اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت شماره‌گذاری 3 خودرو



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,پلیس راهنمایی و رانندگی

معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام آمارهایی از شماره گذاری خودروها در 11 ماهه امسال از ممنوعیت شماره گذاری سه نوع وسیله نقلیه خبر داد.

سرهنگ احمد رستمی در گفت‌وگو با  ایسنا ، درباره فعالیت مراکز تعویض پلاک اظهار کرد: به طور کلی روزانه بین 15 تا 17 هزار خدمات مربوط به تعویض و نقل و انتقال پلاک در مراکز تعویض پلاک سراسر کشور انجام می‌شود و همانطور که قبل تر نیز اطلاع رسانی شد ساعات کار مراکز تعویض پلاک در اسفند ماه طی سه مرحله افزایش یافته و در دهه آخر اسفند ماه از ساعت 7 صبح فعالیت‌های این مراکز آغاز شده و تا ساعت 16 درهای مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور باز خواهد بود و تا ساعت 18:30 نیز به افراد حاضر درمراکز خدمت رسانی خواهد شد.

شماره‌گذاری 900 هزار خودروی صفر و ‌51 هزار و 500 خودروی وارداتی در سال 94
رستمی به تشریح آمارهایی از خودروهای شماره گذاری شده در 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: حدود 900 هزار خودروی صفر طی این مدت شماره‌گذاری شده‌اند. دو میلیون و 770 هزار مورد نقل و انتقال خودرو نیز طی این مدت داشته‌ایم.

هم اکنون بیش از 17 میلیون خودروی سواری و بیش از 10 میلیون و 700 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور شماره گذاری شده است.

معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در همین مدت 350 موتورسیکلت نیز شماره‌گذاری شده‌اند، گفت: ‌51 هزار و 500 دستگاه خودروی وارداتی نیز شماره گذاری شده و از این بین 169 هزار خودروی فرسوده نیز اسقاط شده‌اند.

رستمی افزود: آمارهای ما نشان می‌دهد در سال جاری شماره گذاری و همچنین اسقاط کلیه خودروهای سواری و موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است به طوری که در شماره‌گذاری خودروهای نوشماره 20.8 درصد، خودروهای وارداتی 38.7 درصد، موتورسیکلت 23.3 درصد و در اسقاط خودرو نیز 22.4 درصد کاهش را نسبت به 11 ماهه سال گذشته داریم.

رستمی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 17 میلیون خودروی سواری و بیش از 10 میلیون و 700 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور شماره گذاری شده است.

وی با بیان اینکه شماره گذاری خودروها با توجه به مصوبه دولت انجام شده و می‌بایست خودروها مورد تایید سازمان استاندارد و همچنین از نظر آلایندگی نیز مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست باشند، گفت: در حال حاضر خودروهای "وانت پاژن"، "وانت ایسوزو" و "وانت فوتون" شماره گذاری نمی‌شوند.

معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تاکید کرد: اگر خودرویی فاقد ایربگ و سیستم ترمز ضدقفل باشد برابر قانون پلیس آن را شماره گذاری نخواهد کرد.


 اخباراقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500سی سی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲ متوقف شد/ ممنوعیت برای پارس‌خودرو و زامیاد



ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲,علت توقف خودروهای یورو 2,ممنوعیت برای پارس‌خودرو و زامیاد

دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با فارس:

شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲ متوقف شد/ ممنوعیت برای پارس‌خودرو و زامیاد

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر توقف شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد یورو ۲ از ابتدای تیرماه، گفت: شماره‌گذاری برخی محصولات زامیاد و پارس‌خودرو که با این استاندارد تولید می‌شدند، از امروز متوقف شد.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌‌وگو با  فارس اظهار داشت: برخی محصولات زامیاد و پراید تولیدی توسط شرکت پارس خودرو که با استاندارد یورو 2 تولید می‌شدند، از امروز شماره‌گذاری نمی‌شوند.

وی با اشاره به سه دلیل اصلی عدم عرضه خودرو یورو 4 گفت:‌ عدم عرضه سراسری سوخت، افزایش هزینه تولید و ایجاد وابستگی شدید ارزی، سه عامل عدم عرضه این خودروهاست.

عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز در این باره به فارس گفت: از امروز تولید خودرو با استاندارد یورو 2 نخواهیم داشت و در حال حاضر همه تولیدات ما با استاندارد یورو 4 تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه شماره‌گذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 4 در حال انجام است، افزود: خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 2 در ایران‌خودرو تعیین تکلیف شده و از این به بعد تولیدی با استاندارد یورو 2 نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، طبق مصوبه دولت، شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد یورو 2 و همچنین فاقد دو ایربگ از امروز متوقف است، هر چند بحث‌هایی در مورد مهلت‌دهی دوباره به خودروسازان از سوی دولت مطرح شده و در حال پیگیری است.‌/فارس

قیمت انواع خودرو در بازار ایران