اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدل جدید خودروی «تسلا» +عکس


بالاخره پس از ده سال تسلا خودروی مدل 3 خود را معرفی کرد. خودرویی الکتریکی با قیمت ۳۵ هزار دلار که مدیر عامل شرکت، ایلان ماسک امیدوار است بتواند خودروهای الکتریکی را در بین مردم جا بیاندازد.

زومیت: بالاخره پس از ده سال تسلا خودروی مدل 3 خود را معرفی کرد. خودرویی الکتریکی با قیمت ۳۵ هزار دلار که مدیر عامل شرکت، ایلان ماسک امیدوار است بتواند خودروهای الکتریکی را در بین مردم جا بیاندازد.

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک خودروی الکتریکی مدل ۳ را در کالیفرنیا معرفی کرد. او اعلام کرد که خودروی مذکور ۳۵ هزار دلار قیمت داشته و می‌تواند با یک بار شارژ کامل ۳۴۶ کیلومتر را طی کند. این ادعا البته اثبات نشده اما اگر تسلا بتواند آن را عملی کند، قدم بسیار بزرگی برداشته است.

ماسک مدعی است در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۳۵ هزار دلار نمی‌توانید خودروی بهتری را تهیه کنید. مدل پایه‌ی این خودرو می‌تواند در مدت ۶ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، البته تسلا ادعا کرده است که مدل‌هایی با سرعت بسیار بالاتر را نیز تولید خواهد کرد.

مدل جدید خودروی «تسلا» +عکس

محدوده‌ی شارژدهی خودرو حداقل ۳۴۶ کیلومتر خواهد بود اما تسلا امیدوار است تا زمان عرضه این مقدار را افزایش بدهد. تمامی خودروهای مدل ۳ از شبکه‌ی سوپرشارژ تسلا پشتیبانی خواهند کرد. ماسک می‌گوید تا سال ۲۰۱۷ تعداد سوپرشارژها به ۷۲۰۰ عدد خواهد رسید که دو برابر تعداد کنونی است.

بدنه‌ی بالای خودرو از جلو تا سقف عقبی آن از شیشه‌ی یک تکه و همانند مدل اس دارای صندوق در جلو و عقب خواهد بود. ماسک می‌گوید: «شما محل بسیار بیشتری برای گذاشتن وسایل خود در مقایسه با خودروهای هم ابعاد مدل ۳ خواهید داشت.»

دو مدل کنونی این شرکت یعنی مدل اس و مدل ایکس بسیار گران قیمت بوده و در حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند. برای فروش ۱۰ برابر مقدار کنونی که هدف تسلا است، این شرکت مدل ۳ را با قیمت پایه‌ی ۳۵ هزار دلار عرضه خواهد کرد.

البته این خودرو در حال حاضر آماده‌ی خرید نیست و برای خرید آن باید تا سال ۲۰۱۷ منتظر ماند با این وجود تسلا با دریافت تنها ۱۰۰۰ دلار آماده‌ی دریافت سفارش‌های پیش‌خرید است.

رقیب اصلی مدل ۳ خودروی شورلت بولت است. جنرال موتورز مدعی است این خودرو با یک باز شارژ ۳۲۰ کیلومتر را پوشش داده و قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار خواهد داشت.

در مراسم معرفی مدل ۳، ایلان ماسک از خریداران مدل ایکس و مدل اس که به نوعی هزینه‌ی مورد نیاز برای تولید مدل ۳ را تامین کرده‌اند نیز قدردانی کرد.


ویدیو مرتبط :
بررسی خودروی برقی تسلا مدل S مدل 2016

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین مدل خودروی برقی-بنزینی رونمایی شد(+عکس)



کمپانی مگنا از طرح و کانسپت یک خودروی جدید با نام Magna MILA Plus که خودرویی هیبریدی و اسپرت است در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو رونمایی کرده است.

اخبار,اخبار

 

ژنو در روزهای اخیر میزبان کمپانی های بین المللی خودروسازی است که به معرفی برترین خودروها یا کانسپتی از خودروهای خود می پردازند تا بتوانند علاوه بر اینکه نگاه مخاطبان را به خود جلب کنند از دنیای رقابت نیز بازنمانند.

یکی از این کانسپت ها متعلق به خودرویی با نام Magna MILA Plus است که خودرویی ۲ سرنشینه، الکتریکی و هیبریدی است و مسافتی در حدود ۷۵ کیلومتر را طی می کند.

از ویژگی های داخلی این خودرو می توان به مواردی مانند استفاده از فیبرهای طبیعی در اجزای پنل ها، سازگاری با محیط زیست، استفاده از فرم های آلومینیومی برای کم کردن وزن اتومبیل و ... اشاره کرد. پنل های پلاستیکی نه تنها به کاهش وزن این مدل کمک خواهند کرد بلکه اجازه انعطاف پذیری بیشتری را نیز به این مدل از مگنا می بخشند.

از دیگر قابلیت های متفاوت این مدل می توان به استفاده از دو دوربین به جای آئینه های بغل در خودروها اشاره کرد. این ویژگی در بیشتر اتومبیل های نسل امروز دیده می شود تا به رانندگان دید بیشتری در نقاط کور ببخشند.

این خودرو از یک موتور بنزینی سه سیلندری و دو موتور الکتریکی که یکی در محور جلویی و دیگری در محور عقب قرار می گیرد، ساخته خواهد شد. صفر تا صد این خودرو را در حدود ۴.۹ ثانیه تخمین زده اند.


 اخبار اقتصادی  -  مهر