اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مذاکره عراقچی و اشمید درباره اجرای برجام


سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه شامگاه سه شنبه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نقش اروپا در اجرای برجام مذاکره کرد.

خبرگزاری ایرنا: سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه شامگاه سه شنبه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نقش اروپا در اجرای برجام مذاکره کرد.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام که صبح سه شنبه وارد وین شد طی یک روز با استفان مال هماهنگ کننده ارشد امریکا در اجرای برجام و نیز یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کرد.

مذاکره او مقام امریکایی درباره اقدامات دو طرف برای اجرای برجام بود و محور مذاکره با امانو هم گزارشی بود که قرار است او هفته اینده به شورای حکام آژانس ارائه دهد.

انتظار می رود امانو در این گزارش زمینه بسته شدن پرونده مسائل گذشته را فراهم کند. دهم اذر گزارش امانو به اعضای شورای حکام ارائه می شود.


ویدیو مرتبط :
عصبانیت عراقچی در جلسه کمیسیون بررسی برجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات عراقچی درباره مذاکره با اشمید



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مذاکره عراقچی با اشمید

 

 اخبار سیاست خارجی - توضیحات عراقچی درباره مذاکره با اشمید

یک عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان در مورد مذاکرات پیش‌رو با هلگا اشمید اظهار کرد: هنوز زمان و مکان انجام این مذاکرات قطعی نشده است ولی احتمالا این مذاکرات تا پایان هفته جاری انجام می‌شود.

 سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران عصر یک‌شنبه در حاشیه مراسمی که به مناسبت بزرگداشت مرحوم پرورش توسط مجلس شورای اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد،‌ در جمع خبرنگاران در مورد زمان و مکان مذاکره پیش‌رو با هلگا اشمید با بیان این که هنوز تاریخ و محل این مذاکرات قطعی نشده است، اظهار کرد: احتمالا این مذاکرات تا پایان هفته جاری برگزار می‌شود.

او هم‌چنین در مورد اظهارات اخیر علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان مبنی بر اضافه شدن افراد متخصص به تیم مذاکره‌کننده، اظهار کرد: ما از هر تخصصی که به تیم اضافه شود استقبال می‌کنیم.

این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان خاطرنشان کرد: ‌در حال حاضر مذاکرات کارشناسی پایان یافته است و زمانی که گام‌های ابتدایی آغاز شود ما تیم کارشناسی خود را تقویت خواهیم کرد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا