اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسی امشب جاودانه می شود؟


بهترین بازیکن سال 2012 دنیا در حالی امشب از بین سه نامزد نهایی این عنوان انتخاب می‌شود که شانس لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا بسیار بیشتر از سایر نامزدها به نظر می‌رسد.

تابناک: بهترین بازیکن سال 2012 دنیا در حالی امشب از بین سه نامزد نهایی این عنوان انتخاب می‌شود که شانس لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا بسیار بیشتر از سایر نامزدها به نظر می‌رسد.

مسی که در سال 2012 در مجموع 91 گل به ثمر رسانده، در صورتی که انتخاب شود برای چهارمین بار جایزه توپ طلای فیفا را دریافت خواهد کرد و با سبقت گرفتن از بازیكنانی مثل زین الدین زیدان و رونالدو برزیلی که هر كدام سه بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شده اند.

مهاجم آرژانتینی و افسانه ای بارسلونا در سال 2012 موفق شد 91 گل به ثمر رسانده و رکورد 40 ساله "گرد مولر" آلمانی را شکسته است. هرچند که خودش بر این باور است رکورد گلزنی، زمانی اهمیت دارد که وی بتواند با توسل به آنها قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شود.

مراسم اهدای جایزه توپ طلای فیفا از سال 1956 تحت عنوان جایزه بهترین بازیکن سال اروپا آغازشد. درآن زمان این جایزه به بهترین بازیکن سال اروپا داده می‌شد و میشل پلاتینی، یوهان کرویف و مارکو فان باستن بازیکنانی بودند که هر کدام سه بار آن را به‌ دست آوردند. انتخاب مسی احتمالا بار دیگر بحث‌هایی را در مورد مقایسه او با بازیکنان اسطوره‌ای مثل په له ودیه گو مارادونا را به راه خواهد انداخت. بازیکنانی که پیش از شروع اهدای جایزه بهترین بازیکن سال جهان توسط فیفا فوتبال را کنار گذاشته بودند.

حال به نظر می‌رسد لیونل مسی به واسطه سال رویایی كه پشت سر گذاشته رقیب سرسختی را برای كسب این جایزه در كنار خود نمی‌بیند. آندرس اینی‌یستا در جریان مسابقات یورو 2012 و قهرمانی تیم اسپانیا خوش درخشید و رونالدو عملکرد درخشانی در جریان قهرمانی رئال مادرید در لیگ اسپانیا داشت. او سپس پرتغال را به نیمه نهایی رقابت‌های یورو 2012 رساند.

 رونالدو در سال 2008 به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شد و دو بار در انتخاب بهترین بازیکن سال جهان بعد از مسی نفر دوم شده است. نفرات برتر را گروهی از مربیان و كاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال جهان و همچنین تعدادی از روزنامه‌نگاران منتخب انتخاب كرده‌اند. رأی‌گیری از این افراد برای نامزدهای نهایی در ماه نوامبر انجام شد؛ زمانی که مسی هنوز نتوانسته بود به رکورد 85 گل زده گرد مولر‌ در یک سال دست پیدا كند.


مسی در یک سال گذشته در مجموع 79 گل برای بارسلونا و 12گل برای آرژانتین به ثمر رسانده در حالی‌که رونالدو تنها 46 بار برای رئال مادرید توپ را از خط دروازه‌ها عبور داد است. شاید اگر پرتغال به قهرمانی در یورو 2012 می‌رسید، شانس رونالدو هم برای دریافت جایزه توپ طلا افزایش می‌یافت اما این تیم در نیمه نهایی مغلوب اسپانیا شد.

 نزدیك‌ترین رقیب مسی برای كسب جایزه بهترین بازیكن جهان هنوز امید خود را از اینكه این‌بار بتواند توپ طلا را به خانه ببرد از دست نداده و می‌گوید: «آنهایی که مرا می‌شناسند، می‌دانند چه قدر راستگو هستم. بنابراین دروغ نمی‌گویم و اقرار می‌كنم كه دوست دارم برنده توپ طلا شوم.


ضمنا یكی دیگر از قسمت‌های جذاب مراسم امشب به انتخاب بهترین مربی سال 2012 مربوط می‌شود. ویسنته دل بوسکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا به همراه خوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید و پپ گواردیولا، سرمربی سابق بارسلونا برای كسب این جایزه نامزد شده‌اند.

