اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشکلات صدور کارت هوشمند ملی



اخبار,اخباراجتماعی ,کارت هوشمند ملی

در هفته اول انتصاب خود به عنوان رئیس سازمان ثبت احوال کشور کمیته کارت هوشمند ملی را تشکیل دادیم. جلسات این کمیته هر هفته برگزار می‌شود و وضعیت کنونی صدور این کارت و میزان فاصله تا اهداف تعیین شده و موانع و مشکلات را بررسی می‌کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تشکیل کمیته کارت هوشمند ملی در این سازمان گفت: کمبود نیرو، فضای فیزیکی و اعتبار معاونت فناوری سازمان ثبت احوال کشور به عنوان متولی کارت هوشمند ملی از جمله مشکلات صدور این کارت است؛ بنابراین در جهت رفع این مشکلات اقدام کردیم.

علیرضا آوایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در هفته اول انتصاب خود به عنوان رئیس سازمان ثبت احوال کشور کمیته کارت هوشمند ملی را تشکیل دادیم. جلسات این کمیته هر هفته برگزار می‌شود و وضعیت کنونی صدور این کارت و میزان فاصله تا اهداف تعیین شده و موانع و مشکلات را بررسی می‌کنیم. تقریبا مشکلات مربوط به صدور کارت هوشمند ملی را شناسایی کرده‌ایم و در جهت حل آن در حال انجام اقداماتی هستیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: محدودیت اختیارات معاونت فناوری در زمینه موضوعات مالی یکی دیگر از مشکلات مربوط به کارت هوشمند ملی بود، بنابراین برخی اختیارات به منظور تسریع امور به این معاونت تفویض شد، چراکه برای انعقاد قراردادها باید یک چرخه اداری طولانی را طی می‌کردند.

وی تصریح کرد: اگر اجرای کارت هوشمند ملی طولانی شود هم موجب وهن سیستم می‌شود و هم اهانت به مردم است چون باید قولها و وعده‌های خود را عملی کنیم البته به علت ملی، سنگین و دقیق بودن صدور کارت هوشمند ملی قصد نداریم شتابزده عمل کنیم بنابراین باید با اندیشه و تعمق این کار را تسریع کنیم و شاخصه‌های فنی و امنیتی را در نظر بگیریم، چون کارت هوشمند ملی هویت مردم است و اگر به آن کمترین خدشه‌ای وارد شود آسیب‌های بسیار بدی به دنبال خواهد داشت.

آوایی با بیان اینکه به منظور شناسایی سازمان ثبت احوال جلساتی را با مدیران این سازمان برگزار کردم گفت: 31 جلسه مستقل با 31 مدیر استان و معاونشان تشکیل دادم تا به تصویر روشنی درباره ثبت احوال در کشور و ظرفیتها و مشکلات آن دست یابیم. همچنین مدیران این حوزه را نیز بشناسم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته انتصابات در سازمان ثبت احوال اظهارکرد: کمیته انتصابات در ثبت احوال از مجموعه مدیران تشکیل شده است تا اگر قصد تغییر مدیران چه در حد سازمان و چه در سطح استانها را داشتیم، این کار با مشورت مدیران انجام و تصمیمی جمعی گرفته شود و از انتصاب بر مبنای سلایق و میل‌ شخصی، سفارش دیگران و هم حزبی بودن اجتناب شود و با شخصیت افراد بازی نشود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه گفت: از سه معاون سازمان ثبت احوال کشور یک معاون تغییر کرد و احسان پورمنتی جایگزین محسن کرمی در معاونت امور اسناد هویتی شد. در استانها هم فقط مدیر ثبت احوال استان لرستان تغییر کرده است.

آوایی در پایان اظهارکرد: بازبینی بخشنامه‌ها و دستور العمل‌ها یکی دیگر از اقدامات ما بوده است. بدین منظور کمیته حقوقی قوی تشکیل شده و در حال بررسی این موارد است، اگر این بخشنامه‌ها و مجوزها اشکال قانونی داشته باشد، بررسی حقوقی مجدد می‌شوند. برخی از بخشنامه‌ها نیز به علت مغایرت با قوانین ملغی شده است.
 
اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
اعتراض مردم به هزینه‌های صدور کارت ملی هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشریح جزئیات صدور کارت هوشمند ملی



اخبار ,اخبار اجتماعی, کارت هوشمند ملی

 

اخبار اجتماعی - تشریح جزئیات صدور کارت هوشمند ملی

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای 15 ساله ها از روز 22 بهمن ماه خبر داد و گفت: کارت ملی از بهمن ماه دیگر صادر نخواهد شد.

ناصر کرمی در گفتگو با مهر در مورد اعتبار کارتهای ملی افزود: تمامی کارتهای ملی صادر شده در کشور تا پایان سال 92 اعتبار داشت اما هفته گذشته براساس اعلام هیات دولت اعتبار آنها تا پایان سال 94 تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزیهای انجام شده از 22 بهمن ماه دیگر هیچ کارت ملی صادر نخواهد شد ،تاکید کرد: از این تاریخ به بعد کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی می شود بطوریکه افرادی که برای اولین بار کارت ملی برای آنان صادر می شد یعنی 15 ساله ها کارت هوشمند ملی دریافت خواهند کرد.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: کارت اولی ها بیش از 15 میلیون نفر در سراسر کشور می شوند که در مرحله اول کارت هوشمند دریافت می کنند و پس از آنها به مرور برای سایر افراد جامعه نیز کارت صادر خواهد شد.

به گفته کرمی ، صدور کارت هوشمند ملی در دستور کار تمامی استانهای کشور قرار دارد و چنانچه بتوانیم تمامی 600 اداره ثبت احوال را به تجهیزات سخت افزازی تجهیز کنیم در این صورت کارت برای تمامی مردم صادر می شود.

وی به مشکل اعتبارات برای صدور کارت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در راه صدور کارت هوشمند ملی وجود دارد اعتبارات است که در صورت عدم تامین مورد نیاز آن باعث می شود صدور این کارت به تاخیر بیافتد.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند به طور آزمایشی ابتدا در استان قم آغاز شد، افزود: اجرای این طرح در قم از سال گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و در استانهای دیگر نیز از 22 بهمن ماه صدور گسترده آن آغاز خواهد شد و از یافته ها و نتایج حاصل از اجرای کارت هوشمند در استان قم در استانهای دیگر استفاده می کنیم.

این مسئول در سازمان ثبت احوال در مورد روند صدور کارت هوشمند ملی گفت: جمع آوری اطلاعات کارت با مکانیزم قبل متفاوت است و در مرحله اول باید متقاضیان از طریق فضای مجازی نسبت به پیش ثبت نام در سایت سازمان ثبت احوال اقدام کنند و در مرحله بعد برای ثبت نام به دفاتر پستی یا ادارای ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند .

به گفته وی، متقاضیان با مراجعه به دفاتر باید نسبت به گرفتن عکس، اثر انگشت و ارائه مستندات اقدام کنند و پس این مرحله صدور کارت انجام می شود و در مجموع کل فرایند حدود یک ماه زمان می برد .
 اخبار اجتماعی - مهر