اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ تلخ دختر تصادفی در چند قدمی بیمارستان+تصاویـر



 رویدادی شوک آور؛ ۲۰ دقیقه جان دادن در ۲۰ قدمی بیمارستان
مرگ تلخ دختر تصادفی در چند قدمی بیمارستان+تصاویـر

هنوز از رویداد تلخ رقم خورده در بیمارستانی در خمینی شهر و ماجرای معروف بخیه کشیدن مدت زیادی نگذشته که رویداد تلخ دیگری در کانون توجه ها قرار گرفته و درد دیگری در مجموعه درمانی کشور را هویا می‌کند. رویدادی که البته منضم به تصاویری تلخ و دلخراش است و احتمالا بازتاب آن موجب شکل گیری واکنش‌های متفاوتی در ساعات و روزهای آتی خواهد شد.همه چیز از تصادفی سهمگین آغاز شد که....

در چند قدمی بیمارستانی در مرکز شهر، در نزدیکی یکی از میدان های مشهور پایتخت و محدوده مجاور ساختمان غول آسای وزارت کشور که با فرا رسیدن موسم انتخاباتی بر رفت و آمدش افزوده شده، اتفاقی رقم خورد که باورپذیر به نظر نمی‌رسد، اما واقعی‌ست.

به گزارش «تابناک»، هنوز از رویداد تلخ رقم خورده در بیمارستانی در خمینی شهر و ماجرای معروف بخیه کشیدن مدت زیادی نگذشته که رویداد تلخ دیگری در کانون توجه ها قرار گرفته و درد دیگری در مجموعه درمانی کشور را هویا می‌کند. رویدادی که البته منضم به تصاویری تلخ و دلخراش است و احتمالا بازتاب آن موجب شکل گیری واکنش‌های متفاوتی در ساعات و روزهای آتی خواهد شد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

همه چیز از تصادفی سهمگین آغاز شد که در خیابان دکتر فاطمی رخ داد و ماحصلش به خون غلتیدن دختر جوانی بود که اوضاعش از همان لحظه تصادف، اصلا مساعد به نظر نمی‌رسید. رویدادی خونین در فاصله‌ای بسیار کوتاه با بیمارستان سجاد که با پیگیری حاضران در صحنه، این توقع را ایجاد می‌کرد به سرعت به روند درمان دختر مجروح منجر شود اما این گونه نشد.

آن گونه که افراد حاضر در صحنه روایت کرده‌اند و بر مبنای گزارشی که روی خروجی خبرگزاری تسنیم قرار گرفته، فرد تصادفی قریب به بیست دقیقه مقابل بیمارستان در حالی روی زمین مانده که مسئولان بیمارستان حاضر به انتقالش به بیمارستان نبوده‌اند و این امر را وظیفه اورژانس ذکر می‌کرده‌اند؛ رویدادی که انتشار گزارش تصویری حادثه با تیتر «۲۰ دقیقه جان دادن در ۲۰ قدمی بیمارستان» را موجب شده است.

البته آن گونه که در تصاویر منتشر شده مشخص است، دست آخر انتقال مصدوم به بیمارستان با کمک پرسنل بیمارستان رخ داده تا معلوم نشود که اگر انجام چنین اقدامی توسط بیمارستان مقدور بوده، چرا زودتر صورت نگرفته و یا اینکه چرا اورژانس در این زمان طولانی به محل حادثه نرسیده است؟

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

این در حالی است که با انتقال فرد مصدوم به بیمارستان، کادر درمانی متوجه وخامت اوضاع حیاتی وی می‌شوند و اقدامات پزشکی آغاز می‌شود اما متاسفانه موثر نیست. دکتر شکرالهی، مسئول فنی بیمارستان در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: متاسفانه وضعیت فرد مصدوم بسیار حاد بود و به رغم آنکه مسئولان اورژانس بیمارستان برای نجات وی کد احیا صادر کردند احیای وی تحت مراقبت های ویژه و زیر نظر متخصصان آغاز شد، مجروح جان باخت.