در بخش انتخاب زننده زیباترین گل سال با نام جایزه پوشکاش، نیمار‌ برزیلی به خاطر گلی که برای سانتوس در بازی با اینترناسیونال زد، نامزد شده است. رادامل فالکائو كلمبیایی برای گلی که درجریان دیدار اتلتیکو مادرید در مقابل آمریکا دی مالی زد و میروسلاو استاچ از تیم فنرباغچه به خاطر گلی که در برابر گنسلریرلیگی به ثمر رساند، دو نامزد دیگر این جایزه هستند. در بخش زنان بهترین بازیکن سال نیز احتمال می‌رود تیم آمریکا بعد از قهرمانی در المپیک لندن بیشترین جوایز را به خود اختصاص دهد. در این بخش ابی وامباخ و الکس مورگان با برنده پنج دوره یعنی مارتا برزیلی رقابت می‌كنند.

در ضمن پیاساندیج نیز شانس نخست دریافت بهترین مربی تیم زنان است. رقبای او نوریو ساساکی از تیم ژاپن نایب قهرمان المپیک لندن و برونو بینی از تیم فرانسه هستند. بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2012 امشب درحالی روی سن می‌روند که به گفته رئیس فیفا کسب این جایزه برای بازیکنان شاغل در خارج از اروپا سخت است، چراکه آنها به اندازه تیم‌های مطرح اروپایی در دید رای‌دهندگان نیستند.

گفتنی ست برترین‎های سال جهان از سوی مربیان تیم‎های ملی، کاپیتان‎ها و برخی از روزنامه‎نگاران انتخاب می‎شوند. مسی در سال 2012 موفق شد 79 گل برای بارسلونا و 12 گل برای تیم ملی آرژانتین در همه رقابت‎ها به ثمر رساند. وی با این تعداد گلزنی، رکورد بازیکن پیشین تیم‎های آلمان غربی و بایرن مونیخ را شکست.


ویدیو مرتبط :
مسی و آرژانتین - هازارد و بلژیک پیش نمایش بازی امشب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسی با چهارمین توپ طلا جاودانه شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مسی با چهارمین توپ طلا جاودانه شد

ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا با کسب چهارمین توپ طلای پیاپی نام خود را در تاریخ فوتبال جهان جاودانه کرد.

در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان که در زوریخ سوئیس برگزار شد، مطابق انتظار بسیاری از کارشناسان، لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا، با کنار زدن رونالدو و هم‌تیمی‌اش اینیستا بار دیگر عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان و جایزه توپ طلا را از آن خود کرد.

پیش از این مسی در سال‌های 2009، 2010 و 2011 نیز این عنوان را به دست آورده بود.

مسی در سال 2012 در رقابت‌های جام حذفی قهرمان شد اما در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا نتوانست به عنوان تیمی دست پیدا کند. هرچند در هر دوی این رقابت‌ها توانست عنوان آقای گلی را به خود اختصاص دهد.

فوق ستاره بارسلونا که در سال 2012 انواع و اقسام رکوردها را شکست با رسیدن به چهارمین توپ طلای متوالی در این زمینه نیز رکورد جدیدی از خود برجای گذاشت.

مسی در این سال در تیم ملی آرژانتین نیز بر خلاف سال‌های گذشته عملکرد قابل قبولی داشت و توانست 12 گل برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند.

فوق ستاره فوتبال جهان جایزه خود را از دستان کاناوارو دریافت کرد. پس از مسی رونالدو و اینیستا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. 

دل‌بوسکه بهترین مربی جهان در سال 2012 شد

سرمربی تیم ملی اسپانیا عنوان بهترین مربی سال 2012 را به دست آورد.

ویسنته دل‌بوسکه در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان که دوشنبه‌ شب در زوریخ سوئیس برگزار شد عنوان بهترین مربی سال را به دست آورد. دل‌بوسکه به همراه تیم ملی اسپانیا در رقابت‌های یورو 2012 به مقام قهرمانی رسید تا این تیم نخستین تیمی در جهان باشد که سه رویداد معتبر (یورو، جام جهانی، یورو) را به شکل پیاپی از آن خود کرده باشد.

تیم ملی اسپانیا در رقابت‌های یورو 2012 با تاکتیک خاص دل‌بوسکه و بدون استفاده از مهاجم کلاسیک یکی پس از دیگری حریفان را شکست داد و به دیدار پایانی رسید. در دیدار فینال نیز ماتادورها با به نمایش گذاشتن بهترین عملکرد خود با 4 گل از سد لاجوردی پوشان ایتالیا گذشتند.

مورینیو و گواردیولا دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند./ایسنا