اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرتضوی بازهم دادگاهی می‌شود


بهروز نعمتی، عضو هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید: «تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی حاصل تلاش‌های مجلس و دیوان محاسبات است.»او بسیاری از اقدامات مرتضوی را به علت قانونی نبودن ریاست‌اش بر این سازمان باطل می‌داند، اما قضاوت نهایی را به قوه‌قضائیه واگذار می‌کند.

خبرآنلاین: بهروز نعمتی، عضو هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید: «تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی حاصل تلاش‌های مجلس و دیوان محاسبات است.»

هفته نامه مثلث نوشت: او بسیاری از اقدامات مرتضوی را به علت قانونی نبودن ریاست‌اش بر این سازمان باطل می‌داند، اما قضاوت نهایی را به قوه‌قضائیه واگذار می‌کند.

آقای نعمتی! ماجرای تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی وارد فاز جدیدی شده است. انتقادات پیرامون عملکرد هیأت تحقیق و تفحص را چگونه ارزیابی می‌کنید.

ببینید، اولاً تحقیق و تفحص حق نمایندگان است تا از هر سازمانی که مجلس رأی داد. تحقیق و تفحص صورت گیرد. اعضای کمیته تحقیق و تفحص نیز مکلفند ظرف موعد مقرر گزارش را در صحن علنی مجلس اعلام کنند. گزارشی که از سازمان تأمین اجتماعی تهیه شده با تلاش و زحمت کارشناسانی از سازمان تأمین اجتماعی و دیوان محاسبات بوده است، البته ما هم به عنوان اعضای کمیته مختلف نظارت‌هایی داشته‌ایم و پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم، بنابراین این گزارش مستدل بر اسناد و مدارک است و گزارشی نیست که یک فرد خاص یا گروه و تیم خاص بخواهد علیه کسی داشته باشد.

آقای مرتضوی در بیانیه‌ای که داده‌اند به مواردی از این گزارش ایراد وارد دانسته و تأکید کرده در گزارش به جای 150 نماینده از 37 نماینده نام برده شده است، نظر شما در این خصوص چیست؟

بنده می‌گویم اگر نمایندگان پولی گرفته‌اند، باید اعلام شود.

این پرداختی‌ها مربوط به این مجلس بوده یا مربوط به مجلس نهم است؟

فرقی نمی‌کند هر مجلسی که بوده‌ باید مشخص شود. ما از آقای مرتضوی درخواست و خواهش کردیم که اسامی یا لیست نماندگان را به ما بدهند که این کار را نکردند بنابراین معنی نداد لیست آن است که آقای مرتضوی خودش پول را گرفته است، بنابر‌این برای آنکه اثبات کند اینگونه نبوده باید لیست اسامی را ارائه دهد.

یعنی اگر الان آقای مرتضوی لیست را اعلام کنند شما می‌پذیرید؟

بالاخره ایشان لیست را به مجلس بدهند اشکالی برای انجام این کار وجود ندارد. در واقع الان هم برای این کار دیر نیست.

اگر اسامی نمایندگان مربوط به مجلس هشتم هم باشد شما رسیدگی می‌کنید؟

در هر صورت اگر نماینده‌ای پولی گرفته باشد، باید اعلام شود. البته ممکن است نمایندگان پول دریافتی را در حوزه‌های انتخابیه هزینه کرده باشند، بنابراین اگر اینگونه هم باشد باید مطرح شود و آقای مرتضوی شرعا مسئول است لیست را اعلام کند. مطلب دیگری که وجود دارد این است که ایشان خودشان سال‌ها مجری قانون بوده‌اند، به عنوان دادستان مردم به او پناه می‌آورند و اگر دادی داشتند باید او می‌ستاند. سؤال این است چرا کسی که سال‌ها خودش مجری قانون بوده در برابر حکمی که دیوان عدالت اداری برایش صادر کرده و حکم خلع مدیریت ایشان را صادر کرد به این حکم تمکین نکرد، استعفا نداد و کنار نرفت، یعنی هر نوع امضایی هم که ایشان از نظر گروه تحقیق و تفحص انجام داده باطل است. نکته مهمتر این است که در تفاهم‌نامه‌ای که بین ایشان و آقای بابک زنجانی امضا شده آقای مرتضوی به عنوان مدیل‌عامل تأمین اجتماعی تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند، در صورتی که ایشان باز هم مدیر‌عامل نبوده‌اند پس این کار تخطی از قانون محسوب می‌شود.