وی که تاکید دارد در زمان وقوع حادثه در شیفت کاری نبوده و با ازدحام جمعیت در هنگام عبور از مقابل بیمارستان خود را به بخش رسانده و از ماجرا مطلع شده، می‌گوید: شدت جراحات این خانم به حدی بود که به گفته پزشک متخصص مغز و اعصاب که در بیمارستان حضور داشت و خود را به بالین بیمار رسانده بود، اگر این حادثه در لابی بیمارستان نیز رخ داده بود، کاری از دستمان بر نمی‌آمد. کادر درمانی نهایت تلاششان را برای احیای مصدوم (CPR) به کار بستند اما متاسفانه ایشان فوت نمودند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

یک دقیقه‌های که 10 دقیقه تداعی می‌شود
حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درباره این حادثه می‌گوید: بر اساس استعلامی که از همکاران اورژانسمان دریافت کردیم این حادثه در حدود ساعت 15 روز شنبه 28 آذر در حوالی میدان فاطمی رخ داد که ترافیک سنگینی نیز وجود داشت و وقتی هم نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند مجبور شدند برای رسیدن به نقطه حادثه؛ خیابان فاطمی را یکطرفه طی کنند. ولی در نهایت وقتی بر سر صحنه حادثه رسیدند فرد مصدوم به بیمارستان منتقل شده بود.

وی می‌افزاید: براساس گفته همکارانمان حتی پلیس به آنها گفته بود که در مقابل بیمارستان مستقر شوند تا اگر بیمارستان در نهایت از پذیرش و ارائه خدمات به هر دلیل خودداری کرد بتوانند سریعاً مصدوم را به بیمارستان دیگر منتقل کنند ولی یکی از پرسنل بیمارستان عنوان کرده بود که کارهای پذیرش و درمان مصدوم در حال انجام است و احتیاج به انتقال به بیمارستان دیگری نیست.
 
عباسی درباره اینکه مردم و شاهدان عینی از اقدام دیر هنگام مسئولان این بیمارستان گلایه داشته‌اند، به تسنیم می‌گوید: البته این مسئله را دقت داشته باشیم که مصدوم خونریزی شدیدی داشته، از طرفی هم در چنین زمان‌هایی هر یک دقیقه برای شاهدان عینی به مثابه 10 دقیقه می‌گذرد و معمولاً این زمان‌ها برای کسانی که از نزدیک حادثه را رویت می‌کنند طولانی است و این در شرایطی است که حتی شاهدان عینی به دلیل شرایط جوی حادثه نمی‌توانند به خوبی خونسردی خود را حفظ کنند تا اقدامات لازم انجام شود. همچنین تا به مسئولان بیمارستان درباره این حادثه اطلاع داده شود که فردی در مجاورت بیمارستانشان به کمک نیاز دارد و تا آوردن برانکارد و کارهای دیگر، یک زمان مختصری می‌گذرد، بنابراین همیشه این زمان‌ها برای مردم بسیار طولانی جلوه می‌کند.

 

کمک نکردن به مصدوم بر اساس قانون حبس هم در پی دارد
امین صابری‌نیا، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی (اورژانس کشور) در پاسخ به این پرسش که اگر فردی در مقابل بیمارستان دولتی و یا خصوصی دچار حادثه شود آیا باید صبر کرد تا پلیس و یا اورژانس برای انتقال مصدوم بیایند؟ می‌گوید: خیر، بلکه همه بیمارستانها و اورژانس‌ها و حتی مراکز درمانی دولتی و یا خصوصی در شرایطی که وضعیت فرد مصدوم و یا بیمار تهدید آمیز و خطرمرگ وجود داشته باشد باید برای انتقال چنین موردهای سریع اقدام کنند تا کار احیاء و نجات فرد صورت پذیرد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

