اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مراکز فروش عمده مواد غذایی برای ایام محرم


رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: مراکز فروش عمده مواد غذایی و مراکزی که اقدام به توزیع محصولات مواد غذایی می‌کنند در چهار راه مولوی، خیابان مولوی، خیام، صاحب جم، میدان محمدیه، خیام شمالی و جنوبی، انبار نفت و رباط کریم قرار دارند و به نظر نمی‌رسد کمبودی در زمینه عرضه محصولات پر مصرف داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: مراکز فروش عمده مواد غذایی و مراکزی که اقدام به توزیع محصولات مواد غذایی می‌کنند در چهار راه مولوی، خیابان مولوی، خیام، صاحب جم، میدان محمدیه، خیام شمالی و جنوبی، انبار نفت و رباط کریم قرار دارند و به نظر نمی‌رسد کمبودی در زمینه عرضه محصولات پر مصرف داشته باشیم.

محمد آقاطاهر تاکید کرد: همکاران ما برای روزهای آغازین محرم به ویژه دهه اول آن تمامی مایحتاج مردم و هیات‌ها را به میزان کافی تامین و آماده کرده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم تقاضا، بنکداران ساعات کاری خود را افزایش داده و روزهای تعطیل نیز فعالیت می‌کنند که کمبودی در این ایام نداشته باشیم.

آقاطاهر با بیان اینکه عمده محصولات پر مصرف این ایام برنج، حبوبات و روغن است که بالاترین مصرف را دارند، بر نظارت کامل بر بازار تاکید کرد.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی بحث مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد را یکی از چالش‌های مهم این صنف و همه صنوف عنوان و اظهار کرد: البته نقطه نظراتی در این زمینه داریم که به اتاق اصناف ارسال کردیم تا در آنجا مطرح شود و به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به اینکه فعالان این صنف موازی‌کاری‌هایی با اتحادیه‌های دیگر از جمله خواربار فروشان و اتحادیه غلات و حبوبات دارند، توضیح داد:‌ صنف بنکداران با اتحادیه غلات و حبوبات، اتحادیه عطاری و سقط فروش و خواربار فروشان تداخل صنفی دارد اما سعی می‌کنیم چشم پوشی کنیم و به نوعی با رفاقت مشکلات را حل کنیم تا به اختلافات دامن نزنیم.


ویدیو مرتبط :
بازرسی از رستورانها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواد غذایی ممنوع در ایام نوروز!



مواد غدایی در نوروز ,علائم بیماری تب مالت

درمان تب مالت، طولانی مدت بوده و فرد طی این مدت -حداقل به مدت هشت هفته- از زندگی روزمره بازمی ماند.

دکتر محمد زینلی گفت استفاده از شیر خام، سرشیر، خامه و پنیرتازه تهیه شده از شیرنجوشیده، فرد را درمعرض ابتلا به تب مالت قرار می دهد. وی ادامه داد: بیشترین موارد ابتلا به تب مالت در فصل بهار و مناطق شمال و شمال غرب کشور گزارش می شود که 80 درصد آن در مناطق روستایی بروز می کند.

کارشناس مسوول مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، اضافه کرد: مسافران مناطق روستایی کشور باید به طور جدی از خرید و مصرف محصولات لبنی خودداری کنند و درصورت مصرف حداقل باید آنها را به مدت پنج دقیقه بجوشانند. زینلی افزود: محصولات لبنی فله ای به ویژه در تعطیلات نوروزی توسط دوره گردها در حاشیه شهرها به فروش می رسد که به هیچوجه نباید از آنها استفاده کرد. وی خاطرنشان کرد: همچنین والدین باید مراقب باشند که کودکان در مناطق روستایی با دام ها تماس نداشته باشند و درصورت هرگونه ارتباطی با دام، دست ها باید با آب و صابون شسته شود.

 

مواد غدایی در نوروز ,علائم بیماری تب مالت


کارشناس مسوول مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: مسافران باید از توقف یا اقامت در مناطق ازدحام دام به ویژه گاو و گوسفند اجتناب کنند. زینلی افزود: تب مالت، یکی از بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان است که از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم تماس با دام و مصرف لبنیات خام به انسان منتقل می شود. وی یادآور شد: درمان تب مالت، طولانی مدت بوده و فرد طی این مدت -حداقل به مدت هشت هفته- از زندگی روزمره بازمی ماند.

زینلی، تب، درد عضلانی به ویژه درد کمر و مفاصل و تعریق شبانه را از جمله علایم تب مالت برشمرد.

منبع : irna.ir