اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مربیان در آستانه اخراج؛از پیرمردها تا پرتغالیها


با وجود اینکه مدت کمی از شروع لیگ گذشته، مربیان زیادی داریم که در آستانه اخراج قرار گرفته اند و حالا در هفته های آینده برای بقا، تلاش می کنند. حالا فوتبالی ها منتظرند ببینند اولین اخراجی فصل چه کسی است

هفت صبح: در فاصله کمتر از 20 روز چهار هفته از رقابت های لیگ دوازدهم حرفه ای برگزار شد. درست زمانی که هیجان بازی ها به اوج خود رسیده بود، رقابت ها به خاطر برپایی اردوی تیم ملی در مجارستان به مدت 10 روز تعطیل شد تا صدای خیلی از باشگاه ها دربیاید.

البته در این میان چند تیمی هم پیدا شدند و از تعطیلات استقبال کردند. مربیانی که با توجه به کسب نتایج ضعیف در چهار هفته ابتدایی لیگ در آستانه اخراج قرار گرفته اند، امیدوارند در این تعطیلات 10 روزه تیم هایشان را احیا کنند و با قدرت به رقابت ها بازگردند.

 با وجود اینکه مدت کمی از شروع لیگ گذشته، مربیان زیادی داریم که در آستانه اخراج قرار گرفته اند و حالا در هفته های آینده برای بقا، تلاش می کنند. حالا فوتبالی ها منتظرند ببینند اولین اخراجی فصل چه کسی است و کدام باشگاه برای تغییر و تحولات روی نیمکت پیشقدم می شود. به همین بهانه مروری بر آخرین وضعیت مربیانی داشتیم که در آستانه اخراج از تیم هایشان قرار گرفته اند.

خودنمایی دوباره پرتغالی ها

در فصل نقل و انتقالات، این هموطنان کی روش بودند که حسابی کولاک کردند و باعث شدند آمار مربیان پرتغالی لیگ حسابی بالا برود. آلبرتو کاستا که زمانی در تیم ملی پرتغال با کی روش کار می کرد قراردادش را با نفت آبادان تمدید کرد تا در ایران ماندنی شود.



بعد از او نوبت به تونی اولیویرا پرتغالی رسید تا در لیگ برتر ایران تیم پیدا کند. تراکتوری ها بعد از گذشتن از نام هایی مثل دایی، مظلومی و تاپ مولر، به تونی رسیدند و هدایت تیمشان را به او سپردند. در روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات هم با آمدن مانوئل خوزه به پرسپولیس، جمع پرتغالی های لیگ جمع شد.

جالب اینکه این مربیان پرتغالی تا به اینجا به هیچ عنوان انتظارات هواداران را برآورده نکرده اند. نفت آبادان با کاستا در چهار هفته ابتدایی تنها یک امتیاز گرفته و در مجموع 11 گل دریافت کرده تا اوضاع حسابی بحرانی شود.حتی این روزها شنیده می شود از دو هفته پیش کودتا علیه این مربی پرتغالی در آبادان کلید خورده و باخت سنگین خانگی به نفت تهران از تبعات این اتفاق بوده است.

خوزه هم با پرسپولیس کهکشانی نتایج قابل قبولی نگرفته است. کسب تنها یک امتیاز از سه بازی در آزادی باعث شده اوضاع او هم دست کمی از کاستا نداشته باشد. در این میان شرایط تونی اولیویرا کمی از هموطنانش در لیگ برتر بهتر است.



او حداقل تا به اینجا با تراکتورسازی باخت را تجربه نکرده و با این تیم هشت امتیاز گرفته است. با این وجود هواداران وشخص مدیرعامل باشگاه به هیچ عنوان از شیوه بازی تیم اولیویرا راضی نیستند. همین هفته پیش بود که جعفری مصاحبه تندی علیه تونی انجام داد و عنوان کرد اگر او انتظارات را برآورده نکند، تراکتورسازی با او قطع همکاری خواهد کرد. از بین این سه مربی پرتغالی کاستا گزینه اول اخراج است اما همانطور که عنوان شد، هموطنان او هم وضعیت چندان بهتری نسبت به او ندارند و هیچ بعید نیست خیلی زود ایران را ترک کنند.



جایی برای پیرمردها نیست

محمود یاوری، رسول کربکندی و ابراهیم قاسمپور جزو پیرترین و باتجربه ترین مربیان لیگ دوازدهم به حساب می آیند اما از این جمع تا به اینجا تنها یک نفر موفق ظاهر شده است.

برخلاف یاوری که در چهار هفته ابتدایی با فجر فراتر از حد انتظار ظاهر شده، کربکندی و قاسمپور ناامیدکننده نتیجه گرفته اند و جزو گزینه های اصلی اخراج به حساب می آیند. کربکندی با ذوب آهنی که تغییر و تحولات فراوانی داشته، در چهار هفته ابتدایی حتی یک امتیاز هم نگرفته و در دربی اصفهان با نتیجه سنگین 4- صفر از ذوب آهن شکست خورده است.



قاسمپور هم با مس از چهار بازی تنها یک امتیاز به دست آورده و به شدت از سوی هواداران تحت فشار قرار گرفته است. البته اینطور که شنیده می شود به این زودی ها نباید منتظر اخراج قاسمپور ماند چرا که مسئولان کارخانه مس تصمیم دارند تغییرات را از مدیریت باشگاه شروع کنند.



جوان ها هم در امان نیستند، در حال حاضر چند مربی جوان هم داریم که احتمال اخراج شدنشان در هفته های پیش رو زیاد است. عبدالله ویسی که فصل گذشته با صبا در لیگ درخشید، حالا با پیکان شروع خوبی ندااشته است. البته او در هفته چهارم یک پیروزی به دست آورد تا فعلا اخراجش را به تعویق بیندازد.

بعد از ویسی، مهابادی یکی از گزینه های اخراج است. او با گهر نتایج خوبی نگرفته و از همین الان این تیم را به گزینه اول سقوط تبدیل کرده است. شاید اگر نمایش گهر مقابل پرسپولیس نبود او الان عنوان اولین مربی اخراجی فصل را در اختیار گرفته بود.



امید هرندی هم یکی از گزینه های اخراج به حساب می آید. داماشی ها پیش از شروع فصل و در بی پولی چاره ای جز انتخاب هرندی نداشتند اما حالا اوضاع تغییر کرده و آنها حسابی پولدار شده اند. اینطور که شنیده می شود، داماشی ها دنبال بهانه اند تا هر چه سریعتر با هرندی قطع همکاری کنند و یک مربی اسمی را به رشت بیاورند.


ویدیو مرتبط :
گزارش از قهر مربیان کاراته در آستانه بازیهای جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی کریمی در آستانه اخراج از پرسپولیس!



فوری:علی کریمی در آستانه اخراج از پرسپولیس

این تصمیم به اتفاقات داخل رختکن پس ازبازی نفت مرتبط است

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

علی کریمی ستاره سرشناس پرسپولیس در آستانه اخراج از این تیم قرار دارد.

به گزارش سایت گل کریمی در پایان بازی دیشب مقابل نفت که با نتیجه مساوی به پایان رسید در رختکن باعث بروز اتفاقاتی شده است که به زعم مدیدران این تیم مصداق حاشیه سازی است.رویانیان  در گفت و گو با سایت باشگاه مستقیما درباره کریمی صحبت خواهد کرد.موضوع کریمی و پرسپولیس مشکلی روی مشکلهاست که با توجه به پایگاه این بازیکن روی سکوها و محبوبیت وی می تواند دردسر جدیدی برای قرمزپوشان باشد./گل