وی با اشاره به قوانین مربوطه در این زمینه توضیح می‌دهد: در قانون مجازات؛ خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی (مصوب 5/3/54) ماده 1 عنوان شده است هر کس شخص یا اشخاصی را در معرض خطر جانی مشاهده کند و بتواند با اقدام خود یا کمک طلبیدن از دیگران یا اعلام فوری به مراجع یا مقامات صلاحیت‌دار از وقوع خطر یا تشدید نتیجه آن جلوگیری کند بدون اینکه با این اقدام خطری متوجه خود او یا دیگران شود و با وجود استعداد یا دلالت اوضاع و احوال بر ضرورت کمک از اقدام به این امر خودداری کند به حبس تا یکسال و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد. همچنین در قانون آمده است که در چنین مواردی اگر مرتکب از کسانی باشد که به اقتضاء حرفه خود میتوانسته کمک موثری کند ولی از کمک کردن خودداری کرده باشد به حبس از 3 ماه تا دو سال یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

صابری در نهایت خاطرنشان می‌کند: بنابراین بنده دقیقاً نص صریح قانون را عنوان کردم ولی چون از نزدیک این حادثه را مشاهده نکردم براین‌اساس جزئیات چگونگی رسیدگی به این مصدوم و مباحث دیگر آن باید توسط کارشناسان امر پیگیری شود.
 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
دختر جوانی که بخاطر گوشی موبایلش از یک قدمی مرگ گذشت!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ تلخ دختر جوان با قرص برنج



قرص برنج,قرص برنج چیست,اخبار حوادث

 

سهل انگاری برای برخورد با فروش قرص برنج این بار دختر ۱۸ ساله ای را به کام مرگ کشاند.

به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، ساعت یک بعد از ظهر دیروز دختر جوانی از سوی خانواده اش به بیمارستان الغدیر تهران منتقل شد. پس از معاینه دختر ۱۸ ساله مشخص شد او دچار مسمومیت با قرص برنج شده است.

 

در ادامه پرستاران او را به بخش مراقبت های ویژه منتقل کردند که تلاش یک ساعته پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و دختر ۱۸ ساله روی تخت بیمارستان جان سپرد.

 

با اطلاع موضوع به بازپرس ویژه قتل او دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد. همچنین به ماموران کلانتری ماموریت داد با تحقیق از خانواده دختر جوان علت خودکشی او را مشخص کنند.

 

در حالی دختر ۱۸ ساله جان خود را از دست داد که آمارهای پزشکی قانونی حکایت از افزایش ۱۴ درصدی آمار مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج دارد.

 

به گفته پزشکان، سم قرص برنج سمی است که بر روی سلولها تاثیر بدی می گذارد و تنفس سلولی را از بین می برد و باعث آسیب جدی به اعضا و ارگانهای دیگر بدن مثل کلیه ها و قلب می شود. مرگ با قرص برنج مرگ بسیار دردناکی است و فرد عطش زیادی به آب دارد. در این مرگ فرد تا زمانی که زنده است هوشیار و بیدار بوده و سوزش بدی در بدن خود احساس می کند. بر اساس علامت های بالینی فرد دچار خستگی و کمبود اکسیژن می شود. بطوریکه بدنش رو به کبودی رفته و دچار خفگی سلولی خواهد شد. این روند روندی غیر قابل برگشت است و مسمومیت با قرص برنج برابر با مرگ است.

 

در حالی که فروش این قرص در عطاری ها ممنوع شده است اما برخی افراد سودجو اقدام به فروش این قرص به صورت غیرقانونی به مشتریان که اغلب آنها بین ۱۶ تا ۲۵ سال سن دارند می کنند. از سوی دیگر عدم برخورد دستگاه های مسوول و پلیس با این سودجویان باعث شده آنها به راحتی این سم خودکشی را در اختیار مشتریانشان قرار دهند.

 

 

منبع:shafaf.ir