اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخوف‌ترین جلاد «داعش» (+عکس)



هنگامی‌که خبرنگار شبکه "VICE" می گذشته از فعالیت نیروی پلیس دینی داعش معروف به حسبه در شهر رقه گزارشی تصویری تهیه کرد، بخشی از آن به فعالیت‌های روزمره این نیرو می‌پرداخت که شایب بر آنها اشراف و نظارت دارد.

گروه تروریستی تکفیری «داعش» تصاویری از مخوف‌ترین جلاد خود منتشر کرده که تاکنون ده‌ها سوری بدست وی ذبح و یا دست‌هایشان قطع شده است.


به گزارش فارس، گروه تروریستی تکفیری «داعش» تصاویری از یکی از عناصر تکفیری خود که دارای تابعیت بلژیکی و در دستگاه «حسبه» یا همان پلیس دینی این گروه تکفیری فعالیت می‌کند، منتشر کرده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
«هشام شایب»، به عنوان یکی از عناصر حسبه داعش در سال گذشته شمار زیادی از شهروندان سوری را در مناطق تحت تصرف داعش در سوریه به اتهامات واهی مختلف ذبح و یا دست‌هایشان را قطع کرده است.

هشام شایب را در گروه داعش به نام «ابو حنیفه» می‌شناسند. وی در مارس ۲۰۱۳ به این گروه ملحق شد و به دلیل قساوت و سنگدلی بسیارش خیلی زود به یکی از جلادهای ارشد داعش تبدیل شد.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
شایب ۳۱ ساله تاکنون در ده‌ها تصویر و کلیپ ویدئویی داعش حضور داشته و پیش از پیوستن به داعش منصب مهمی را در جماعت «الشریعه» بلژیک تصدی می‌کرد که جماعتی سلفی تکفیری است و از سوی دادگاه این کشور در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفته بود.

شایب در جماعت الشریعه بلژیک منصب محافظ شخصی «فواد بلقاسم»، رهبر این جماعت را برعهده داشت که بعدها توسط پلیس بلژیک دستگیر و به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی به ۱۲ سال زندان محکوم شد تا پس از آن، شایب به ریاست این جماعت انتخاب شود.

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
یک سال پس از تصدی ریاست این جماعت، شایب به همراه همسرش کوثر به سوریه فرار کرد تا به داعش ملحق شود و یکی از اولین تکفیری‌های خارجی ملحق شده به داعش باشد.

وی فعالیت گسترده‌ای را در صفحات اینترنتی جهت جذب عناصر برای داعش ایفا کرد. اما انتشار تصاویری از شایب در کنار یکی از سرکردگان برجسته داعش به نام «ابو وهیب» در استان الانبار عراق نشان داد که وی بین مناطق مختلف سوریه و عراق تردد است.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
هنگامی‌که خبرنگار شبکه "VICE" می گذشته از فعالیت نیروی پلیس دینی داعش معروف به حسبه در شهر رقه گزارشی تصویری تهیه کرد، بخشی از آن به فعالیت‌های روزمره این نیرو می‌پرداخت که شایب بر آنها اشراف و نظارت دارد.

عناصر حسبه در خیابان‌های رقه حضور مستمر و نظارت دقیقی بر تمام امور افراد حتی خصوصی‌ترین آنها دارند و وحشی‌گری یکی از مهمترین وجوه مشخصه عناصر این عناصر است.

شایب در تمام این فعالیت‌‌ها به ویژه زمانی‌که بحث اعدام و شکنجه و ایجاد رعب و وحشت در میان باشد حضور دارد.

 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
ساختگی بودن سر بریدن های داعش توسط جلاد داعش(جان جهادی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو ستاره بوکس استرالیایی که جلاد داعش شدند+عکس



اخبار بین الملل - دو ستاره بوکس استرالیایی که جلاد داعش شدند+عکس

هفته گذشته شبکه های اینترنتی تصاویری از دو جنگجوی داعشی منتشر کردند، که آنها را در حالی که دو سر جدا شده را با افتخار در دست گرفته، و در کنار یک خودروی زرهی آمریکایی به غنیمت گرفته شده از ارتش عراق ایستاده اند، نشان می داد.

به گزارش عصرایران به نقل از العربیه،جدا کردن سر از تن مخالفان و عکس انداختن افراد داعش با سرهای بریده انسان ها رفتاری عادی و طبیعی از سوی این گروه تلقی می شود، اما آنچه در اینجا عجیب است این دو عضو داعش دو قهرمان بوکس استرالیایی هستند که اخیرا به این گروه ملحق شدند.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 
محمد العمر و برادرش احمد العمر و دوست آنها خالد شروف ستارگان ورزش بوکس و کُشتی استرالیا هستند. اما برغم موفقیت فوق العاده ای که دو برادر و دوستشان خالد در زمینه ورزش داشتند، آنها تصمیم می گیرند که به صفوف نیروهای داعش در سوریه و سپس عراق بپیوندند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی دیلی میل، این دو برادر که الان با سرهای جدا شده توسط داعش با افتخار عکس انداخته اند، در سال 2005 قهرمان بلامنازع ورزش بوکس در استرالیا بودند.

بیلی آین، مربی آنها می گوید : "این دو برادر جوان در ورزش بسیار سختکوش و جدی بودند و حتی یک روز از کلاس آموزش غایب نمی شدند. آنها در هیچ مسابقه ای شکست نخوردند و همیشه در مسابقات بوکس بر حریفان پیروز می شدند."

پدر این دو نوجوان در استرالیا زندگی خود را از صفر شروع کرده بود و اکنون پیمانکاری بزرگ با سرمایه میلیاردها دلاری است . وی در رابطه با فرزندانش به روزنامه دیلی میل گفته است که دو فرزندش در خارج از استرالیا هستند و دقیقا نمی داند که اکنون به چه کاری مشغولند. او می گوید یا جهادی هستند یا قاچاقچی مواد مخدرند.

گفتنی است که پلیس استرالیا همسر محمد العمر را در فرودگاه سیدنی در حالی که عازم سفر برای پیوستن به داعش بود، بازداشت کرد.

اما دوست آنها خالد شروف ، یک کشتی گیر بود، اما برغم موفقیتش در ورزش، او در استرالیا به بد اخلاقی معروف است. بد رفتاری او باعث شد که چندین بار بازداشت شود. وی بعدها به دزدی مغازه ها و برخی خانه ها متهم شد. او به همراه دو دوست خود ناگهان ناپدید شدند و سپس سر از داعش درآوردند. اکنون مقامات امنیتی استرالیا آنها به همکاری با تروریسم متهم کرده اند.
اخبار بین الملل - عصرایران