اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون اول روحانی: تورم را خوب کنترل کردیم


معاون اول رئیس جمهور گفت: در مدت زمان کوتاه کنترل خوبی روی تورم داشتیم.

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور گفت: در مدت زمان کوتاه کنترل خوبی روی تورم داشتیم.

اسحاق جهانگیری در نشست بررسی پروژه ملی چهار خطه کردن محور هراز که از صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عباس آخوندی همراه بود گفت: امیدواریم سال 93 سال پر خیر و برکتی در تمام کشور باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید در سال جدید اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم دولت در سال جدید خروج از رکود بود که سال‌های گذشته در کل اقتصاد کشور در بخش‌های عمرانی حاکم شد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مدت زمان کوتاه فعالیت دولت تدبیر و امید توانستیم کنترل خوبی بر روی تورم داشته و تعیین تکلیف طرح‌های مهمی که باید به سرعت به تصویب می‌رسید و وضعیت مشخص می‌شد انجام دادیم.

این مسئول ادامه داد: در سال 92 با بررسی وضعیت عملکردی شاخص دولت در بخش تورم به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم و موضوع کنترل تورم در سال جدید از بحث‌های مهم دولت است.

جهانگیری درباره فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: آسیب‌شناسی لازم در مرحله نخست انجام شد و با انجام اقدامات مطلوب سعی داریم در نخستین گام طی روزهای آینده با ثبت‌نام متقاضیان فاز دوم این طرح تصمیم‌گیری شود.

وی عنوان کرد: عدم تعادل بین منابع و مصارف در هدفمندی یارانه‌ها از مهم‌ترین اقدامات بوده و از مردمی که به این پول احتیاج ندارند می‌خواهیم تا با انصراف از دریافت یارانه سبب شوند تا این مبالغ صرف امور مهم کشور شود.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: طرح‌های اساسی تولید در فاز دوم هدف‌گذاری شده و نیاز است تا به آن توجه ویژه شود اصلی‌ترین کار در سال 93 خروج از رکود است.

جهانگیری تصریح کرد: بودجه سال 92 مبلغ 147  هزار میلیارد تومان بود که وصولی آن در نیمه دوم اسفند ماه گذشته تخصیص خوبی داشت.

وی گفت: در سقف طرح‌های عمرانی کشور هزینه‌کرد امسال به 22 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به 13 هزار میلیارد سال گذشته پیشرفت خوبی داشتیم.


ویدیو مرتبط :
روحانی: مهار تورم در تاریخ بی سابقه بوده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار روحانی و لاریجانی اولین گام تعامل دو قوه/ کنترل تورم و بیکاری محور این دیدار



دیدار روحانی و لاریجانی,حسن روحانی

دیدار روحانی و لاریجانی اولین گام تعامل دو قوه/ کنترل تورم و بیکاری محور این دیدار

رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس‌جمهور منتخب مردم در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(یکشنبه ۲۶ خرداد) با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیدار و انتخاب وی را تبریک گفت.

اولین گام همکاری دو قوه با حضور لاریجانی برداشته شد

براساس این خبر به نقل از  خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری  در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی قوه مقننه با بیان اینکه در این جلسه  علاوه بر عرض تبریک، به دلیل دوستی قدیمی علاقه‌مند دیدار حضوری با وی بودم، گفت: در این جلسه درخصوص شرایط کشور به ویژه ضروریات مثل کنترل تورم و مشکلات بیکاری بحث و گفت‌وگو شد.

لاریجانی افزود: همچنین در این جلسه رایزنی‌هایی درخصوص کابینه دولت آینده صورت گرفت.

اولین گام همکاری دو قوه با حضور دکتر لاریجانی برداشته شد

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه ما دیدارهای فراوانی در گذشته با آقای لاریجانی داشته‌ایم، گفت: امروز اولین قدم را برای همکاری دو قوه برداشتیم تا در آینده نزدیک همکاری بین دو قوه آغاز شود.

رئیس جمهور منتخب مردم افزود: در این جلسه نکات مهمی که در کشور با آن مواجه هستیم به ویژه درخصوص همکاری‌های دولت و مجلس بحث و گفت‌وگو شد.

روحانی با بیان اینکه مردم ما با شادی شب گذشته خود نشان دادند ملتی امیدوار نسبت به آینده هستند، ادامه داد: احساس همه ملت این است که اخلاق و تعادل در کشور مستحکم‌تر خواهد شد و با مشورت با افراد صاحب‌نظر مشکلات کشور حل و فصل شود.

رئیس جمهور منتخب مردم در پایان خاطرنشان کرد: البته مشکلات یک شبه حل نمی‌شود و باید به تدریج و با مشورت صاحب‌نظران این اتفاق رخ دهد.

همچنین علی لاریجانی صبح امروز نیز با صدور پیامی پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: مجلس شورای اسلامی در این برهه حساس کشور همکاری صمیمانه‌ای را با حضرت عالی و دولت جدید برای تحقق اراده ملت و اصلاح امور بعمل می‌آورد./باشگاه خبرنگاران