریم که با حل دو مشکلی که گفتم مقدمات از سرگیری فعالیت حزب فراهم شود.

*اعضا و مقامات حزب در استان‌ها نقش فعالی در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی داشتند. در تعدادی از استان‌ها مسوول حزب اعتماد ملی مسوولیت ستاد انتخاباتی آقای روحانی را به عهده داشت. در 35 شهر هم وضعیت همین طور بود و به طور کلی بخش قابل توجهی از بدنه ستاد انتخاباتی دکتر روحانی را اعضای رسمی حزب اعتماد ملی شکل می‌دادند.

*{در پاسخ به سوالی که به اهانت به وی در بهمن ماه سال 89 در مسجد امام صادق تهران اشاره داشت} عده‌یی خودسر و افراطی اوضاع را به هم ریختند. به من و فرزندم حمله کردند.من برای جلوگیری ازبروز مشکل به مسجد نرفتم و امر را به مقامات قضایی واگذار کردیم. همه آنها هم عمل آن افراد را تقبیح کردند و قول برخورد دادند اما عملا هیچ اتفاقی نیفتاد. در این مدت ما ارتباط خود را با مردم حفظ کردیم و پس از انتخابات نیز مراجعات زیادی داشتیم که محور آنها درخواست مردم برای بازگشت به مسجد بود. بنده هم شخصا مشکلی برای بازگشت ندارم و هر وقت خودسرها از آنجا رفتند ما بازمی‌گردیم./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
ما منتظریم - امید روشن بین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساختمان حزب کروبی چگونه پلمب شد؟/ منتجب نیا پاسخ می دهد



 اخبار,اخبار سیاسی,قائم مقام حزب اعتماد ملی

 

 اخبار سیاسی - ساختمان حزب کروبی چگونه پلمب شد؟/ منتجب نیا پاسخ می دهد

 رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی  گفت:

تا انتخابات سال 88 حزب اعتماد ملی همچنان فعالیت خودش را ادامه می‌داد و در انتخابات به طور طبیعی آقای كروبی به عنوان كاندیدای حزب اعتماد ملی برای ریاست‌جمهوری معرفی شد. طبیعی است جمع دیگری از دوستان اصلاح‌طلب ما از آقای مهندس موسوی حمایت كردند و این اختلاف نظر سلیقه و نظر به وجود آمد كه منشأ برخی ناكامی‌ها در انتخابات‌های 84 و 88 بود.

 

ستاد تبلیغات انتخاباتی آقای كروبی با مشورتی كه خود ایشان با دوستان نداشت غیرحزبی شكل گرفت یعنی از اعضای حزب به عنوان رییس ستاد استفاده نشد و تعدادی از آنها تنها در ستاد فعالیت می‌كردند. دو مرتبه آقای كروبی از من خواست كه مسوولیت ستاد را برعهده بگیرم كه من به دلایلی قبول این پیشنهاد را به مصلحت ندانستم لذا آقای كروبی، آقای كرباسچی را به عنوان رییس ستاد خود انتخاب كردند.

 

طبیعی است كه آقای كرباسچی از دوستان و كسانی كه به نظرشان مناسب بودند انتخاب می‌كردند. در همین راستا بخش كمی از اعضای شورای مركزی مسوولیت‌های كلیدی ستاد را داشتند كه مقداری موجب گلایه میان دوستان شده بود اما ما پاسخ دادیم كه این حق دبیركل است كه به عنوان یك كاندیدا خود رییس ستادش را انتخاب كند. رییس ستاد هم از آنجایی كه می‌خواد فعالیت‌های تبلیغاتی را ساماندهی كند حق مسلمش است كه یارانش را خود انتخاب كند. اعضای حزب هم باید برای موفقیت آقای كروبی تلاش كنند اما اینكه در ستاد حتما مسوولیت داشته باشند، مطرح نیست. انتخابات با همه تلخی‌هایش برگزار شد. بعد از انتخابات و اعلام نتایج آرا تا مدتی حزب را فعال نگه داشتیم.

