اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت ژاپن با طرح آمریکا برای قطع ناگهانی واردات نفت از ایران:‌ این کار را به تدریج انجام می دهیم



 

تحریم نفت , تحریم ایران

رابرت آینهورن دستیار ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در خلع سلاح و منع تکثیر سلاح های هسته ای روز گذشته در دیدار خود با مقامات ژاپنی در ترغیب توکیو به قطع واردات نفت از ایران ناکام ماند.


به گزارش عصر ایران روزنامه ژاپن تایمز در این باره نوشت که دیدار یک و نیم ساعته آینهورن با مقامات وزارت خارجه ، دارایی و بازرگانی ژاپن بدون کسب نتیجه مشخص پایان یافت.

بر اساس این گزارش مقامات ژاپنی با قطع یکباره واردات نفت خود از ایران مخالف اند و بر این باورند که این کار به افزایش قیمت نفت و صدمه خوردن اقتصاد جهانی و اقتصاد ژاپن خواهد انجامید .


گفتنی است هفته گذشته نیز تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری آمریکا در دیدار با همتای ژاپنی خود در توکیو از وی خواسته بود تا توکیو نیز به کمپین غرب در تحریم نفتی و تحریم بانک مرکزی ایران بپیوندد .


وزیر دارایی ژاپن پس از دیدار با گایتنر و در کنفرانس خبری مشترک با او اعلام کرد که توکیو واردات نفت خود از ایران را کاهش می دهد اما یک روز پس از اظهارات این وزیر ژاپنی " یوشیهیکو نودا " نخست وزیر ژاپن با تکذیب اظهارات وزیر خود گفت که برای پیوستن به تحریم نفتی ایران باید نخست با کمپانی های ژاپنی مذاکره کند و نظر آنها را جویا شود.


ژاپن اعلام کرده است که در یک برنامه زمان بندی شده واردات نفت خود از ایران را به مرورخواهد کاست اما توکیو می گوید قطع یکباره واردات نفتش از ایران شوک آور بوده و به ضرر اقتصاد این کشور خواهد بود.

دولت توکیو بدین منظور با دولت های عربی حاشیه خلیج فارس در حال رایزنی است تا از آنها برای تامین نفت خام خود در صورت تحریم نفتی ایران تضمین بگیرد.


وزیر خارجه ژاپن روز گذشته در اظهاراتی دو طرفه تلاش کرد تا هم رضایت آمریکا را جلب کند و هم به افکار عمومی ژاپن این اطمینان را بدهد که توکیو با دنباله روی صرف از آمریکا به اقتصاد خود ضربه نخواهد زد.


" کویچیرو گنبا " روز گذشته در اظهاراتی با اشاره به اینکه کابینه این کشور در همکاری نزدیک با واشنگتن برای مقابله با برنامه های هسته ای ایران هم عقیده است افزود که در کابینه این کشور بر سر ضرورت کاهش تدریجی واردات نفت از ایران توافق وجود دارد.


این وزیر ژاپنی در عین حال تاکید کرد که تحریم نفتی ایران ممکن است سبب افزایش جهشی قیمت نفت در بازارهای جهانی و ضربه خوردن به اقتصاد بحرانی جهان شود.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
چطور واردات انجام دهیم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا



 

 

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا

در پروژه تحریم ایران؛

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا

نفت تقریبا 40 درصد نیازهای ژاپن به منابع انرژی را تامین می کند و به همین علت برخی از سیاستمداران ژاپنی بعد از افزایش نگرانی ها در بخش نفت ژاپن از افزایش قیمت نفت خام به علت تحریم های آمریکا علیه ایران، اتخاذ سیاست خارجی که امنیت انرژی ژاپن را در نظر بگیرد، مهم می دانند.

افزایش واردات نفت خام ژاپن از جمهوری اسلامی ایران ناکامی دیگری را برای دولت آمریکا رقم زده و بیانگر بی‌تاثیر بودن سیاست از پیش شکست خورده تحریم است.

افزایش صادرات نفت ایران به ژاپن نشان می دهد که فشارهای آمریکا برای قطع روابط نفتی تهران و توکیو کارساز نبوده است.

در همین رابطه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم در گزارشی نوشت: وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن اعلام کرده است که واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه سپتامبر گذشته به 11 میلیون بشکه افزایش یافته است که تقریبا 11 درصد کل واردات ژاپن را تشکیل می دهد.

بنابر این گزارش افزایش 20 درصدی خرید نفتی پالایشگاه ها و شرکت های تجاری ژاپن از ایران نشان می دهد که این کشور به نفت ایران وابسته است و نمی تواند از آن چشم پوشی کند.

گفتنی است نفت تقریبا 40 درصد نیازهای ژاپن به منابع انرژی را تامین می کند و به همین علت برخی از سیاستمداران ژاپنی بعد از افزایش نگرانی ها در بخش نفت ژاپن از افزایش قیمت نفت خام به علت تحریم های آمریکا علیه ایران، اتخاذ سیاست خارجی که امنیت انرژی ژاپن را در نظر بگیرد، مهم می دانند...../تحلیل:تابناک