آقای مرتضوی معتقد است چون پولی با بابک زنجانی ردوبدل نشده، بنابراین متهم نیستند؟

در تفاهم‌نامه‌‌ای که امضا شده مبلغ چهار میلیون یورو به حسابی که آقای مرتضوی تأیید کرده‌آند پول از طرف بابک زنجانی ریخته شده است، بنابراین با توجه به بحث تحریم‌ها این پول به داخل کشور منتقل نشده. جالب‌تر اینکه اگر معامله‌ای انجام نشده چه دلیلی وجود داشته که سازمان تأمین اجتماعی چند فقره چک با مبلغ 17 هزار میلیارد تومان به حساب ایشان پرداخت می‌کردند. یعنی چک تضمینی به آقای بابک زنجانی داده‌اند و ایشان هم این چک‌ها را به عنوان تضامنی که در وزارت نفت انجام داده به این وزارتخانه داده است. پس مشخص است اتفاقات بزرگی در اینجا رخ داده. البته تشخیص آن با داد گاه و قوه‌قضائیه است و ما آنچه را در گزارش رسیدیم، منعکس کردیم.

پس این گزارش به قوه‌قضائیه فرستاده می‌شود؟

بله، طبق روال طبیعی کار، گزارش به قوه‌قضائیه فرستاده می‌شود.

تا چه زمانی این گزارش به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

بستگی به نظر هیأت رئیسه مجلس داد.

آیا نمایندگانی که کارت هدیه دریافت کرده‌اند مجرم شناخته می‌شوند؟

بنده اشاره کردم با توجه به مراجعاتی که برای نمایندگان وجود دارد، ممکن است نمایندگانی که این کارت‌های هدیه را دریافت کرده‌اند در حوزه‌های انتخابیه خود هزینه کرده باشند، بنابراین من فکر نمی‌کنم این اتفاق خیلی مهمی باشد، اما صحیح نیست که آقای مرتضوی می‌خواهد پوششی برای تخلفاتش درست کند. هر نماینده‌ای مسئول کارش است و اگر پولی دریافت کرده باید اعلام کند.

آقای مرتضوی و طرفداران ایشان عنوان می‌کنند که اسامی اعضای هیأت تحقیق و تفحص جزو 150 نماینده است؟


بنده عضو این 150 نماینده نیستم. اما هر نماینده‌ای باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

از سوی برخی افراد گفته می‌شود تخلفی که در تأمین اجتماعی انجام شده بسیار بالاتر از مبلغی است که به نمایندگان داده شده است؟


ببینید، فرض کنید پولی که به نمایندگان پرداخته شده حدود 140 میلیون تومان است اما ما فقط یک فقره که برداشت پول از سازمان تأمین اجتماعی بوده 140 یا 200 میلیون تومان است، یعنی رقم‌های خیلی بالایی است. اگر به قول خودشان 140 نماینده پول دریافت کرده‌اند نماینده‌ای یک میلیون تومان پول دریافت کرده، اما کسانی هستند که میلیارد‌ها تومان پول گرفته‌اند.

شما جلسه‌ای با هیأت رئیسه مجلس برای تصمیم‌گیری درباره گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی داشته‌اید؟

فعلاً جلسه‌ای نداشته‌ایم، اما باید جلسه بگذاریم.

چطور با آقای مرتضوی قرار جلسه ندارید؟

بنده هیچ‌گاه با ایشان جلسه نداشته‌ام، حتی در زمان مسئولیتشان چندین بار درخواست جلسه با بنده را داشتند که البته من هیچ‌گاه قبول نکرده‌ام.


ویدیو مرتبط :
بازهم بازهم بازهم ادای دختران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قانونمندبودیم،شفق را دادگاهی می كردیم



 

 

 

اخبار سیاسی

 

رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال مدعی شد كه مدیرعامل باشگاه تراكتورسازی تبریز به خاطر ادعاهایش باید دادگاهی شود.

