اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرکز عملیات سری داعش کجاست؟



 

اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

یک چینی ایغوری از سال 2011 از دفتر خود در منطقه «زیتین بورنو» در بخش اروپایی استانبول ، بر نقل و انتقال اعضای داعش از سراسر جهان به ترکیه نظارت دارد و برای آنان گذرنامه های جعلی صادر می کند تا به آسانی بتوانند وارد خاک ترکیه شوند.

روزنامه «میدان» ترکیه نوشت: استانبول مرکز عملیات سری داعش است.

به گزارش فرهیختگان ، روزنامه «میدان» ترکیه نوشت براساس تحقیقات این روزنامه و طبق اطلاعات روز پنجشنبه خبرگزاری جیهان ترکیه، مرکز عملیاتی واقعی داعش در قلب شهر استانبول است نه در مناطق تحت سیطره داعش در سوریه و عراق.

طبق تحقیقات این روزنامه، مرکز سری داعش، بر اعزام جنگجو به مناطق درگیری در سوریه و عراق و همچنین بر صدور گذرنامه های جعلی ترکیه ای برای جنگجویان پیش از عزیمت به سوریه، نظارت دارد.

بنابر گزارش روزنامه «میدان»، داعش برای جذب جنگجویان چینی از اقلیت مسلمان ترکی الاصل یا ساکنان ترکستان شرقی در چین نیز فعالیت می کند.

براین اساس شمار زیادی جنگجویان ایغور و ترکهای چین، جذب داعش شده اند که از طریق تایلند و کامبوج و سپس مالزی، راهی استانبول شده اند. یک چینی ایغوری از سال 2011 از دفتر خود در منطقه «زیتین بورنو» در بخش اروپایی استانبول ، بر نقل و انتقال اعضای داعش از سراسر جهان به ترکیه نظارت دارد و برای آنان گذرنامه های جعلی صادر می کند تا به آسانی بتوانند وارد خاک ترکیه شوند. بنابر اطلاعات روزنامه «میدان»؛ داعش تا کنون صد هزار گذرنامه ترکی جعلی صادر کرده که حدود پنجاه هزار گذرنامه برای جذب نیرو، به چین فرستاده شده است.

 

اخبار  بین  الملل - فرهیختگان


ویدیو مرتبط :
مرکز عملیات پدافند کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراق رسما خواهان عملیات هوایی آمریکا علیه داعش شد / تشکر عراق از پیشنهاد روحانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار  بین الملل - عراق رسما خواهان عملیات هوایی آمریکا علیه داعش شد

وی گفت: راه حل نظامی تنها راه برای حل بحران عراق نیست اما ما از آمریکا رسما درخواست کرده‌ایم که به حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش دست بزند.

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که بغداد رسما از آمریکا خواسته است تا حملات هوایی علیه نیروهای داعش انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق در سخنانی با اعلام این خبر گفت: احتمال همه چیز از جمله درخواست از ایران برای ورود به تحولات کنونی وجود دارد و در رابطه با بحران کشور هیچ گزینه‌ای منتفی نیست.

وی گفت: راه حل نظامی تنها راه برای حل بحران عراق نیست اما ما از آمریکا رسما درخواست کرده‌ایم که به حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش دست بزند.

وزیر خارجه عراق در عین حال تاکید کرد که بغداد از عربستان نیز خواسته است تا علمای خود را مجاب کند فتواهایی در حرام شمردن جنگیدن در کنار القاعده صادر کنند.

 

 ----------------------------

 

تشکر عراق از پیشنهاد روحانی برای دفاع از عتبات

معاون نخست وزیر عراق ضمن تشکر از پیشنهاد امروز رئیس جمهور ایران برای دفاع از عتبات عالیات، از توانایی دولت عراق برای دفاع از این اماکن مقدس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان؛  "صالح مطلک" معاون نخست وزیر عراق ضمن تشکر از پیشنهاد امروز رئیس جمهور ایران برای دفاع از عتبات عالیات، از توانایی دولت عراق برای دفاع از این اماکن مقدس خبر داد.
 
وی افزود: سنی و شیعه قرن‌ها است که در کنار هم از حرم‌های مقدس موجود در شهرهای کربلا و سامرا دفاع کرده‌اند و در این شرایط نیز به همین منوال، از این اماکن مقدس دفاع خواهند کرد.

اخبار بین الملل - ایسنا،باشگاه خبرنگاران