اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مریم میرزاخانی» به روایت مدیر مدرسه‌


یکی از مشکلات مدارس ما این است که دانش‌آموزان به‌شدت وابسته به معلم هستند و به همین دلیل اعتماد‌به‌نفسشان به‌تدریج کم می‌شود.

روزنامه شرق: خیریه‌بیگم حائری‌زاده، مدیر پیشین مجتمع آموزشی فرزانگان نوشت: اینجانب به‌مدت هفت‌سال، مدیر دوره دبیرستان پروفسور «مریم میرزاخانی» و دکتر «رویا بهشتی» بوده‌ام و نیز به‌مدت ۳۴سال، مدیریت مجتمع آموزشی «موسسه منظومه خرد» را بر عهده داشتم، مایلم چندعامل مهم در موفقیت این دوعضو برجسته جامعه‌ علمی جهانی را با نسل جوان دانش‌آموزان در هرکجا دنیا که هستند، مطرح کنم.

یکی از مشکلات مدارس ما این است که دانش‌آموزان به‌شدت وابسته به معلم هستند و به همین دلیل اعتماد‌به‌نفسشان به‌تدریج کم می‌شود.

مریم میرزاخانی به روایت مدیر مدرسه‌ا ش

 «مریم» و «رویا» هردو در عمل نشان ‌دادند که باور دارند معلم، یک راهنما و تسهیل‌کننده است و این خودشان هستند که باید یاد بگیرند. آنها به‌خوبی یاد گرفته بودند که چگونه یاد بگیرند و توانایی‌هایشان را باور داشتند. «مریم» و «رویا» به‌صورت یک‌تیم واقعی با هم کار می‌کردند. سینرژی حاصل از این کار تیمی بسیار بالا بود. علاوه بر هوش سرشار و پشتکار، تواضع ویژگی ممتاز «مریم» و اعتمادبه‌نفس بالا، ویژگی ممتاز رویا بود. کار تیمی این دونفر باعث می‌شد که ویژگی‌های ممتازشان آنان را به‌پیش ببرد.

«مریم» و «رویا» هرگاه که اراده می‌کردند کاری را انجام دهند، با پشتکار بالایی در آن کار موفق می‌شدند. آنها همواره از امکاناتی که در اختیار همه دوستانشان هم بود، به‌خوبی استفاده می‌کردند. در موقعیت‌های فرامدرسه‌ای، مانند دانشجو رفتار می‌کردند، نه یک‌شاگرد مدرسه. هوش بالا، پشتکار، تواضع، اعتمادبه‌نفس، استفاده بهینه از امکانات موجود و کار تیمی از عوامل اساسی موفقیتشان بود.

شاید زمان آن رسیده که ما در مدارسمان به‌جای انبانی از دانش، فرصت‌هایی فراهم کنیم که دانش‌آموزانمان بتوانند خودشان را کشف کنند و با خلاقیت، دانش موجود را به‌کارگیرند. به‌کارگیری دانش بدون خلاقیت هرگز انسان را به ورای آن دانش هدایت نخواهد کرد. من موفقیت پروفسور «مریم میرزاخانی» را به جامعه علمی جهانی تبریک می‌گویم.


ویدیو مرتبط :
‫مریم میرزاخانی که بود ؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین حكم قصاص عامل قتل مدیر مدرسه



 

دومین حكم قصاص عامل قتل مدیر مدرسه

 

حكم قصاص مرد جوان كه در جنایت انتقام جویانه مدیر مدرسه ای را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی كشور تأیید شد و قاتل در یك قدمی طناب دار قرار گرفت.

۱۱ دی سال گذشته، دو جوان موتورسوار مقابل مجتمع آموزشی شهید چمران شهرستان شیروان ـ خراسان شمالی ـ توقف كردند. دقایقی بعد كه «روشن كاظمیان» مدیر مدرسه به در ورودی رسید، یكی از مردان موتورسوار پیاده شد و با چاقویی كه همراه داشت، ضربه ای به شكم او زد و با كمك همدستش گریخت. بلافاصله مدیر مدرسه به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحات و خونریزی جان سپرد. در ادامه كارآگاهان پلیس به تحقیق در این باره پرداخته و با كمك شاهدان، هویت ضارب را شناسایی كردند.

شواهد هم حاكی از آن بود فرشید ۱۹ ساله كه دوره سربازی را پشت سرمی گذاشت پس از قتل به تهران گریخته است. در حالی كه تیمی از كارآگاهان راهی تهران شده بودند، «فرشید» خود را تسلیم پلیس كرد.

متهم به قتل در بازجویی ها گفت: «برادر كوچكم در مدرسه درس می خواند و من هم تازه از سربازی به مرخصی آمده بودم كه یك روز او با چشمان گریان به خانه آمد و مدعی شد یكی از كاركنان مدرسه او را تنبیه كرده است. بنابراین در حالی كه بشدت ناراحت بودم تصمیم گرفتم مدیر مدرسه را بترسانم اما ناخودآگاه چاقو به سینه اش خورد و ...

پس از تكمیل تحقیقات، روز ۲۳ دی سال گذشته متهم در دادگاه كیفری استان خراسان شمالی محاكمه و به اعدام محكوم شد. اما قضات دیوان عالی كشور تحقیقات انجام شده در پرونده را ناكافی دانسته و حكم را نقض كردند.

بدین ترتیب «فرشید» برای دومین بار محاكمه و به اعدام محكوم شد كه این بار قضات دیوان عالی كشور حكم قصاص را تأیید كردند.

پس از استیذان حكم از سوی رئیس قوه قضائیه مرد جنایتكار به دار مجازات آویخته می شود...../ روزنامه ایران