اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مناطق مورد علاقه نمایندگان برای زندگی


بعد از تصمیم هیات رئیسه برای پرداخت مبلغ 100 میلیون تومان به نمایندگان مجلس برای اجاره و رهن یک واحد مسکونی در تهران، برخی نمایندگان به تصویب و پرداخت این مبلغ اعتراض کرده اند.

مجله مهر: بعد از تصمیم هیات رئیسه برای پرداخت مبلغ 100 میلیون تومان به نمایندگان مجلس برای اجاره و رهن یک واحد مسکونی در تهران، برخی نمایندگان به تصویب و پرداخت این مبلغ اعتراض کرده اند.

 زمزمه هایی درباره اینکه با این مبلغ نمی توان در تهران خانه رهن کرد شنیده شد. با نگاهی گذرا به قیمت های مختلف مسکن در نقاط مختلف تهران به نظر می رسد مبلغ 100 میلیون برای اجاره و یا رهن یک منزل مسکونی در شان نمایندگان، کافی باشد.


پیشنهاد عضو هیئت رئیسه مجلس به نمایندگان

 در میان اظهارنظرهای اعضای هیات رئیسه مجلس درباره محل سکونت نمایندگان، شاید نظرات سید شریف حسینی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی جلب توجه بیشتری نسبت به دیگر  نظرات دارد.

 حسینی در رابطه با قیمت های بالای اجاره بها در تهران گفته است با توجه به قیمت بالای مسکن پیشنهاد  می‌کنیم نمایندگان در جایی زندگی کنند که مردم عادی حضور داشته باشند، در این صورت هم دسترسی آن‌ها به مجلس  سریع‌تر است و هم هزینه ایاب و ذهاب و سوخت کمتری را مصرف کنند و البته زمان کمتری را هم در ترافیک صرف  کنند.

 وی ادامه داد: ارباب رجوعی که به مجلس می‌آیند و بعضا میهمان  نمایندگان می‌شوند شاید در تردد به نقاط بالای شهر با مشکل مواجه شود لذا پیشنهاد ما به نمایندگان این بوده که در مناطقی سکونت یابند که در مرکز شهر و نزدیک به بهارستان است.


این عضو هیات رییسه مجلس خاطر نشان کرد: البته درباره سکونت در مرکز شهر الزامی وجود ندارد اما این موضوع به صورت اتفاقی به الزام تبدیل شده زیرا پولی که در اختیار نماینده قرار می‌دهیم، اصلا این قابلیت را ندارد که نماینده در بالای شهر سکونت یابد.

با این توضیحات به نظر می رسد این مبلغ قابل افزایش نیست و نمایندگان باید با همین مبلغ منزلی را برای سکونت حداقل چهار ساله خود در تهران رهن و یا اجاره کنند.

 با نگاهی به آخرین قیمت های اجاره و رهن منازل در نقاط مختلف تهران با توجه به افزایش قیمتها که توسط بنگاهها و صاحبان املاک در تهران به ثبت رسیده است به شرح زیر است:  

منطقه

متراژ واحد

قیمت حدودی واحد

جنت اباد

100 متر

80 میلیون رهن

جردن

80 متر

95 میلیون رهن

بلوار فردوس

105 متر

70 میلیون رهن

مرزداران

80 متر

60 میلیون رهن

نارمک

80 متر

50میلیون رهن

شمس آباد

127 متر

90 میلیون رهن

میرداماد

80 متر

65 میلیون رهن

نیاوران

95 متر

100 میلیون رهن

شهر آرا

145 متر

100 میلیون رهن

جمالزاده

87 متر

50 میلیون رهن

کارگر شمالی

77 متر

50 میلیون رهن

فاطمی

117 متر

85 میلیون رهن

شریعتی

90 متر

100 میلیون رهن

پل چوبی

120 متر

60 میلیون رهن

لاله زار نو

80 متر

30 میلیون رهن

پونک

100 متر

80 میلیون رهن

نیایش

95 متر

100 میلیون رهن

حکیمیه

122 متر

80 میلیون رهن

سعادت آباد

75 متر

55 میلیون رهن


با توجه به این قیمت ها در مناطق مختلف که قدرت نمایندگان با توجه به اعطای 100 میلیون تومان آنها باید دید که نمایندگان محترم در چه منطقه ای قصد سکونت دارند.موضوعی که بعد از دریافت این پول توسط نمایندگان و تصمیم گیریشان مشخص می شود. 


ویدیو مرتبط :
گلایه نمایندگان مجلس از وزارت اقتصاد از اجرا نشدن قانون الحاق مناطق آزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علاقه دختر برای زندگی در خارج باعث جدایی شد



 

علاقه دختر برای زندگی در خارج باعث جدایی شد

 

 

مردی در دادگاه خانواده گفت: همسرم به دلیل اینكه پدرش به خارج از كشور سفر كرده است، خواهان جدایی است تا برای همیشه كنار او بماند.

زوجی با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق توافقی خود را ارائه كردند و در این میان زن جوان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه به چه دلیل خواهان جدایی هستید؟ اظهاركرد: من و همسرم یك سال است كه به عقد یكدیگر درآمدیم و هنوز زندگی مشترك مان را شروع نكرده ایم اما در همین مدت كوتاه همسرم را به خوبی شناختم و خواهان جدایی از او هستم.

وی ادامه داد: همسرم فردی بدبین است، او به همه چیز و همه كس مشكوك است و من خدا را شاكر هستم كه زندگی مشترك را با او شروع نكرده ام، زیرا انتخابم از ابتدا نادرست بوده است و من به علت علاقه شدیدی كه به او داشتم او را گزینه مناسبی برای ازدواج می دانستم.

شوهر این زن جوان درحالی كه لبخند می زند، گفت: من راضی به طلاق توافقی هستم، اما دلیل دروغ های همسرم را نمی فهم كه چرا این قدر دروغ می گوید، من و او قرار است به صورت توافقی از یكدیگر جدا شویم و دلیلی ندارد در این لحظات آخر، با دروغ گویی عذاب وجدان خودمان را بیشتر كنیم.

این مرد جوان عنوان كرد: من عاشق همسرم هستم و او نیز این مساله را به خوبی می داند، اما او به دلیل اینكه پدرش به خارج كشور سفر كرده است، می خواهد زندگی خود را خراب كند و پیش پدرش برود، ابتدا خیلی سعی كردم مانع از رفتن او شوم، اما نتوانستم زیرا علاوه بر خود همسرم، خانواده اش نیز مشوق او هستند.

وی افزود: اكنون راضی به جدایی هستم و برای همسرم آرزوی موفقیت می كنم.

به گزارش ایسنا، قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین حكم طلاق توافقی را صادر كرد.... / خبرگزارى ایسنا