مسعود عنایت افزود: متاسفانه مدیران فوتبال ما هیچ‌وقت دیواری كوتاه‌تر ازداوری پیدا نمی‌كنند و همیشه باخت‌‌های خود را به این قشر بدون دفاع نسبت می‌دهند. ناصر شفق در گفت‌وگویی مدعی شده كه فدراسیون‌نشین‌ها نمی‌خواهند تراكتورسازی به رده‌های بالای جدول برسد و از طریق داوران نامناسب این تیم را تضعیف می‌كنند، در شرایطی كه او هیچ‌گاه ضعف كادر فنی و بازیكنان خود را نمی‌بیند.

وی ادامه داد: بیان این‌گونه اظهارات و زدن تهمت و افترا به مسئولان فدراسیون فوتبال و كمیته داوران نیازمند پیگیری است و كمیته انضباطی می‌بایست نسبت به آن اقدام و حتی او را دادگاهی كند.

عنایت با اشاره به موارد مشابه در فوتبال اروپا اظهار كرد: مطمئن باشید اگر شخصی در جایگاه ناصر شفق كه مدیر یك باشگاه و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است در فوتبال اروپا این‌چنین اظهاراتی داشته باشد، علاوه بر جریمه چند صد میلیونی، دادگاهی شده و حتی زندانی می‌شود اما در فوتبال ما افراد خیلی راحت به خود اجازه می‌دهند هر حرفی را به زبان بیاورند و كوچك‌ترین اتفاقی هم رخ نمی‌دهد.

رئیس كمیته داوران همچنین گفت:‌برخی دوستان از عملكرد ضعیف مدیریت كمیته داوران حرف به میان آورده‌اند در شرایطی كه با رفتن من هم وضع همین خواهد بود و جانشین من هم مجبور است با همین كادر داوری موجود به قضاوت بازی‌های لیگ بپردازد.

وی در رابطه با ادعای پرویز مظلومی كه مدعی شده بود سعید مظفری‌زاده در شب بازی تیمش با تیم فولاد در یك هتل بوده است، گفت: در وهله اول خوشحالم كه مربی ابومسلم نتوانسته مشكلی از داوری پیدا كند و سراغ این بحث رفته است ضمن آنكه گویا آقای مظلومی فراموش كرده است كه همین داور در زمان مربی‌گری‌اش در مس كرمان یك شب هم با خودش در یك هتل بوده است.

عنایت همچنین در خصوص ادعای مدیرعامل باشگاه راه‌آهن شهر ری گفت: روز شنبه آقای انصاری‌فرد با فیلم بازی تیمش به كمیته داوران آمد و بعد از بررسی آن متوجه شدیم كه یك پنالتی در دقیقه ۹۱ برای این تیم در دیدار مقابل پاس همدان گرفته نشده است، اما این صحنه در شرایطی رخ داد كه سعید بخشی‌زاده دید خوبی نسبت به صحنه پنالتی نداشته بود. با این حال باز هم تاكید می‌كنم كه اشتباه داوری در تمام دنیا جز بازی بوده و نباید نسبت آن تا این حد واكنش نشان داد.

وی در واكنش به این سئوال كه گفته می‌شود داوری‌های لیگ در طول لیگ به نفع سپاهان بوده است،‌گفت: با نگاه ساده‌ای به جدول رده‌بندی و مشاهده تفاضل گل تیم سپاهان كاملا مشخص می‌شود كه این ادعایی بی‌اساس است. وقتی این تیم با اختلاف پنج گل حریفان خود را از پیش‌ رو برمی‌دارد، ‌آیا باز هم این داوران هستند كه با ضربه سر و شوت برای این تیم گلزنی می‌كنند!؟ متاسفانه رسوم بسیار زشتی در فوتبال ما پدید آمده است كه جز به ناكجا‌‌آباد مقصدی نخواهد داشت. مدیران و مربیان ما همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند و هیچ‌وقت نخواسته‌اند موفقیت‌های داوری را ببینند.

عنایت در پایان گفت: ‌این روزها حساسیت بازی‌های لیگ در صدر و قعر جدول به اوج حساسیت رسیده است و برخی مربیان و مدیران به خاطر دفاع از خود مجبور هستند تحت هر شرایطی ضعوف تیم خود را انكار و همه چیز را به گردن تیم‌های داوری بیندازند.