اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ 4 هزار نفر در مسابقات فوتبال 2022


برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در تابستان سال 2022 در کشور قطر ممکن است منجر به مرگ 4 هزار نفر شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در تابستان سال 2022 در کشور قطر ممکن است منجر به مرگ 4 هزار نفر شود.

شارن بارو، دبیر اتحادیه بین‌المللی کار ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در کشور قطر میزبان جام جهانی 9 سال بعد، کارگران خارجی زیادی مشغول به کار هستند که به هنگام برگزاری آن مسابقات ممکن است جان خود را از دست دهند.

 این خانم ضمن هشدار در مورد اتفاقی که عنوان «برده‌داری مدرن» به آن می‌دهد، اظهار داشت: اگر در مورد زمان برگزاری مسابقات جهانی فوتبال قطر تغییری ایجاد نشود، باید روی مرگ 4 هزار کارگر به هنگام بازی‌ها حساب کرد.

طبق اعلام روزنامه گاردین انگلیس از تاریخ 4 ژوئن تا 8 اوت سال جاری 44 کارگر اهل نپال به علل گوناگون از جمله مشکلات قلب و عروق یا حوادث کاری جان خود را در قطر از دست دادند. از نظر این خانم 58 ساله استرالیایی شرایط کاری کارگران در زمان یاد‌ شده واقعا غیربشری بوده است.

وی افزود: سفارت نپال رسما حدس می‌زند هر سال 200 مهاجر به قطر بمیرند. سفارت هندوستان حتی روی مرگ 200 نفر حساب می‌کند. اما ما بر این باوریم که شمار فوت‌شده‌ها در آنجا خیلی بیشتر از آنچه اعلام می‌شود، هست.

به اعتقاد این مقام یکی از دلایل مرگ این تعداد مهاجر در قطر، عدم برخورداری از آب آشامیدنی سالم به عنوان حق طبیعی انسانی بوده است.

او ادامه داد:‌ قطر باید هرچه سریع‌تر قوانینش را تغییر داده و تحول ایجاد کند. شرکت‌های که در کار ساختمان و تاسیسات در آنجا فعالیت می‌کنند، باید تلاش کنند با صرف یکسری هزینه‌ها، کارگران را از حقوق اصلی خود محروم نکنند. ضمن آنکه اکنون خطر جام جهانی و اینکه برگزاری اش در فصل تابستان منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی کثیف و غیر اخلاقی شود، وجود دارد.

این اظهارات هشداردهنده در حالی از سوی مقام عالیرتبه مطرح می شود که کشورهای عضو فیفا از فدراسیون جهانی خواهان تغییر زمان برگزاری مسابقات از تابستان به زمستان شده اند.


ویدیو مرتبط :
بیش از 200 هزار نفر برای مرگ در مریخ ثبت نام کردند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف



 

مرگ ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف

معاون ستاد دیه کشور گفت: ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر براثر تصادفات در کشور کشته می شوند.

به گزارش مهر، محمدعلی ساری پیش از ظهر دوشنبه در جمع مسئولان ستاد دیه گلستان افزود: این آمار در حالیست که در نیوزلند ۹ نفر، سوئد شش نفر، سوریه ۱۰ نفر، چین هشت نفر، ایتالیا ۱۰ نفر، آلمان شش نفر و ترکیه نیز شش نفر بر اثر تصادف از هر ۱۰۰ هزار نفر کشته می شوند.

وی اظهار داشت: عامل ۷۰ درصد از تصادفات جاده ای کشور ما خطای انسانی و ۳۰ درصد دیگر را عواملی چون جاده و ماشین تشکیل می دهد لذا در صورت فرهنگ سازی مناسب در خصوص رانندگی بر طبق اصول و رعایت قوانین می توان شاهد کاهش نسبتا زیادی از امار کشته های تصادفات کشور بود.

ساری عنوان کرد: امروزه یکی از مهمترین نیازهای بشری حس نوع دوستی و انسان دوستی است که اگر این حس در انسان ها تقویت شود خیلی از مشکلات و گرفتاری های جامعه و جهان حل خواهد شد.

معاون ستاد دیه کشور گفت: استان گلستان در زمینه جذب اعتبارات ۵۰ میلیارد تومانی ریاست محترم جمهور برای زندانیان دیه و جرائم غیر عمد خیلی موفق عمل کرده است و جزو هفت استان برتر کشور است که جا دارد از مسئولان ستاد دیه استان تقدیر می شود.

ساری یادآور شد: اما چیزی که در استان مایه نگرانی است میزان تصادفات سطح استان است علی الخصوص تصادفات موتورسوارانی که بعضا بیمه نامه و حتی گواهینامه نیز ندارند.... / خبرگزارى مهر