اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون سیاسی وزیر کشور: مداحان حق تبلیغ انتخاباتی در مساجد را ندارند



اخبار,اخبار سیاسی,محمدحسین مقیمی

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: گروهی مثل مداحان حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم است، له یا علیه کسی تبلیغ کنند.

محمدحسین مقیمی، در خصوص حضور مداحان در عرصه سیاست و اینکه اعلام شده قرار است مداحان برای انتخابات مجلس لیست بدهند، گفت: هر گروهی بخواهد در قالب تشکیلات رسمی، حزبی و قانونی فعالیت سیاسی داشته باشد، باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگیرد و در‌‌ همان چارچوب فعالیت خود را انجام دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: مردم می‌توانند بدون گذراندن این مراحل فعالیت‌های سیاسی خود را انجام دهند و البته پاسخگوی فعالیت‌های خود نیز باشند. این فعالیت‌ها دیگر نیازی به دریافت مجوز از وزارت کشور ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود مداحان به عرصه رقابت‌های انتخاباتی شائبه سوءاستفاده از بیت‌المال را ندارد، گفت: تا کسی از اموال عمومی و بیت‌المال سوءاستفاده نکند٬ نمی‌توانیم بگوییم او این کار را انجام داده یا خیر. حتی در مورد وجود چنین شائبه‌ای هم نهادهای نظارتی باید حکم بدهند تا بتوانیم بگوییم سوءاستفاده صورت گرفته است.

مقیمی گفت: با این حال گروهی مثل مداحان حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم است، له و یا علیه کسی برای انتخابات تبلیغ کنند٬ چراکه اگر بخواهند چنین کاری را انجام دهند باید به دیگران هم این اجازه داده شود.

وی در خصوص اینکه آیا درخواستی برای صدور مجوز «حزب آزادگی» شده است، عنوان کرد: خیر٬ تحت عنوان چنین نامی درخواستی مطرح نشده یا حداقل در جریان آن نیستم اما در مورد مجمع ایثارگران درخواست به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب آمده و در حال بررسی است. هرگاه مجوز این حزب صادر شد آن را ابلاغ خواهیم کرد.

اخبار سیاسی - ایلنا


ویدیو مرتبط :
معاون سیاسی وزیر كشور وارد ارومیه شد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پالیزدار مشاور معاون اول و مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی /میرولد معاون سیاسی وزیر کشور



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

با حکم معاون اول رئیس جمهور؛
پالیزدار مشاور معاون اول و مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد

دکتر اسحاق جهانگیری در حکمی «کاظم پالیزدار» را به عنوان مشاور معاون اول رییس جمهور و مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب کرد.

به گزارش مهر، متن حکم معاون اول رییس جمهور بدین شرح است:
جناب آقای کاظم پالیزدار
نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «مشاور معاون اول رییس جمهور» منصوب می شوید.

بدینوسیله مسئولیت دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به جنابعالی واگذار می شود تا با استفاده از نظرات کارشناسی و رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، به انجام وظایف محوله بپردازید.

از خداوند بزرگ موفقیت روزافزون جنابعالی را در خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسألت دارم.
اسحاق جهانگیری

 


میرولد معاون سیاسی وزیر کشور شد

سیدکاظم میرولد به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدکاظم میرولد از سوی عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به عنوان معاون سیاسی این وزارتخانه منصوب شد.
سیدصولت مرتضوی پیش از این معاون سیاسی وزیر کشور بود.