  شاید حداكثر سه ماه. تا اینكه یك روز از ناحیه نیروهای امنیتی به دفتر آقای كروبی در جماران رفتند كه دفتر ستادشان آنجا بود. ریختند و آن دفتر را بستند و پلمب كردند و حتی وسایل را هم بردند. به صورت همزمان تعدادی از ماموران وارد دفتر مركزی حزب در شهرك غرب شدند، كارمندان را چند ساعتی در اتاقی محبوس كردند و بعد وسایل مورد نظرشان اعم از اسناد و مدارك حزبی و حتی كامپیوترها را سوار یك نیسان بار كردند و در حزب را پلمب كردند.

 

با اینكه دفتر اجاره‌یی بود و ما باید ماهانه اجاره‌بها را به صاحب آن می‌پرداختیم ولی این دفتر پلمب و عملا فعالیت حزب متوقف شد. بعد هم اجازه نمی‌دادند كه ما در ساختمانی دیگر جلسات حزب را برگزار كنیم. نه در دفتری كه آقای كروبی برای خود گرفته بود و نه در منازل حتی یك شب با پیشنهاد دوستان اعضای شورای مركزی را برای شام به منزلم دعوت كردم اما بعدازظهر بود كه از سوی مقامات امنیتی با من تماس گرفته شد و اعلام شد كه برای برگزاری این نشست در منزلم هم مجاز نیستید جلسه‌یی برگزار كنید.

  تا این لحظه نه حكمی داده شده است و نه مشخص است كه این ماموران از كجا مجوز داشتند. من كه در دفتر مركزی حزب در آن روز نبودم اما كارمندان و اعضای شورا كه در آن لحظه در آنجا حضور داشتند، می‌گویند هرچقدر از این ماموران درخواست رویت حكم‌شان را كرده‌اند آنها اعلام كردند كه مجوز را نشان آقای كروبی داده‌اند و نباید در كار آنان دخالتی شود.

 

با خشونت و تندی برخورد كرده بودند و هیچ مدركی را تا این لحظه نشان ما نداده‌اند. ما نمی‌دانیم كدام یك از نهادها بودند؟ نهادهای امنیتی یا قضایی؟ این اسناد و مداركی كه برده‌اند معلوم نیست باید از كجا پس گرفت. من بارها در سخنرانی‌های مختلف درخواست كرده‌ام كه این اسناد و مدارك را به ما برگردانند. پرونده‌های اعضا و اسناد مالی و اداری است كه به آنها نیاز داریم. چیز خطرناكی نیست و تنها ملزومات تشكیل یك حزب است اما هیچ كس پاسخگو نبود و معلوم نیست اموال حزب به كجا رفته است.

صاحب این ساختمان هر ماهه می‌آمد و درخواست اجاره می‌كرد. چند ماه مبلغی به او دادیم اما بعد اعلام كردیم ما كه از این ساختمان استفاده نمی‌كنیم پس بروید پیگیر فك پلمب باشید. خود ایشان بعد از چند ماه تلاش و دوندگی در دستگاه‌های امنیتی و قضایی توانست از طریق دادستانی مجوز بگیرد و با حضور نماینده دادستان پلمب را شكستند و میز و صندلی‌های حزب را به ما دادند و ساختمان را تحویل صاحب آن ساختمان دادیم. پس از آن همچنان حزب در حال نیمه تعطیلی بود.

 

رفت و آمدها هم دوستانه بود. اعضای حزب همدیگر را می‌دیدند و دید و بازدید وجود داشت اما به دلیل فضایی كه به وجود آورده بودند و ممنوعیت‌های ایجاد شده امكان فعالیت حزبی تا انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری نداشتیم. پس از انتخابات كه فضا تا حدی بازتر شد مقداری فعالیت را بیشتر كردیم آن هم نه به صورت تابلو‌دار و دفاتر رسمی. تنها چند نوبت شورای مركزی تشكیل دادیم. برخی از دفاتر و كمیته‌ها باز شدند. در برخی از شهرها مثل تهران با برگزاری برخی جلسات در نظر دارند كه ان‌شاء‌الله در آینده نه‌چندان دور زمینه فعالیت گسترده این حزب را فراهم كنیم.
 اخبار سیاسی - اعتماد