اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقصران حادثه شهربازی ائل‌ گلی تبریز


عصر روز 1 آبان بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی 'ائل گلی' 2 کشته و یک زخمی برجا ماند. اکنون دادستان تبریز 3 گروه را در این حادثه مقصر کرده است.

خبرآنلاین: عصر روز 1 آبان بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی 'ائل گلی' 2 کشته و یک زخمی برجا ماند. اکنون دادستان تبریز 3 گروه را در این حادثه مقصر کرده است.

روایت های مختلفی برای واژگون شدن کابین و حادثه بیان شده است که یکی از آنها رها بودن کمربند ایمنی و گیر کردن به کابین پشت سر بوده است.

به هر حال اکنون موسی خلیل‌اللهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، نظر اولیه را اعلام کرده است که به موجب آن دو شخصیت حقوقی (شرکت بازرسی و شرکت بهره بردار) و کاربر این وسیله بازی، مقصر شناخته شدند.

خلیل‌اللهی گفته است: مسئولان پارک مبنی ادعا کرده اند دستگاه گواهی استاندارد داشته است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری در زمان اخذ این گواهینامه، بی‌توجهی شده است. به همین جهت شرکت بازرسی این دستگاه، در بروز حادثه مقصر شناخته شده است.

به گفته او بر اساس اعلام هیئت بررسی‌کننده به این پرونده، شرکتی که کاربر این دستگاه بوده به دلیل اینکه نه‌تنها "استفاده از کمربند ایمنی الزامی است" را روی دستگاه درج نکرده بوده بلکه به دلیل به کارگیری افراد فاقد تجربه کافی در کاربری این دستگاه به میزان 30 درصد مقصر شناخته شده است: بر اساس این رای، 40 درصد نیز شرکتی که مسئول بازرسی از این چرخ و فلک بوده مقصر شناخته شده است زیرا این شرکت وظایف خود را به درستی انجام نداده و کمربندهای این دستگاه را در شرایط مختلف آزمایش نکرده است.

 متصدی کاربری موظف بود هنگام سوار شدن افراد بستن کمربندهای ایمنی استفاده‌کنندگان را بررسی و راهنمایی‌های لازم را انجام دهد، طبق بررسی‌های صورت گرفته، 20 درصد هم افرادی که متصدی کاربری این دستگاه بودند، در وقوع این حادثه مقصر شناخته شدند."


ویدیو مرتبط :
سفر به پارک شاه گلی یا ائل گلی تبریز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات جدید از حادثه شهربازی ائل‌ گلی تبریز


ناظر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: قطع برق دلیل حادثه دیشب شهربازی پارک ائل‌گلی تبریز بوده است.

خبرگزاری فارس: ناظر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: قطع برق دلیل حادثه دیشب شهربازی پارک ائل‌گلی تبریز بوده است.
 
قادر علی‌پور پرویزیان اظهار کرد: با قطع برق دستگاه سقوط آزاد، در هنگام استفاده از آن و بازگشت برق به شبکه‌های این دستگاه کفه‌های حامل استفاده کنندگان با سرعت زیاد به طرف پایین سقوط کردند.

وی با اشاره به اینکه این کفه‌ها با سطح سیمانی موجود در پایین دستگاه برخورد کردند، گفت: با توجه به سرعت برخورد، دو نفر از هموطنان که در کفه برخورد کننده بودند دچار مصدومیت شده و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند.

به گفته پرویزیان مصدومان دو نفر مرد در سنین حدود 26 و 33 ساله بوده‌اند.

دیشب ساعت 21:37 دو نفر در شهربازی ائل‌گلی تبریز که سوار بر دستگاه سقوط آزاد شده بودند، سقوط کرده و از ناحیه کمر و ستون فقرات آسیب دیدند و به بیمارستان امام رضای تبریز انتقال یافتند.

براساس این گزارش، بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی ائل‌گلی در یکم آبان 1391 نیز 2 تن کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

ساسان فرشی مدیر کل استاندارد آذربایجان‌شرقی سال گذشته اعلام کرده بود، تجهیزات مورد استفاده در پارک ائل گلی تبریز، در پانزدهم مرداد 91 از شرکت استاندارد ایران، گواهی بازرسی اخذ کرده و دستگاه‌های مشغول به کار در پارک ائل گلی تبریز، استانداردهای لازم را اخذ کرده‌اند.