اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقبره کوروش در مرکز تهران قرار گرفت!


ماکت مقبره‌ی کوروش در حیاط دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران رونمایی شد.

خبرگزاری ایسنا: ماکت مقبره‌ی کوروش در حیاط دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران رونمایی شد.

یکی از اعضای انجمن علمی دانشجویان تاریخ دانشگاه تهران  با بیان این‌که این ماکت به‌مناسبت هفتم آبان‌ماه، روز کوروش، به‌مدت یک هفته در حیاط دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران قرار خواهد داشت، اظهار کرد: هشت سال پیش، دانشجویان مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این ماکت را ساختند که تا این زمان، در همان مرکز نگهداری می‌شد و در معرض دید نبود.

مجید خالقیان ادامه داد: آن‌ها به این فکر افتادند که همزمان با روز کوروش و برگزاری همایش یادبود استوانه‌ی کوروش که امروز در دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود، این ماکت را نیز در معرض نمایش قرار دهند.

وی بیان کرد: این ماکت قرار است به‌مدت یک هفته، در این مکان نمایش داده شود. سپس با مرمت اساسی آن، قصد داریم برنامه‌ریزی دیگری برای نگهداری هرچه بهتر از آن داشته باشیم.

او همچنین درباره‌ی برگزاری همایش «یادبود استوانه کوروش» که امروز (سه‌شنبه، هفتم آبان‌ماه) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود، گفت: در این همایش، اساتید تاریخ از دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه فردوسی مشهد حضور خواهند داشت.


ویدیو مرتبط :
‫تهران مرکز خرید کوروش اتوبان ستاری - Iran Tehran kourosh complex‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استاد دانشگاه تهران مورد سوء قصد قرار گرفت



 

 

استاد دانشگاه تهران مورد سوء قصد قرار گرفت

استاد دانشگاه تهران مورد سوء قصد قرار گرفت

دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران شب گذشته توسط 2 موتورسوار مورد سوءقصد قرار گرفت و كشته شد.

حوالی ساعت 20:40 شب گذشته در بلوار كشاورز تهران یكی از دانشیاران دانشگاه علوم پزشكی تهران مورد سوء قصد قرار گرفت و درگذشت.

دكتر عبدالرضا سودبخش متولد 1328 از دانشیاران دانشگاه علوم پزشكی تهران و از پزشكان بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) هنگام خروج از مطب پزشكی خود توسط 2 سرنشین یك دستگاه موتورسیكلت با سلاح گرم مورد سوء قصد قرار گرفت و فوت كرد.

گزارش‌های نیروی انتظامی حاكی از آن است كه این سوء قصد از پیش طراحی شده بوده و نظریه اولیه مراجع انتظامی حكایت از آن دارد كه خصومت شخصی عامل این اقدام جانیان بوده است...../منبع:تابناک